Hansulu Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Kan man bare koble et LCD panel til en printerport? Har letet lenge etter svar på dette, men finner ingen plasser som sier noe annet. Tenkte f. eks om man fikse den slik at man kan koble den inn en plass på hovedkortet. Bruke en av usb portene, floppy porten, eller serielporten (db9). Lenke til kommentar
Bjonnar Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hvis du "mekker" en slags usb kontroller burde det vel funke... Sjekk på ebay om det finnes en ferdig løsning eller noe. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Går det å koble dette internt slik at jeg slipper å ta kabler ut av selve kabinettet? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 hva er du egentlig ute etter? Å koble den til en printerprort eller å koble den til en eller annen intern port? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Har ikke printerport på hovedkortet, derfor lurer jeg på om man koble den til hovedkortet på en annen måte, helst internt på hovedkortet og ikke via I/0- panelet. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 (endret) Tror nok ikke dette går, så sant du ikke kan få en usb til parallellport overgang til å virke med en eller annen lcd styre software, for så å modifisere den til å koble den på en intern usbkontakt i stede for en ekstern. Problemet er at det meste av software som er laget for å kommunisere med enheter på parallellporten forventer å finne enhetene på et bestemt adresseområde. Derfor der det mange drivere som ikke klarer å kommunisere med enheter via kontrollerkort. Men det vil ikke si at det er umulig å få til i alle situasjoner. Men det finnes også lcd display som er laget for usb. Disse bør det kunne gå ann å koble til en intern usbheader, men jeg har ikke sett slike til salgs i Norge. Endret 6. februar 2008 av Xell Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Da er det mye mulig jeg har et lcd- panel til salgs, evt at det blir spart til en bedre anledning Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Du får kjøpt LCD Display til både Seriel og USB port også da. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du får kjøpt LCD Display til både Seriel og USB port også da. Har du link til slike? Har lenge lurt på å skaffe meg lcd panel men har aldri blitt noe av på grunn av paralellport tilkoblingen. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du får kjøpt LCD Display til både Seriel og USB port også da. Har du link til slike? Har lenge lurt på å skaffe meg lcd panel men har aldri blitt noe av på grunn av paralellport tilkoblingen. Lenge siden jeg fant disse. Du finner det sikkert på ebay, hvis ikke var det en tysk webshop jeg fant det på. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Både Matrix Orbital og Crystalfontz har USB og serielle displayer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå