kaka Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei. I løpet av de siste månedene har jeg til tider opplevd mye munntørrhet. Går ikke på noen medisiner eller noe som kan forårsake dette, så lurer litt på hva dette kan skyldes. Når det "slår til" så forblir jeg tørr uansett hvor mye jeg slikker og fomler i munnen. Ganske så irriterende egentlig. Noen som vet hva dette kan skyldes og noe som kan hjelpe mot dette? PS! Har prøvd sånne "Mot munntørrhet"-pastiller som man kan kjøpe på apoteket, men har ikke fått prøvd dem lenge nok til å si noe om de virker eller ikke. Takk for svar! Lenke til kommentar
April Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Røyker du? Jeg har nemlig litt av det samme problemet så å si, jeg har bare begynt å gå rundt med en flaske med vann jeg. Hjelper som fy =) Lenke til kommentar
kaka Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) No way José. Ikke noen røyking her i gården, nei Kan også legge til at jeg også blir veldig fort tørst selv om jeg drikker 4+ liter vann om dagen, men dette kan da også skyldes at jeg går på kreatin (kosttilskudd). Endret 5. februar 2008 av kaka Lenke til kommentar
April Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg ville kontaktet fastlegen min jeg =) Lenke til kommentar
kaka Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Er ikke dette like mye knyttet til tannlegen? Mener at jeg så et slikt banner utenfor et tannlegekontor: "Sliter du med munntørrhet? Bla bla bla" Lenke til kommentar
pian Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Høres ut som om du bør kontakte legen ja. At du blir fort tørst kan være et tegn på diabetes, blant annet. Men det behøver jo ikke være noe alvorlig i det hele tatt! Lykke til! Lenke til kommentar
kaka Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hmm.. Ikke skrem meg da Eller vet jo egentlig ikke om jeg er tørst eller om det bare føles sånn pga. at jeg er tørr i munnen Vil ikke bli helt hypokondrisk heller. Endret 5. februar 2008 av kaka Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Prøv tyggegummi. Det vil stimulere spyttkjertelene dine til å produsere mer spytt. vaio Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Samme skjer her. Bryr meg ikke så veldig om det og tror det kommer av luftfuktigheten (Er/føler meg tørr i munnen nå f.eks. og det er 20% luftfuktighet her) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå