El-Deno Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Og det har fremdeles ikke noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Forklar meg hvorfor det er irrelevant i stedet for å komme med slike bastante utsagn. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Sport er der for å underholde folket, det er ikke jordbærplukking. Og med de fleste lag sporter, kommer det et landslag inn i bilde. For å forbedre landslaget så må man begrense utlendingene. Det er andre regler i Fotball enn det er i arbeidslivet. Å plukke jordbær handler om tjene penger til slutt. Den egentlige grunnen til fotballen var å underholde, men nå som det handler alt for mye om penger, må noe gjøres. Og det er vel en av grunnene for forslaget til Blatter. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Fotball har (hadde, iallfall) en del med tilhørighet å gjøre. For oss som bor i Norge og holder med engelske lag, er det kanskje litt annerledes enn for de som bor i England og holder med sitt lokale lag. En kan, som LarsP gjør, se på en fotballklubb som en hvilken som helst bedrift der de tar inn det beste en kan få. Men en kan også se på en fotballklubb som et lokalt lag som skal hevde seg i england og verden for byens og byens innbyggeres skyld. Den siste gruppen vil nok derfor hevde at for eksempel Liverpool burde ha en god del enkelske spillere, sammen med en engelsk manager. Det optimale er selvsagt spillere Liverpool selv har skapt. Disse blir polulære. I Manchester Utd er spillere som Gary Neville og Scholes fansens yndlinger. De er oppfostret i lagets hjemby og er dessuten gode fotballspillere. Dessuten burde en slik effekt ha en positiv innvikrning på landslaget (noe de fleste i England ikke sier nei takk til). Det vil få frem flere gode britiske spillere, og dermed et forhåpendligvis bedre landslag. Jeg er trøtt og det ble en del rot her, men kanskje skjønner dere noe av hva jeg mener. Jeg syns iallfall ikke en kan sammenlikne en engelsk fotballklubb med jordbærplukking. Fotball er lidenskap, tilhørighet og penger. Jordbærplukking innebærer stort sett bare penger. Goscinny Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Helt uenig. Enhver klubb bør ha rett til å bruke hvilke spillere de vil i førsteelleveren. Dette er diskriminering og segregering. Lenke til kommentar
Vidi Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Det kan tilspisse seg i saken: Blatter har tro på gjennomslag for forslaget om å sette en grense på fem utlendinger. Tror man ennå at dette kan drepe Premier League? Som nevnt kan dette bli en enorm utfordring for Arsenal, og hva med Abramovichs kjøpelyst? "We've just seen Manchester United's starting 11 in Moscow with six players eligible for the English team on the pitch. And they won - not bad." Lenke til kommentar
-Martinho- Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 FIFA støtter 6+5 regelen! Ser ut til at det kan bli realitet innen 2012/13 sesongen.. http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/30/536713.html Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Det blir nok UEFA sitt forslag i så fall. EU vil nok stoppe FIFA sitt forslag slik det står i dag. Lenke til kommentar
Stefan_B Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kan ikke se for meg at dette blir en realitet, hvis dette går igjen kommer EU til å måtte endre på en av sånne hovedfundamenter, altså fri fly av arbeidskraft... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Kunne de ikke bare startet med et forslag om at man må ha minst 3 eller 4 fra hjemlandet sitt i startelvere'n og så kan de prøve å få til flere senere. Eksempel på grunn: Arsenal. Det burde ikke vært lov til å gjøre som dem. Ikke akurat veldig ofte de spiller med noen engelskmann Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Sepp Blatter er en tullebukk av dimensjoner og dette utsagnet står til stilen hans. Jeg syns fortsatt at ethvert lag burde ha minst tre-fire spillere fra hjemlandet sitt i startelleveren. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 30. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2008 Kunne de ikke bare startet med et forslag om at man må ha minst 3 eller 4 fra hjemlandet sitt i startelvere'n og så kan de prøve å få til flere senere. Eksempel på grunn: Arsenal. Det burde ikke vært lov til å gjøre som dem. Ikke akurat veldig ofte de spiller med noen engelskmann Ja, veldig enig. Det burde gå gradvis. Fra null til seks blir vanskelig for f.eks. Arsenal (de har jo Theo og Hoyte) ... Gradvis økning hadde vært mye bedre. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker regelen. 2) Men jeg ser jo den at for engelsk fotball så hadde det vært strålende med flere briter involvert i kampene, spørsmålet er jo om det vil senke kvaliteten på pl... Det er ikke noe spørsmål en gang. Dette ville uten tvil gått på bekostning av kvaliteten. Som United-fan vet jeg at ikke vi ville blitt rammet hardest av denne regelen, men jeg er fortsatt litt skeptisk. Mest pga. kvaliteten på ligaen fremover. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 31. mai 2008 Del Skrevet 31. mai 2008 Forslaget går vel ut på å ha 4 i 2012, 5 i 2013, 6 i 2014. Ellers så må en ha 6 stk på banen hele tiden, så det vil ikke nytte med en benk full av utlendinger. Og mener fremdeles at det er ett godt forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå