ventle Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Kjøpte nettopp en pakke med 2 stk Exicon 10N16 og 2 stk Hitachi J50 på eBay. 10N16 er laterale N-kanals mosfet effekttransistorer av svært høy kvalitet som jeg kanskje skal bruke i en klasse A-forsterker eller noe, J50 fikk jeg bare med på kjøpet, men finner dårlig med info om disse. Har prøvd å google etter dataarket med dårlige resultat. Antar at dette er gode transistorer, men jeg bør nesten vite hva det er for noe og aller helst ha dataarket for å kunne bruke dem til noe. Noen som vet noe, for eksempel hvor jeg finner (det riktige) dataarket? ps. er det så enkelt som at J50 er ett annet (forenklet) navn på 2SJ50? 2SJ50 er en P-kanals mosfet med lignende karakteristikk (med motsatt fortegn) som 10N16 Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei. Du har funnet svaret selv, på japanske transistorer er det vanlig å utelate prefiks som 2S osv. Se her : http://www.qsl.net/yo5ofh/doc/transistor_codes.htm Good Luck Lenke til kommentar
ventle Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 aha, da lærte jeg noe nytt i dag også takk for hjelpen Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Snike meg inn her jeg da, jeg leter etter info om RCA 7925, RCA 7918 og RCA 7939 Noen? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei Her er JIS (Japan Industrial Standard) forkortelsene: SA: PNP HF transistor SB: PNP AF transistor SC: NPN HF transistor SD: NPN AF transistor SE: Diodes SF: Thyristors SG: Gunn devices SH: UJT SJ: P-channel FET SK: N-channel FET SM: Triac SQ: LED SR: Rectifier SS: Signal diodes ST: Avalanche diodes SV: Varicaps SZ: Zener diodes Good Luck Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Snike meg inn her jeg da, jeg leter etter info om RCA 7925, RCA 7918 og RCA 7939 Noen? IC'er eller halvledere? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Effekt transistorer i en forsterker https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10471681 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå