pulse Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Bruker dette scriptet til å finne brukerens ip: if (!isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) $ip =$_SERVER['REMOTE_ADDR']; else $ip = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; Men får noen ganger 10.x.x.x som svar. Er det noe galt med dette scriptet, isåfall, hvordan fikser jeg det? Edit: Løst Endret 6. februar 2008 av pulse Lenke til kommentar
Intramin Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Sjekk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=867841 Lenke til kommentar
pulse Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 hmm, ettersom jeg noen ganger får feil ip ved bruk av remote_addr, så har jeg kommet frem til følgende: if (!isset($_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'])) $ip =$_SERVER['REMOTE_ADDR']; else { $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $ipforward = $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']; } Takk for hjelp Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg