Marvil Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Har en DVD av en fallskjermhopptur, som per i dag er på ca 400MB. Denne skal krympes, slik at størrelsen blir mer aktuell for Youtube/Facebook/etc, og jeg trenger i den anledning litt hjelp på veien.. Til bruk på YT/FB/etc, hva slags størrelse (både oppløsningsmessig og fysisk filstørrelse) er det mest hensiktsmessig å ha, og i hvilket filformat (f.eks .avi?)? Filmen varer i ca 10 minutter. Prøvde meg med Easy DVD Shrink, dette resulterte i en ny DVD (.vob) på ca halvparten, dvs 200MB. Regner med dette er litt for mye. Så da spør jeg, har noen et program som gjør dette enkelt? Sluttresultatet skal altså legges på nett, så kvaliteten trenger ikke være super, til det har man originalDVDen.. Endret 5. februar 2008 av Marvil Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Last ned et program som kan converte til .avi, det er vel det beste. Lenke til kommentar
sirtommen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 etter det jeg har sjønt så er det vel lengden på filmen som er hinderet på youtube? Ikke størrelsen på filmen. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 data_jepp; Forslag til program? Missy TommeN; Mulig det, men det må uansett være mulig å krympe filstørrelsen på denne, både via komprimering kvalitetsmessig og ikke minst oppløsningsmessig. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 etter det jeg har sjønt så er det vel lengden på filmen som er hinderet på youtube? Ikke størrelsen på filmen. Sjekket dette nå, og det er 10minutter og 100MB som er grensa. Så da må filmen i tilfelle kuttes også, forslag til program som gjør dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå