Gå til innhold

Blatter vil sette en grense på maks fem utlendinger i førsteelveren.

Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sport er der for å underholde folket, det er ikke jordbærplukking. Og med de fleste lag sporter, kommer det et landslag inn i bilde. For å forbedre landslaget så må man begrense utlendingene.

Det er andre regler i Fotball enn det er i arbeidslivet. Å plukke jordbær handler om tjene penger til slutt. Den egentlige grunnen til fotballen var å underholde, men nå som det handler alt for mye om penger, må noe gjøres. Og det er vel en av grunnene for forslaget til Blatter.

Lenke til kommentar

Fotball har (hadde, iallfall) en del med tilhørighet å gjøre. For oss som bor i Norge og holder med engelske lag, er det kanskje litt annerledes enn for de som bor i England og holder med sitt lokale lag. En kan, som LarsP gjør, se på en fotballklubb som en hvilken som helst bedrift der de tar inn det beste en kan få. Men en kan også se på en fotballklubb som et lokalt lag som skal hevde seg i england og verden for byens og byens innbyggeres skyld. Den siste gruppen vil nok derfor hevde at for eksempel Liverpool burde ha en god del enkelske spillere, sammen med en engelsk manager. Det optimale er selvsagt spillere Liverpool selv har skapt. Disse blir polulære. I Manchester Utd er spillere som Gary Neville og Scholes fansens yndlinger. De er oppfostret i lagets hjemby og er dessuten gode fotballspillere.

Dessuten burde en slik effekt ha en positiv innvikrning på landslaget (noe de fleste i England ikke sier nei takk til). Det vil få frem flere gode britiske spillere, og dermed et forhåpendligvis bedre landslag.

Jeg er trøtt og det ble en del rot her, men kanskje skjønner dere noe av hva jeg mener. Jeg syns iallfall ikke en kan sammenlikne en engelsk fotballklubb med jordbærplukking. Fotball er lidenskap, tilhørighet og penger. Jordbærplukking innebærer stort sett bare penger.

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Det kan tilspisse seg i saken: Blatter har tro på gjennomslag for forslaget om å sette en grense på fem utlendinger.

Tror man ennå at dette kan drepe Premier League? Som nevnt kan dette bli en enorm utfordring for Arsenal, og hva med Abramovichs kjøpelyst?

"We've just seen Manchester United's starting 11 in Moscow with six players eligible for the English team on the pitch. And they won - not bad."

Lenke til kommentar

Kunne de ikke bare startet med et forslag om at man må ha minst 3 eller 4 fra hjemlandet sitt i startelvere'n og så kan de prøve å få til flere senere.

Eksempel på grunn: Arsenal. Det burde ikke vært lov til å gjøre som dem. Ikke akurat veldig ofte de spiller med noen engelskmann

Lenke til kommentar
Kunne de ikke bare startet med et forslag om at man må ha minst 3 eller 4 fra hjemlandet sitt i startelvere'n og så kan de prøve å få til flere senere.

Eksempel på grunn: Arsenal. Det burde ikke vært lov til å gjøre som dem. Ikke akurat veldig ofte de spiller med noen engelskmann

Ja, veldig enig. Det burde gå gradvis. Fra null til seks blir vanskelig for f.eks. Arsenal (de har jo Theo og Hoyte) ... Gradvis økning hadde vært mye bedre.

Lenke til kommentar
Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker regelen.

2) Men jeg ser jo den at for engelsk fotball så hadde det vært strålende med flere briter involvert i kampene, spørsmålet er jo om det vil senke kvaliteten på pl...

Det er ikke noe spørsmål en gang. Dette ville uten tvil gått på bekostning av kvaliteten. Som United-fan vet jeg at ikke vi ville blitt rammet hardest av denne regelen, men jeg er fortsatt litt skeptisk. Mest pga. kvaliteten på ligaen fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...