amundsf Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Hei! Bakgrunn: Vi har en av disse strekkodeskannerene og for å forenkle et arbeid vi skal igjennom nå hvor må hente artikkelnummeret fra hyllekant trenger vi en lang kabel til den skanneren. Slik kan skanne hyllekantentene der de står (i stedet for å løpe frem og tilbake med produktet). Spørsmålet er: Hvor sterke signaler trenger egentlig en slik strekkodeskanner? Generelt har jeg hørt at man bør ha forsterker på USB-kabler for hver 5. meter. 1) Stemmer det? og 2) Gjelder dette for for et produkt som den skanneren eller er det mer for TV-kort o.l.? Strengt tatt er det jo ikke rare signalet en slik skanner sender... Måten vi har det koblet opp i dag: Først en stk. slik. Så en stk. slik. Også en stk. nr. 1 om igjen. Og en stk. nr. 2 om igjen. Dette bringer oss opp i en lengde på omkring 17,5 meter, men trenger noen meter til. Kjøpte derfor en stk. slik for ha den til slutt. Det viste seg imidlertid at de to forsterkablene ikke gikk helt godt sammen, og har derfor måttet retunere denne. Problemet er at den forsterkabelen vi har fra før (denne)og skulle hatt en til av får ikke komplett inn igjen på en god stund. Så det jeg lurer på er å kjøpe et par slike til. OK, ikke på lager de heller nå Men rimelig mye nærmere dato, dessuten er de på lager i noe kortere lengder. Tanken blir vel da: (Begynner med PCen og "arbeier meg mot" skanneren). 1. 2 stk. á 3 m uten forsterkere = 6 meter til første forsterker. 2. Forsterker nr. 1 kommer så med påfølgende kabel på 5 meter + 1 stk. á 3 meter = 8 meter til neste forsterker. 3. Forsterker nr. 2 med påfølgende kabel på 5 meter + 1 stk. á 3 meter + ca. 1,5 meter på selve skanneren = ca. 9,5 meter fra siste forsterker til selve skanneren. Totalt ca. 23,5 meter. Ca. 22 meter er hva vi trenger. Det store spørsmålet blir da: Blir dette for lange lengder slik at signalene blir for svare? Eller vil det gå bra? I tillegg: Vil det ha noe å si om flytter den ene 3 meterskabelen fra punkt 3 til punkt 1? Slik at det blir på følgende måte: 1. 9 meter til første forsterker. 2. 8 meter til neste forsterker. 3. 6,5 meter fra siste forsterker til selve skanneren. Årsaken til at jeg må prøve å få litt info her først er fordi jeg er på studiestedet og det derfor må bli folk uten enorme datakunnskaper som skal koble opp. Derfor skulle jeg før jeg bestiller gjerne visst om det (er stor sannsynlighet for at dette) vil fungere... På forhånd takk for all hjelp! - Amund Endret 6. februar 2008 av amundsf Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Alt du trenger å vite om USB finner du på http://www.usb.org 2. Q: I want to build a cable longer than 5 meters, why won't this work? A: Even if you violated the spec, it literally wouldn't get you very far. Assuming worst-case delay times, a full speed device at the bottom of 5 hubs and cables has a timeout margin of 280ps. Reducing this margin to 0ps would only give you an extra 5cm, which is hardly worth the trouble. 3. Q: What about using USB signal repeaters to make a cable longer than 5 meters? A: Don't bother. The best solution is self-powered hub with a fixed 10m cable that had a one-port bus powered hub in the middle. The maximum range will still have to deal with the timeout, so any out of spec tweaking of the terminations between the two hubs and the timing budget still won't yield more than 5cm of extra distance. A better solution is described in the following question. 4. Q: I really need to put a USB device more than 30 meters away from my PC. What should I do? A: Build a USB bridge that acts as a USB device on one side and has a USB host controller at the other end. Use a long-haul signaling protocol like Ethernet or RS-485 in the middle. Using cables or short-haul fiber, you can get ranges upwards of a kilometer, though there's no reason why the long-haul link in the middle of the bridge couldn't be a pair of radio transceivers or satellite modems. Embedded host solutions capable of doing this already exist. Also, two PCs connected via USB Ethernet adapters are essentially a slave/slave version of this master/slave bridge. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Det finnes USB extendere. http://www.letsshop.no/aspx/produkter.aspx...1=16&g2=230 http://www.blackboxas.no/products/detail_p...;bmLocale=no_NO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå