Gå til innhold

Litt info om Polen.

Anbefalte innlegg

Hei,

Som en av de mange norske studenter som studerer i Polen har jeg bestemt å skrive en del artikler om Polen, forhold mellom NO og PL og litt av det andre.

Første innlegg handler om det som har skjedd i Polen i det siste. Jeg vil gjerne høre om hva forbinder dere med Polen.

Jeg holderpå å skrive en bacheloroppgave om forhold mellom Norge og Polen / EU og vil gjerne vite om Deres synspunkter (både meritoriske og folkelige)

Hele artikkelen kan leses her: http://www.eu-norge.org/Aktuelt/Stemmer+fr...al+om+Polen.htm

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, nå har jeg bare vært i Polen to ganger, den første gangen var da jeg var 3-4 år så husker ikke så mye og den andre gangen i fjor da jeg var på klassetur med de hvite busser og da var jeg bare med klassen min hele tiden så ble egentlig ikke så veldig kjent der. Er billig der og i tillegg har de veldig bra motorveier :) .

Lenke til kommentar

Polen har i allefall gitt oss verdifull og dyktige arbeidsfolk dette vet jeg godt ettersom jeg jobbe i anleggsbransjen.

Ellers liker jeg meg godt i Polen og Polakker godt generelt foruten om den gangen jeg ble overfalt av en haug fotballpøbler og måtte si flere sting diverse plasser på kroppen.

Polens betydning for Europa er etter min mening litt undervurdert.

De stoppet ottomanene i wien, 16noenoe Beseiret Stalin 1921. Polske piloters innsats i kampen om Uk ikke minst fik de tak i Egnima

Lenke til kommentar
----------------------------------------------------------------------

QUOTE(Plosj @ 06/02-2008 : 14:21) ikke minst fik de tak i Egnima

-----------------------------

Var det ikke Enlgand som gjorde det?

----------------------------------------------------------------------

Nope, de har brukt polske eksperter for å få dette til.

Lenke til kommentar
Polen har i allefall gitt oss verdifull og dyktige arbeidsfolk dette vet jeg godt ettersom jeg jobbe i anleggsbransjen.

Jobber selv på lager or må si meg enig; polakker (og østeuropeere generelt) som jeg har møtt har vært ærlige, ryddige, hyggelige arbeidsfolk. Det er omtrent alt jeg har hatt med Polen å gjøre frem til nu.

Lenke til kommentar

Tok LASIK i polen for 5-6 år siden. De hadde bedre og grundigere undersøkelse enn det man dengang tilbød i Norge. Meget kompetent og pliktoppfyllende personale. Kostet en brøkdel av operasjonen i Norge og da vi dro var kjørte klinikkens sjef oss til flyplassen. :wow:

Fikk ingen problem med kortet jeg hadde brukt, men Mastercard ringte meg opp for å høre om det stemte at jeg hadde brukt 7000,- på en klinikk i Polen.

Vi traff mange hyggelige folk der, ei av dem bor i Norge idag.

Bortsett fra drosjesjåfører som jukset med taksameterene hadde jeg bare positive inntrykk av folkene der.

Lenke til kommentar

Husker en kamerat som ble overfalt og ranet i Gdansk en gang ..Etter på ga ranerene han penger til Taxi og sigarettene tilbake..

Men jeg vil si at jeg ellers har et veldig godt intrykk av Polakker de topper heller ikke kriminalstatstiken her i Norge.Da må vi Tenke på at det er ca 1200000 (arbeidsfolk og inngifte )tilsammen ifølge den Polske Amabasaden

Lenke til kommentar
Men jeg vil si at jeg ellers har et veldig godt intrykk av Polakker de topper heller ikke kriminalstatstiken her i Norge.Da må vi Tenke på at det er ca 1200000 (arbeidsfolk og inngifte )tilsammen ifølge den Polske Amabasaden

1,2 mill hørtes litt mye ut :hmm: .

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

1,2 mill hørtes litt mye ut :hmm: .

å minus en null.....

Lenke til kommentar
I følge Günther Grass så fisker de ål fra havna ved å kaste ut et hestehode festet til et tau. Deretter drar de det inn senere når det tyter ål ut av ører, øyne og nese og det som er.......

Hva er galt med det? (Hvis du mente det var galt da).

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
I følge Günther Grass så fisker de ål fra havna ved å kaste ut et hestehode festet til et tau. Deretter drar de det inn senere når det tyter ål ut av ører, øyne og nese og det som er.......

Boka Blikktrommen...

Lenke til kommentar

Boka Blikktrommen...

Du leste vist ikke spørsmålet mitt riktig :p .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...