Gå til innhold

Sapphire Radeon 9700 Problem

F1_4

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk et Sapphire Radeon 9700 kort i dag, men fikk et problem når jeg skulle boote opp maskinen min nå! Jeg gjorde følgende:

- Slo av maskinen, tok ut alle kablene, ladet ut statisk el. og tok ut mitt GF2-kort.

- Satte inn mitt nye R9700 kort å plugget i strømkontakten.

- Booter opp, men harddisken vil IKKE "slå seg på", konstant gult lys i front og ingen disk aktivitet.

- Prøver frem og tilbake med kabler (både til disk/cd-rom og strømkabler), men disken vil IKKE gjøre noe.

- Plugger ut kontakten til skjermkortet - POFF så fungerer harddisk igjen.

- Reset'er BIOS og prøver på nytt med kabel tilkoblet R9700, det samme skjer igjen. :-?

Lurer på om noen av dere som har/har hatt det samme problemet?

Mine specs er som følger:

AMD Athlon [email protected]

Abit KT7A (nyeste bios)

512mb Kingston Pc-133 SD-Ram

Sapphire Radeon 9700 128mb///Asus GeForce 2 GTS 32mb

Western Digital 40gb 7200rpm 2mb cache

Håper noen har svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det samme falt meg inn oxo :)

Prosessorten og skjermkortet som drar mesteparten av strømtilførselen her, 'aight?

Du har da rett, men en Athlon 1200@1400 trekker max 80w, radeon 9700 skal vel trekke rundt 50-70w?! Så jeg har da nok strøm mener jeg, kan jo teste med en noisy Q-tec 420w PSU i morgen, men tviler på bedre resultat.

Jeg tok av den kabelen som satt på kortet og koblet på en av de som var fast i PSU, det virket heller ikke. Om jeg ikke har i kablen til r9700 får jeg den feilmld om at jeg ikke har koblet det ordentlig, altså strømkabelen.

Lenke til kommentar

Skulle jo være rart om ikke en 360w PSU fra Chieftec skulle klare en AMD tbird [email protected], radeon 9700, 40gb western digital disk, pioneer dvd og en liteon cd-brenner?! :o Koblet ut dvd og cd-brenner, til ingen nytte da (skulle vel trekke noen watt de da?)

Får vel bare vente til i morgen, gidder ikke å fundere mer nå! Har prøvd det meste. :wink:

Lenke til kommentar

Må nok skyldes noe annet enn PSU ja.

Kjører selv AMD XP2000+, 3 hd'er, cd-rom, brenner, to kab. vifter osv på en 235w PSU. Så jeg tviler på at din 360w PSU er problemet, hadde heller satset pengene mine på at grafikkortet er defekt.

Lenke til kommentar

God formiddag :)

Skal teste i en annen maskin i dag, har 300w psu og at jeg får kjæresten min til å bringe meg mine 420 og 550w PSU'er som hun har hos seg. Returnerer kortet om ingen av tingene fungerer, sånn er det bare :)

Sier GL & HF til meg selv i dag :lol: 8)

Lenke til kommentar

At power'et leverer 360w betyr ikke at det leverer nok i rett spenning.

Strømmen kan jo f.eks. levere 180W på 12v, og 180w på 5v, og hvis du da har "brukt opp" 12v, så hjelper det lite å tilby 5v. Om det er problemet vet jeg ikke, men dette ment som innlegg om at watt+watt ikke alltid = 2watt..

en annen ting er at harddisker og ting med motorer ofte bruker litt mere strøm for å spinne opp i startfasen enn det bruker konstant. Tror ikke det skal ha noe å si her.

Truls

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Radeon kjører nå på en XP1600+, 768mb DDR-SDram, R9700 (en selvfølge :D) og 300w PSU - KNIRKEFRITT! Tror det er noe med psu som du sa ja, hvordan kan jeg levere nok 12v til skjermkortet da? Har følgende oppsett med psu-kabler:

1) Den store til HK

2) 3-pin til vifta i PSU

3) En kabel med to uttak - DVD og Cd-brenner

4) En kabel med tre uttak (2 vanlige, 1 diskett) - HDD (WD 40gb) og Floppy

5) En kabel med to uttak - Skjermkort og vifte i dør

Noen problem her? :)

Mhv, Rune :):D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...