toazty Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 kjøpte meg en acer pc på elprice, starte den opp, vista og alt det der dreiv å starta opp for første gang.. men midt under oppstarten stopper pcen, gjenv'rende tid sto stille og den % bar'en stod helt stille i 20min, så jeg var bare nødt til å skru den av, skrudde den på igjen , men nå får jeg bare svart skjerm... kommer inn i bios men det er alt , med denne pcen fulgte ingen recovery cd, for det må du enemmelig brenne ut selv etter oppstart.. så nå lurer jeg på hva jeg kan gjøre ... pl help Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Uten mer info blir det bare et skudd i det blinde - men det kan høres ut som kjøleren på CPU kan ha satt løst/dårlig eller fallt av, dermed overhetet maskinen meget raskt under oppstarten. Men i uansett tilfelle - i og med at du faktisk aldri har brukt den før, ved midnre du har mistet den i gulvet liksom, så kan du ikke ha vært skyldig i feilen, og da tror jeg det er best om du bare leverer den inn til bytte i butikken. Du kunne selvfølgleig begynnt å mekke på den og prøve å finne ut hva som er galt om du er god på data, men da risikerer du jo at du bryter garantien osv., så selv om du evt. har god data-peil ville jeg fremdeles rådet deg til å ta det opp med butikken direkte. Insister på å få byttet maskinen i stedet for å ta reparasjon, da det ofte kan ta ukevis. Poengter at den faktisk aldri har klart å starte opp en eneste gang. Jeg kan nesten ikke se hvordan de da kan nekte deg having av kjøpet eller bytte mot lik modell. Komemr du inn i bios kan du se om det er et valg for "hardware monitoring" eller lignende der du kan se CPU temperaturen. Da kan du ihvertfal få en idè om det kan være noe galt med CPU-kjøleren. Hvis ikek så KAN det selvfølgeligbare være noe software-feil, men det høres merkelig ut i og med at maskinen aldri har vært brukt før. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå