Gå til innhold

Passer strømforsyningen til min harddisk?

ltdata

Anbefalte innlegg

hei,

Har bestilt ny strømførsyning corsair 450w. Det står at den har sata ledninger, men ikke IDE.

Jeg vet ikke om hardisken min er IDE eller SATA. Det er en seagate 250 gig harddisk. tror det står nummer 9 på den. Lurer på om det var også av merket barracuda.

Noen som vet om dette er en Ide eller sata disk? Eller hvordan jeg kan finne det ut?

Pcen min er en AMD sempron 3400, 1,8 ghz. kjøpt for litt over et år siden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Leste ikke tråden godt nok. Men om det er en bred, grå kabel slik som denne koblet til harddisken er det IDE-disk du har, og disse har de gamle 4-pins molex-kontakter som du ser på bildet her.

SATA-strømpluggen ser du til venste på bildet her, og molex for IDE til høyre.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
hei,

Har bestilt ny strømførsyning corsair 450w. Det står at den har sata ledninger, men ikke IDE.

Jeg vet ikke om hardisken min er IDE eller SATA. Det er en seagate 250 gig harddisk. tror det står nummer 9 på den. Lurer på om det var også av merket barracuda.

Noen som vet om dette er en Ide eller sata disk? Eller hvordan jeg kan finne det ut?

Pcen min er en AMD sempron 3400, 1,8 ghz. kjøpt for litt over et år siden

For å si det enkelt og greit, den har alt av ledninger du trenger. :thumbup:

Det finnes ingen egen ledning til IDE harddisker, og de bruker standard molexplugger, som du finner "plenty" av på den strømforsyningen. (er bare Sata som har sine egene spesielle)

Lenke til kommentar

Tja, mer eller mindre.

Har du et vanlig mid-tower/tower/barebone kabinett som har støtte for ATX-standarden så passer strømforsyningen nesten uansett.

Dog finnes det strømforsyninger som er ekstra "lange", og vil derfor ikke passe i ade minste kabinettene med ATX standarden. Corsair 450W er derimot ikke spesielt lang, og vil nok passe utmerket om du har et standard kabinett/strømforsyning fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...