legordan Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Portretter av ei jente i naturen fra sommeren 2007.. Kritikk velkommen! Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei, Bildene dine har etter min mening en tendens til å bli en smule for midtsentrert. Antar du kan det gylne snitt? Personlig synes jeg bilde 2 og 3 funker best. Litt irriterende blader som ikke er i fokus riktignok, men ellers bra Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Du hater virkelig haka hennes? oO Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 En smule monotone bilder. Men øvelse gjør vel mester Birger Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 De som sitter å legger motivet i det gylne snitt, og er pinlig nøyaktige burde finne noe annet å gjøre. Hvor kjedelig er det ikke at alle bildene har samme komposisjon? Hvorfor skal man ikke få prøve noe nytt, beskjære slik at det blir naturlig? Hvitbalansen er ganske varierende på bildene, og det ene bildet er grønt, med gulstikk. Ser ut som du har lagt det på, jeg syns ikke det ble så bra. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Mr Olsen, nå er ikke midtstilt så mye mere orginalt enn det gylne snitt. Men ja det er dust å følge noe sånt slavisk. Men det er nok ikke uten grunn at det har blitt så viktig. Du kan ikke mene at disse bildene tjener noe på å ikke bruke det. evt. bruke en mellomting. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Neida, midtstilt kan være kjedelig det, så ble mer generelt kritikk, ikke akkurat her. Dette er ikke første gang noen får hets for "å ikke følge det gyldne snitt". Om alle landskap skal være delt 2/3 eller 1/2 (Altså en del forgrunn og 2 deler himmel, eller motsatt) blir ting kjedelig i lengden. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Såklart det blir. Alt blir kjedelig om det alltid blir gjort ^^ Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nr 4 er rålekkert. Super kvalitet på lyset, og utsnittet fungerer bra for meg - haken er ikke savnet. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Var et av de bedre ja, hva med å klone litt hår så hele øyet dekkes, ikke bare 9/10 deler.. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Jeg synes det første bildet har mest potensiale, men jeg vil ha mindre natur og ryddigere beskjæring av bena: Endret 6. februar 2008 av Oljens Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Var et av de bedre ja, hva med å klone litt hår så hele øyet dekkes, ikke bare 9/10 deler.. Etterbehandling generelt er noko å ta tak i her. Dette tok meg kjapt under eitt minutt i lightroom, er ikkje verre enn det. (Berre eit forslag, sei ifrå om eg skal fjerne det) Fleire av bileta har potensiale, men fargane er dessverre forferdelege. Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg prøver med enda en beskjæring + oppskarping og økning av kontrast. Lenke til kommentar
legordan Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Tusen takk for all kritikken. Det gylne snitt rules!) Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg likte komposisjonen på bildet nummer 4 mest. Det får henne til å se veldig pen ut, og virker mystisk. Noe må gjøres med fargene, men den etterbehandlingen foreslått her var virkelig ikke det som trengs. Den kvitter seg med all mystikken. Jeg syns du skal prøve å se hvordan det blir med litt mer vibranse. Kanskje bringe opp fargene, kurvene og klarheten på øynene. Forøvrig greie bilder, du har en veldig pen jente å ta bilder av, men du trenger litt komposisjonsmessig trening, og må lære etterbehandling for å skille bildene fra resten av fotografene. Det er bra at du eksperimenterer litt med spennende og nye komposisjoner, som den ovenifra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå