Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Kan man bare koble et LCD panel til en printerport?

Anbefalte innlegg

Kan man bare koble et LCD panel til en printerport? Har letet lenge etter svar på dette, men finner ingen plasser som sier noe annet.

Tenkte f. eks om man fikse den slik at man kan koble den inn en plass på hovedkortet. Bruke en av usb portene, floppy porten, eller serielporten (db9).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke dette går, så sant du ikke kan få en usb til parallellport overgang til å virke med en eller annen lcd styre software, for så å modifisere den til å koble den på en intern usbkontakt i stede for en ekstern.

Problemet er at det meste av software som er laget for å kommunisere med enheter på parallellporten forventer å finne enhetene på et bestemt adresseområde. Derfor der det mange drivere som ikke klarer å kommunisere med enheter via kontrollerkort. Men det vil ikke si at det er umulig å få til i alle situasjoner. Men det finnes også lcd display som er laget for usb. Disse bør det kunne gå ann å koble til en intern usbheader, men jeg har ikke sett slike til salgs i Norge.

Endret av Xell
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du får kjøpt LCD Display til både Seriel og USB port også da.

Har du link til slike? Har lenge lurt på å skaffe meg lcd panel men har aldri blitt noe av på grunn av paralellport tilkoblingen.

Lenge siden jeg fant disse. Du finner det sikkert på ebay, hvis ikke var det en tysk webshop jeg fant det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...