Gå til innhold

Installere Linux i vmware


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å installere Slackware i vmware, men får problemer under installasjonen. Når vmware skal starte opp igjen etter første restart under installeringa så stopper alt opp uten at noe skjer. Det er bare Virtual machinen som klikker, for alt annet fungerer normalt og jeg kan fortsatt gjøre ting i vmware.

Jeg prøvde å installere suse etterpå for å se om det fungerte, men da fikk jeg opp en beskjed om at "no usable partition found. Files will not be installed". Suse installeres helt fint men ingenting blir lagret, så jeg mister alt når jeg trykker power off. Jeg hadde ingen problemer med å finne disken eller installere noe på den når jeg testet slackware. Det hjelp heller ikke å omformatere disken til linux disk før installasjonen. Er det noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En liten titt på www.vmware.com viser at disse GNU/Linux distroene er støttet i versjon 3.2:

Red Hat Linux 6.2, 7.0, 7.1, 7.2, 7.3

SuSE Linux 7.0, 7.1, 7.2, 7.3, 8.0

Mandrake-Linux 8.0, 8.1, 8.2

Caldera Open Linux 2.2, 2.3, 2.4

 

Altså er ikke WMvare kompatibel med Slackware. Her ligger nok problemet ditt tenker jeg.

Kjører du VMware i Linux eller MS Windows? Versjon?

 

Har selv installert Redhat 7.3 & 8.0 i VMware Workstation 3.2 (MS Windows) og det fungerte helt fint.

Lenke til kommentar
Hvilken prosessor kjører du, vmware emulerer CPU'en ikke, den berre "videre sender" instruksene til CPU'en. Har hatt llignende problem med andre OS(Win98, QNX).

 

Jeg har en AMD XP2000+, men jeg tror ikke dette er et problem for vmware klarer helt fint å emulere windows 2000.

 

Host OS'et mitt er Windows XP, og de OS'ene jeg testet var SUSE 8.1 og slackware 8.1 (nyeste versjoner av begge)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...