Pesch Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Htc touch dual har jo ikke wifi etter det jeg har skjønnt. Vil det da si at jeg ikke kan koble på trådløst nettverk hjemme i det hele tatt? Lenke til kommentar
Bellatrix Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg må si meg enig med iPhone folkene. Jeg angrer på kjøpet av HTC touch og ønsker meg en iPhone. [Eventuelt Sidekick om de noengang kommer til Norge] Lenke til kommentar
µT. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Htc touch dual har jo ikke wifi etter det jeg har skjønnt. Vil det da si at jeg ikke kan koble på trådløst nettverk hjemme i det hele tatt? Det stemmer. Skal du ha WiFi må du enten kjøpe Touch eller Touch Cruise. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg må si meg enig med iPhone folkene. Jeg angrer på kjøpet av HTC touch og ønsker meg en iPhone. [Eventuelt Sidekick om de noengang kommer til Norge] Det hadde jo vært kult om du hadde utdypet hvorfor... Lenke til kommentar
Bellatrix Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 For meg så er det rett og slett det at MSN koster så grådig mye når det er på HTC for meg [siden jeg bruker den konstant], og med min gamle tlf kunne jeg bruke MSN gratis. Det ble sagt når jeg kjøpte tlf at msn ville være gratis, noe den tydeligvis ikke var. Jeg prøvde også ved flere annledninger å koble meg på WIFI når jeg er tydelig innenfor et område, men uansett hva jeg gjør så går det tile netcom's gprs og trekker meg penger, og når jeg setter på sperren vil sidene rett og slett ikke laste. Jeg er lei meg for jeg betalte en sinnsyk sum for denne tlf, og nå ligger den bare i en skuff, så jeg ville så gjerne ha blitt kvitt den, slik at jeg får kjøpt meg en iPhone, for ja, jeg elsker den for NES og musikken, og rett og slett å brife med den. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 For meg så er det rett og slett det at MSN koster så grådig mye når det er på HTC for meg [siden jeg bruker den konstant], og med min gamle tlf kunne jeg bruke MSN gratis. Det ble sagt når jeg kjøpte tlf at msn ville være gratis, noe den tydeligvis ikke var. Jeg prøvde også ved flere annledninger å koble meg på WIFI når jeg er tydelig innenfor et område, men uansett hva jeg gjør så går det tile netcom's gprs og trekker meg penger, og når jeg setter på sperren vil sidene rett og slett ikke laste. Jeg er lei meg for jeg betalte en sinnsyk sum for denne tlf, og nå ligger den bare i en skuff, så jeg ville så gjerne ha blitt kvitt den, slik at jeg får kjøpt meg en iPhone, for ja, jeg elsker den for NES og musikken, og rett og slett å brife med den. Hadde du tatt deg litt tid, og lest litt rundt, så hadde du hatt det litt lettere og løst problemet. Det at du sier at MSN var gratis på din gamle telefon er bullshit med mindre du har hatt "gratis periode" med MSN. Siden GPRS prisene følger abbonementet ditt, og ikke hvilken mobil du har. Men dette beviser at ikke alle kan ha smarte telefoner. For å ha noe smart, må du være smart. (Hehe.. Det var tull altså. Ingen personangrep her!!) Lenke til kommentar
Bellatrix Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det jeg mener med gratis er at det ikke koster meg 40kr om dagen til å være konstant tilkoblet til msn, for med netcom så betaler jeg kun 50kr i måneden. Og det er så å si gratis i forhold til det andre jeg skulle ha betalt. Det jeg sier med at det var gratis på den tlf er at jeg har en Nokia 5200, og der har jeg muligheten til MSN som er en del av netcom, MSN på HTC er Windows basert, og det er ikke mulighet for netcom å skille det at det er msn fra "vanlig" internett tilgang. Om du skjønner. Det er derfor jeg sier det går med min gamle mobil. Jeg leste litt rundt på forumet, spurte og satte opp en sånn blokk sånn at tlf ikke fikk lov til å koble seg på via gprs/edge, men da ville bare siden sitte der og ikke laste, selv om min venns iPhone fungerte raskt og perfekt. Jeg hadde elsket htc'en hvis msn hadde vært kun 50kr i månden, da hadde tlf være genial. For den er deilig i hånden, ser fin ut, er litt annerledes. Og igrunn liker jeg den veldig godt. MEN siden det jeg bruker mest ikke fungerer som jeg ble fortalt den skulle er det bortkastet for meg, og jeg kunne mye enklere brukt en iPhone. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det jeg mener med gratis er at det ikke koster meg 40kr om dagen til å være konstant tilkoblet til msn, for med netcom så betaler jeg kun 50kr i måneden. Og det er så å si gratis i forhold til det andre jeg skulle ha betalt. Det jeg sier med at det var gratis på den tlf er at jeg har en Nokia 5200, og der har jeg muligheten til MSN som er en del av netcom, MSN på HTC er Windows basert, og det er ikke mulighet for netcom å skille det at det er msn fra "vanlig" internett tilgang. Om du skjønner. Det er derfor jeg sier det går med min gamle mobil. Jeg leste litt rundt på forumet, spurte og satte opp en sånn blokk sånn at tlf ikke fikk lov til å koble seg på via gprs/edge, men da ville bare siden sitte der og ikke laste, selv om min venns iPhone fungerte raskt og perfekt. Jeg hadde elsket htc'en hvis msn hadde vært kun 50kr i månden, da hadde tlf være genial. For den er deilig i hånden, ser fin ut, er litt annerledes. Og igrunn liker jeg den veldig godt. MEN siden det jeg bruker mest ikke fungerer som jeg ble fortalt den skulle er det bortkastet for meg, og jeg kunne mye enklere brukt en iPhone. Ja jeg skjønner. Jeg hadde samme problemet i begynnelsen. Så jeg deaktiverte oppkobling gjennom EDGE, og fikk samme problemet som du nevner. Men, jeg fant fort ut at EDGE'n ikke kobler seg opp når man har WiFi aktivert. Skal også nevnes at været oppdaterer seg automatisk gjennom mobilnettverket med mindre du har deaktivert dette. Det du nevner med MSN kan enkelt løses. Touch'en støttet JAVA, så det er ikke verre enn å laste ned NetCom's MSN, og bruke den. Lenke til kommentar
Bellatrix Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvordan i all verden får jeg Netcom's MSN nedlastbart? Når jeg går på siden må jeg gå frem og bestille det til en mobil type, HTC er ikke tiljenglig der, og når jeg spurte i butikken sa de at det ikke ville fungere. Forklaring? PM kanskje? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 I have no idea! Hehe.. Har du spurt Google? Lenke til kommentar
B25S Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Online MSN som ebuddy.net er jo et alternativ. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg vet altså ikke hvor mye metadata som sendes med teksten man sender og mottar på msn, men det er det sikkert noen klokere hoder som kan finne ut. Poenget er at det stort sett er tekst som sendes, noe som innebærer minimalt med datatrafikk. Et tegn er 8 bit. Det vil si at hvis du ikke tenker på hvordan annen informasjon msn sender enn kun teksten, kan du skrive 1 048 576 tegn pr MB. Dette tilsvarer 6 553 sms-meldinger. La oss for enkelhets skyld si at msn legger til 100 tegn pr melding. Det vil i så fall tilsi at du kan sende eller motta 4 032 meldinger pr MB. Jeg gidder ikke undersøke hvor mye msn sender ekstra, eller hvor mye som brukes for å holde forbindelsen i live. Men med en pris på 20 kroner pr MB (noe som forresten er blodpris) så burde man med mitt regnestykke kunne sende / motta 10 000 meldinger i løpet av en måned for 50 kroner . Dette regnestykket viser jo også hvor overpriset sms er Det skal nok en gang understrekes at det kun er spekulasjoner i forhold til hva msn sender med, men man skulle vel tro at det ikke er helt ute på vidda? Hvis jeg hadde vært så manisk opptatt av msn og vært så mange timer uten datamaskin daglig, så skulle jeg i alle fall prøvd å se hvor mye datatrafikk msn genererer før jeg hadde tatt meg "råd til" å betale 50 kroner måneden. Jeg synes ellers det er merkelig at netcom kan skille på forskjellige klienter. Jeg ville jo gå ut i fra at de skilte msn-bruk fra annen datatrafikk på grunn av hvilken port msn bruker, og at alle klienter bruker samme port. Men dette er altså ting jeg slett ikke har anelse om. Jeg har dog ingen problemer med min wifi, og hvis jeg skulle valgt mobiltelefon med det eneste formål å sitte på msn, så ville jeg valgt en telefon som nokia e61i ellerno Lenke til kommentar
iGH Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg må si meg enig med iPhone folkene. Jeg angrer på kjøpet av HTC touch og ønsker meg en iPhone. [Eventuelt Sidekick om de noengang kommer til Norge] Du kan jo se på HTC Touch Cruise som et alternativ. Det virker som om den har alt du leter etter. Dessuten er jo det å skaffe seg en iPhone og de ulempene som følger med en god del arbeid i seg selv. Bortsett fra musikk og design/fancy brukergrensesnitt er jo telefonen litt treg når det gjelder teknologi. Og grensesnittet er også lukket så det å installere noe som ikke følgte med er bare til å glemme(så sant det ikke kommer fra Apple selvsagt)....(eller)... Ikke minst hvis det skulle være noe galt med iPhonen du har kjøpt...Hva gjør du da? Nei, gå for noe sikkert og ikke bit på MÅ-HA bølgen. Du bør jaffal sjekke brukernes egne erfaringer med iPhone før du går til innkjøp av den. Anbefaler å lese de 6 sidene i tråden, kan spare deg masse ergelse. Slenger på en link til denne delen av amobils forum her: iPhone tråden Lenke til kommentar
Bellatrix Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Nå er det jo ikke jeg som ser etter tlf da. :!: Men tusen takk for alle tips. Grunnen til at det er såpass viktig for meg å ha msn er at jeg bruker det for jeg har ikke internett på hybelen, og 80% av smsene jeg sender er til utlandet, og da når de jeg smser er på msn så er det billigere for meg. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 .. prøvde du å laste ned den netcom klienten for w880, for eksempel? Den har QVGA oppløsning, samme som Touchen - så hvis det ikke er noen veldig ille java- implementasjonsfeil på WM i forhold til akkurat det programmet, så skulle det gå greit. (Ellers så bør det vel gå an å få fikset innstillingene på en MSN- klient for WM og..?) Lenke til kommentar
µT. Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Må ikke programmet være laget for touchscreen? For jeg lastet ned feil versjon av Opera Mini en gang, og da fungerte det ikke. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Stemmer. Ikke noe tastatur.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå