Gå til innhold

Htc? Trenger ny telefon.

Pesch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med å søke litt i forumet? Det finnes en tråd på 90 sider om telefonen.

Tråden rapporteres.

Gjerne raporter. Jeg stillte også et annet spørsmål, angående noen som har erfaringer med andre gode telefoner.

Beklager at alle ikke er like oppdatert på diskusjon.no.

Lenke til kommentar
Jeg har sett litt på HTC P3450 Touch. Noen som har erfaring med den?

Eventuellt andre telefoner som er god å bruke?

Touch er ern fantastisk mobil!

Er du en som ikke ønsker å fikle, legge inn nye programmer, grensesnitt og løsninger, men ønsker å være innovativ bør du gå for IPhone (om det kommer en norsk utgave).

Liker du å fikle med å legge inn nye opperativsystemer, programmer osv, osv. osv. er HTC en helt utrolig, fantastisk mobil. Ta f.eks. En nettavis slo stort opp at Windows Mobil hadde kommet i ny utgave og at noen mobiler kanskje skulle komme med det snart. På det tidspungt hadde jeg allerede hatt WM 6.1 i en uke takket være gutta på XDA-forumet (hardcore HTC-fixere).

Er du en som bare skal ha noe å tekste og ringe med kan du kjøpe nesten hva som helt. Windows Mobile har så mange muligheter og instillinger at "amatører" blir overeveldet og kanskje opplever at det er litt for krongletet.

Jeg elsker å fikle og derfor elsker jeg HTC Touch!

Sjekk ut:

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10127228

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=372

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=326618

Tobias

Endret av TobiasAbrahamsen
Lenke til kommentar
Apple iPhone

Er du Steve Jobs? For i hver bidige tråd der folk skal ha en ny telefon med touchscreen, så dukker du opp, og skriver iPhone.

Ikke alle er interessert i iPhone! ;)

Merknad:

Da var jeg over 1000 innlegg! :D Whooohooo!

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Apple iPhone

Er du Steve Jobs? For i hver bidige tråd der folk skal ha en ny telefon med touchscreen, så dukker du opp, og skriver iPhone.

Jeg var i tvil men bestemte meg for IPhone etter han skrev det her i en annen tråd

1. Jailbreak - Legge inn massevis av 3. parts programmer, f. eks. NES, PSX, Gameboy Advance, program slik at du kan sende MMS ++, er sikker på at du kan finne mange artige touch spill, skriveprogrammer, noe du mangler eller noe i den dur.

2. Google Maps. Ja, vet du har slemme tanker om at dette er noe rævva greier, men det er ganske bra og ringen som viser hvor du er akkurat nå er ganske eksakt (spørs hva slags x-sim du har). Dessuten slipper du en teit dame som forteller deg hvor du skal ta av osv.

3. Design. Apple skuffer ikke på design.

4. Kvalitet. Ripefritt glass. Ikke kom å si at en iPhone er like lett å ripe opp som en gammelgenerasjons iPod med blankpolert metall som bakdeksel.

5. Store taster til å ringe med.

6. Tastatur

7. Customize, miks opp iPhone interface helt til din stil.

8. iPod - Egen iPod del av telefonen.

9. Mail - Helt utrolig digg mail.

10. Safari - Verdens beste nettleser, nå også på en mobiltelefon.

11. Briefefaktor.

12. Youtube.

13. 16 GB (8 GB om du er av den litt sjenerte typen)

14. Utrolig Wi-Fi.

Lenke til kommentar
Apple iPhone

Jeg var i tvil men bestemte meg for IPhone etter han skrev det her i en annen tråd

1. Jailbreak - Legge inn massevis av 3. parts programmer, f. eks. NES, PSX, Gameboy Advance, program slik at du kan sende MMS ++, er sikker på at du kan finne mange artige touch spill, skriveprogrammer, noe du mangler eller noe i den dur.

2. Google Maps. Ja, vet du har slemme tanker om at dette er noe rævva greier, men det er ganske bra og ringen som viser hvor du er akkurat nå er ganske eksakt (spørs hva slags x-sim du har). Dessuten slipper du en teit dame som forteller deg hvor du skal ta av osv.

4. Kvalitet. Ripefritt glass. Ikke kom å si at en iPhone er like lett å ripe opp som en gammelgenerasjons iPod med blankpolert metall som bakdeksel.

6. Tastatur

11. Briefefaktor.

12. Youtube.

14. Utrolig Wi-Fi.

Jeg så den listen der og måtte le da jeg leste den første gang. Nå føler jeg altså at jeg må kommentere den likevel.

Det skal sies at jeg har prøvd iphone, og jeg er hverken fanboy av det ene eller andre merket, noe som burde kunne bevises gjennom mine terningkast på eldre tester på amobil (selv om de terningene sikkert er litt justerte nå...). Jeg har selv eid tre forskjellige apple-maskiner, og tre ipods. Så ikke kom å si at jeg "forsvarer" WM fordi jeg ikke liker apple. Jeg synes også at ipod har sine gode sider, men denne listen fortjente en gjennomgang.

1. Og det finnes liksom ikke emulatorer til WM? Og "muligheten for å fikse mms og skriveprogrammer", jeg må jo le, dette er jo standard på cruise så klart.

2. Joda, google maps er bra. Og det funker litt raskere på iphone. Men du kan jo legge inn google maps på WM hvis du vil. Og cruise kommer jo med innebygd gps og tomtom... gps er hakket mer nøyaktig enn triangulering.

3. iPhone er pen å se til, ingen tvil om det.

4. Kvaliteten på iphone er sikkert bra, og spesielt med tanke på skjermen. Kvaliteten på cruise er nok like god utenom på skjermen, men den skjermbeskytteren jeg har er også knallbra. Fikk garanti om å få byttet den gratis hvis jeg fikk riper de første 6 måneder. Ingen riper enda. Med iPhone kan du ikke bytte ut batteriet ditt selv, det kan du naturligvis på htc-telefoner.

5. Sammenlign med htc keyboard, ikke noen mindre taster der...

6. Tastatur - jeg synes ikke keyboardet til iphone er spesielt bra, jeg bommet mye oftere på det enn jeg bruker på det nye touch keyboardet. Bommer man, skriver man langsommere... Naturligvis vanesak, men for min del ble det irritabelt lite.

7. Customize - kommer ikke i nærheten av tilpasningsmulighetene til WM.

8. Ipod, går ikke an å argumentere mot at iphone er en bra mp3-mobil, og videospiller. WM synker så klart sømløst med wmp, og du kan jo kjøpe 8gb minnekort og 3,5mm overgang. Det koster så klart enda mer penger, cruise er jo ikke billig fra tidligere.

9. Mailklienten i WM er overlegen den i iphone spør du meg, jeg som bruker exchange OG imap.

10. Safari på iphone ER digg, ingen tvil om det. Mye raskere enn opera på min touch.

11. Briefefaktor? For min del er det ingen ting spesielt med iphone, jeg blir absolutt ikke imponert over den. Det er jo såpass mange wannabes som har den nå...

12. Youtube, joda det funker bra på iphone, men funker da til dels i WM også. Spørs på hvor viktig youtube er for hverdagen din. Noen av oss bryr oss rett og slett ikke, men det samme kan jo være tilfelle for halvparten av de andre punktene :)

13. Jeg forstår ikke hva GB har med å være sjenert å gjøre? Men 8 GB holder jo lenge for de fleste som ikke skal ha med filmsamlinga si. Husk forresten at OS-et til iphone spiser en god del.

14. WiFi på WM er naturligvis like bra, og i tillegg kan du jo faktisk surfe med (super)3g også på cruise... 'nough said.

Lenke til kommentar
Apple iPhone

6. Tastatur

11. Briefefaktor.

12. Youtube.

14. Utrolig Wi-Fi.

Jeg så den listen der og måtte le da jeg leste den første gang. Nå føler jeg altså at jeg må kommentere den likevel.

Det skal sies at jeg har prøvd iphone, og jeg er hverken fanboy av det ene eller andre merket, noe som burde kunne bevises gjennom mine terningkast på eldre tester på amobil (selv om de terningene sikkert er litt justerte nå...). Jeg har selv eid tre forskjellige apple-maskiner, og tre ipods. Så ikke kom å si at jeg "forsvarer" WM fordi jeg ikke liker apple. Jeg synes også at ipod har sine gode sider, men denne listen fortjente en gjennomgang.

1. Og det finnes liksom ikke emulatorer til WM? Og "muligheten for å fikse mms og skriveprogrammer", jeg må jo le, dette er jo standard på cruise så klart.

2. Joda, google maps er bra. Og det funker litt raskere på iphone. Men du kan jo legge inn google maps på WM hvis du vil. Og cruise kommer jo med innebygd gps og tomtom... gps er hakket mer nøyaktig enn triangulering.

3. iPhone er pen å se til, ingen tvil om det.

4. Kvaliteten på iphone er sikkert bra, og spesielt med tanke på skjermen. Kvaliteten på cruise er nok like god utenom på skjermen, men den skjermbeskytteren jeg har er også knallbra. Fikk garanti om å få byttet den gratis hvis jeg fikk riper de første 6 måneder. Ingen riper enda. Med iPhone kan du ikke bytte ut batteriet ditt selv, det kan du naturligvis på htc-telefoner.

5. Sammenlign med htc keyboard, ikke noen mindre taster der...

6. Tastatur - jeg synes ikke keyboardet til iphone er spesielt bra, jeg bommet mye oftere på det enn jeg bruker på det nye touch keyboardet. Bommer man, skriver man langsommere... Naturligvis vanesak, men for min del ble det irritabelt lite.

7. Customize - kommer ikke i nærheten av tilpasningsmulighetene til WM.

8. Ipod, går ikke an å argumentere mot at iphone er en bra mp3-mobil, og videospiller. WM synker så klart sømløst med wmp, og du kan jo kjøpe 8gb minnekort og 3,5mm overgang. Det koster så klart enda mer penger, cruise er jo ikke billig fra tidligere.

9. Mailklienten i WM er overlegen den i iphone spør du meg, jeg som bruker exchange OG imap.

10. Safari på iphone ER digg, ingen tvil om det. Mye raskere enn opera på min touch.

11. Briefefaktor? For min del er det ingen ting spesielt med iphone, jeg blir absolutt ikke imponert over den. Det er jo såpass mange wannabes som har den nå...

12. Youtube, joda det funker bra på iphone, men funker da til dels i WM også. Spørs på hvor viktig youtube er for hverdagen din. Noen av oss bryr oss rett og slett ikke, men det samme kan jo være tilfelle for halvparten av de andre punktene :)

13. Jeg forstår ikke hva GB har med å være sjenert å gjøre? Men 8 GB holder jo lenge for de fleste som ikke skal ha med filmsamlinga si. Husk forresten at OS-et til iphone spiser en god del.

14. WiFi på WM er naturligvis like bra, og i tillegg kan du jo faktisk surfe med (super)3g også på cruise... 'nough said.

Thumbs up!

Ble en god del quoting her nå..

Lenke til kommentar

Hallo folkens

Trådstarter hadde spørsmål i forhold til HTC Touch og ikke Cruse! Når det gjelder Cruse så er den overlegen Touch når det gjelder hardware, men størelse, vekt og prisen er også merkbart høyere.

For meg er det også er viktig element med Touch vs Iphone at sammenlignet er Iphone en svær murstein! HTC Touch er snerten, liten, og funker på norsk nett rett fra esken. Iphone må gråinnporteres, hakkes for å virke på norsk nett, dyr, svær og tung!

Sjekk ut denne videoen hvor Touch og Iphone sammenlignes. Det kan være verd å merke seg at Touchen ikke har noe annet enn det som kommer rett ut av esken. Det er haugevis med software som gir forbedringer i forhold til det som du ser på filmen:

http://wmexperts.com/reviews/smackdowns/ht...part_2_vid.html

Tobias

Lenke til kommentar

Og...

Jeg fant nettopp ut at iPhone ikke kan multitaske. Eneste man kan gjøre er å minimere musikkspilleren. I mine øyne hoppet nettopp iPhone utenfor en byggning og landet på knærne. Da ble denne plutselig totalt uaktuell for meg. For da bortsett fra ett snasnt design, så er den like dum som alle andre "dumme" telefoner..

Lenke til kommentar

Vil si at om man skal drive og vurdere to touch telefoner, så blir det jo nesten som å vurdere en smakssak.

Systemet til iPhone tar ganske mye, kansje derfor den har 512 MB RAM? Det er jo ganske bra til å være en mobiltelefon.

EDIT: Om man skal stå å finne ulemper og grunner for å stritte imot iPhone slik som Steffen_moss har fått skikkelig hekta på nå, så er det så mye som iPhone slår HTC i at jeg ikke gidder å ramse opp engang, det ville bare vært tidsfordriv. Men som sagt, så er WM og OS X en smakssak, avhengig av hvem du er, om du vil ha det simpelt eller komplisert.

Endret av asbjohor
Lenke til kommentar
EDIT: Om man skal stå å finne ulemper og grunner for å stritte imot iPhone slik som Steffen_moss har fått skikkelig hekta på nå, så er det så mye som iPhone slår HTC i at jeg ikke gidder å ramse opp engang, det ville bare vært tidsfordriv. Men som sagt, så er WM og OS X en smakssak, avhengig av hvem du er, om du vil ha det simpelt eller komplisert.

jasså, nå er jeg ivrig etter å høre hva som ikke er verdt og ramse opp.

Når det gjelder WM så er det ikke et komplisert operativsystem, men avansert. Det er en vesentlig forskjell. Jeg ser ikke så mange andre fordeler med iPhone enn en god mp3-spiller.

Lenke til kommentar

..gammel vane?

Uansett - da får vel htc- brukere enda en god grunn til å tyne htc for en dedikert display- driver..?

Men det er et artig kosept, som det er god grunn til å kopiere på noen måter (ikke med utseende, sånn som MS gjør). Og kanskje vi får flere og flere mobile enheter med en dedikert 3d- chip, som kjører en open- gl versjon over den vanlige grafikken. Kan til og med tenkes at en kan spare endel ressurser på det, siden en bare tegner forandringene på objektene, isteden for alt på skjermen hele tiden, med full last på prosessoren samme hva. Jmf. 3d- effekter i X, for eksempel - muligheten er der ihvertfall. (Så all ære til Apple for å ha kommet med dette til mobile enheter, mener jeg ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...