Goscinny Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) FIFA-president Zepp Blatter vil ha grense på maks fem utlendinger i førsteelveren. Jeg er enig i at det kan bli litt mange utlendinger i enkelte lag, og jeg foretrekker at det er flest spillere fra klubbens hjemland, men jeg er samtidig imot slike restriksjoner. Dessuten: Prisen på de beste engelske spillerne vil jo stige en god del om dette forslaget kommer igjennom, og kan igjen føre til en enda større forskjell mellom de mest ressurssterke lagene, og de med mindre penger å ta av. Hva syns dere om dette forslaget? Linky. Goscinny Endret 5. februar 2008 av Goscinny Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg vil si at det er teit, og noen lag kommer til å slite veldig mye, f.eks Arsenal Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Hehe, ja. Startelveren deres mot City forrige helg hadde så mange som null engelskmenn. Til gjengjeld hadde de fem franskmenn på banen. De har jo Walcott, da, som spiller på førstelaget. Jeg må dog innrømme at Man Utd heller ikke vil få det helt lett om disse reglene blir bestemt. Vi klarer oss, men det blir ikke helt optimalt. Goscinny;) Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hehe, ja. Startelveren deres mot City forrige helg hadde så mange som null engelskmenn. Til gjengjeld hadde de fem franskmenn på banen. De har jo Walcott, da, som spiller på førstelaget. Jeg må dog innrømme at Man Utd heller ikke vil få det helt lett om disse reglene blir bestemt. Vi klarer oss, men det blir ikke helt optimalt. Goscinny;) Er vel ingen lag som hadde klart seg vis disse reglene trår til, kanskje bånn laga i hvert land, men ellers Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg vil si at det er teit, og noen lag kommer til å slite veldig mye, f.eks Arsenal Arsenal skal nok klare seg fint etterkvart. Det er det laget med flest engelskmenn på dei yngre landslaga, og det tek nok ei tid før regelen blir innført (om det blir noko av i det heile tatt). Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Er vel ingen lag som hadde klart seg vis disse reglene trår til, kanskje bånn laga i hvert land, men ellers I den forrige kampen spilte vi med VDS, Brown, Rio, Vidic, Evra, Ronaldo, Scholes, Hargreaves, Giggs, Tévez og Rooney. Brown, Rio, Scholes, Hargreaves, og Rooney er engelske. Jeg tror Giggs også vil falle på den "riktige" siden mht Storbritannia og ikke England. VDS, Vidic, Evra, Ronaldo, Tévez. I denne kampen hadde vi altså bare fem utenombritiske spillere. Vi har også flere andre viktige engelske spillere: Neville, Carrick, Simpson, Eagles. Dessuten har vi de to engelske keeperne Foster og Heaton som kan spiller seg inn på laget etterhvert. Jeg tror mao ikke det er man united som vil bli rammet hardest av en slik lovendring. Goscinny Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Det er godt å høre at United ikke vil lide, men Arsenal, pr dags. dato, det vil bli blodig stygt for demmes del Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg liker regelen. 1) England er med i EU og et av hovedpoengene med EU er fri flyt av arbeidskraft. 2) Men jeg ser jo den at for engelsk fotball så hadde det vært strålende med flere briter involvert i kampene, spørsmålet er jo om det vil senke kvaliteten på pl... Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg syntes det er ett fint forslag. Kunne kanskje vært 6 eller 7 utenlendinger, men lagene burde hovedsaklig ha et flertall med hjemlige spillere fra deres eget land. Det er jo også mange spillere som skifter statsborgerskap per dags dato pga. at de f.eks kommer fra utenom EU. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Håpløst forslag. Man kan jo se for seg hva som hadde skjedd dersom sjefene for handelsnæringen hadde lagt frem noe lignende. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Håpløst forslag. Man kan jo se for seg hva som hadde skjedd dersom sjefene for handelsnæringen hadde lagt frem noe lignende. Det er helt feil og ha det sånn som det er nå. At man kan spille med 11 utenlandske spillere i start 11 som Arsenal. Det burde i 4 vert fall måtte være med 4 engelskmenn Endret 9. februar 2008 av Gorilla-Gutten Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Så du mener at man bør sette begrensninger på hvor mange utlendinger som får lov til plukke jordbær på et og samme sted? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Tåpelig forslag. Engelske spillere er allerede overpriset og det kommer til å ta helt av om regelen innføres. Heldigvis kommer Blatter aldri til å få gjennomslag, regner jeg med. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Chelsea hadde for øvrig klart seg temmelig greit: Cech, Belletti, Terry, Carvalho, Ashley Cole, Essien, Lampard, Joe Cole, Sean Wright-Phillips, Drogba, Scott Sinclair. Men jeg er gjennomført skeptisk til forslaget. Det hadde bare ført til større skille mellom topp- og bunnlagene, ettersom de resurssterke klubbene ville kapret til seg hver eneste lovende engelskmann på balløya. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Men jeg er gjennomført skeptisk til forslaget. Det hadde bare ført til større skille mellom topp- og bunnlagene, ettersom de resurssterke klubbene ville kapret til seg hver eneste lovende engelskmann på balløya. Tror det motsatte ville skjedd siden storlagene ikke kunne hente hvem de ville lenger. Jeg er helt klart imot dette. Selv om jeg ser poenget. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg er egentlig litt uenig. Dugelige engelskmenn vil, hvis regelen blir innført, være veldig ettertraktet. Men ettersom produksjonen og utviklingen av gode briter ikke går på samlebånd, vil klubber med lite penger miste sine egendyrkede, flinke spillere med én gang de slår gjennom. Resultatet blir at toppklubbene sitter med seks av Englands beste spillere - og bunnlagene med middelmådigheter. Man kan selvfølgelig påstå at det samme er tilfelle nå, rett og slett fordi de rike klubbene kan kjøpe stjernespillere fra andre land - uten å bry seg om lagets økonomiske fremtid. Men de svakere klubbene kan i det minste få sine egenutviklede engelskmenn for seg selv - til en viss grad, riktignok. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Pffft, dårlig ide, max 3 utlendinger på hver startelver. En ting som var ett stor tilbakeslag for fotballen var etterfølgene av bosman dommen. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg er egentlig litt uenig. Dugelige engelskmenn vil, hvis regelen blir innført, være veldig ettertraktet. Men ettersom produksjonen og utviklingen av gode briter ikke går på samlebånd, vil klubber med lite penger miste sine egendyrkede, flinke spillere med én gang de slår gjennom. Resultatet blir at toppklubbene sitter med seks av Englands beste spillere - og bunnlagene med middelmådigheter. Man kan selvfølgelig påstå at det samme er tilfelle nå, rett og slett fordi de rike klubbene kan kjøpe stjernespillere fra andre land - uten å bry seg om lagets økonomiske fremtid. Men de svakere klubbene kan i det minste få sine egenutviklede engelskmenn for seg selv - til en viss grad, riktignok. Nå vil jeg påstå at både Chelsea og United allerede handler de beste Engelske. Å med tanke på hvor mange utlendinger det er i PL så ser jeg ikke at det satses noe særlig mer på Engelske i de mindre klubbene heller. Hvis dette forslaget går igjennom vil det bli større satsing og dermed større tilgang på Engelske spillere. Det er storklubbene som vil lide mest siden det er de som kjøper de største internasjonale spillerene. Men det som vil lide mest av alt er nok PL i seg selv. Lenke til kommentar
El-Deno Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Så du mener at man bør sette begrensninger på hvor mange utlendinger som får lov til plukke jordbær på et og samme sted? Du kan ikke sammenligne jordbær plukking med fotball. Simpelt fordi det er ikke en sport. Problemet med f.eks. England er at de har en verdens beste liga og lag. Men når man kommer til landslaget synker det betraktelig. Hvorfor? Jo for omtrent alle lagene i PL kjøper utenlands fordi det er billigere enn engelske talenter. Det blir jo ikke en engelsk liga lenger. Tenk deg hvor mye bedre det engelske (og det norske) landslaget hadde vært vis klubbene hadde satset mye hardere på egne/lokale talenter. Maks 5 utlendinger er nesten halve laget, det er mer enn nok. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Du kan ikke sammenligne jordbær plukking med fotball. Simpelt fordi det er ikke en sport. Det er fremdeles en jobb på lik linje med alle andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå