Gå til innhold

Best innstilling på 350D ved bilder av biler i fart!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville hatt en høy iso (400-800), rask lukkertid og en stor blender åpning, vis det er mørkt. Eller vis det er på lyse dagen ville jeg bare tatt på "sport" funksjonen på det hjulet oppå kamera.

Du kan jo også møte opp 30min før og ta noen prøvebilder med forskjellige instillinger.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg har egentlig tenkt til å ta litt forskjellige bilder. Både fryse bilde og ikke. Men er det best og bruke stativ eller ikke på slikt?

Stativet mitt kommer i posten i morgen, så da lurer jeg på om jeg tar det med meg!

Lenke til kommentar
Hei!

Lurer som sagt på hva slags innstillinger det er best og bruke når du skal ta bilder av banebiler på, i dette tilfelle - Gatebiltreff!

På forhånd takk ;)

Det finnes ikke noe som er "best", bortsett fra at den innstillingen som gir deg et riktig eksponert bilde kan kalles "best". Alle innstillinger med resultat riktig eksponert kan du godt kalle "best" hvis de gir deg den effekten du ønsker. Sjekk forøvrig histogrammet for å se at eksponeringen din ligger innenfor grenseverdiene.

Skulle jeg tatt de bildene du beskriver ville jeg, som en annen her har sagt, brukt en relativt treg lukkerhastighet. Dette fordi bilene etter min mening må ha litt fartsfølelse og ikke se parkert ut. Hvis du ønsker f.eks. 1/60 lukker, så justerer du blender til du får riktig eksponering. Denne lukkeren krever nok at du panorerer når du tar bildet. Gjør dette håndholdt du, det funker nok helt greit.

Lykke til.

Roger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...