Gå til innhold

Yndlings sjokolade

unwill

Anbefalte innlegg

hvis jeg er snopsjuk blir det Toblerone hvit.... =)

om jeg er sulten blir det snickers. og hvis jeg vil bli kvalm tar jeg en knekk marsipan i sjokolade.

Om jeg skal kjøre bil blir det Center.

Er det varmt ute blir det JAPP (is-versjonen)

Linker (LAN) jeg og har lite penger blir det en stor melkesjokolade (plate) eventuelt Stratos versjonen hvis de er utsolgt.

Er det vinter og det nærmer seg jul blir det dumlesjokolade eller twist.

I påsken blir det vel noname sjokolade med kyllingfasong

Om sommeren i utlandet spiser jeg ikke sjokolade (dårlig erfaring)

med mindre sjappa virker ok i utlandet... da kan jeg eventuelt spise en bounty,men bare hvis det er over 30 grader ute...

Husker dinna SOHO'en en gang i tiden. den var god og kunne spises når som helst kor som helst :yes:

:yes: steike kor jeg sliter :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husker dinna SOHO'en en gang i tiden. den var god og kunne spises når som helst kor som helst  

SOHO, ja. Den sjokoladen var genial på ALT unntatt smaken. Markedsføringen, emballasjen + at den stor oppreist. (Gjorde at den syntes lettere.)

Som kjent var det endel youghert i sjokoladen. Og hva skjer med melkeprodukter som ligger litt for lenge? Jo, det begynner å gjære. Det var det som skjedde med SOHO, derfor smakte den ikke så altfor godt og ble tatt av markedet like etter lanseringen. Nidar tapte flere titalls millioner på den sjokoladen. Teknisk sjef i Nidar fikk også sparken.

Mine fovoritter:

1: Ren melkesjokolade (Freia, Milka og Leitz(tror jeg))

2: Dumle, Toblerone(vanlig), firkløver

3: Minde, + mange andre jeg ikke kommer på i farta

Lenke til kommentar

Sakset fra Økonomisk Rapport:

«Nidars statussjokolade, Soho, er trukket fra markedet. 70 millioner kostet det å utvikle søtsaken. Yoghurt-sjokoladen ble et prestisjetap for fabrikken. Lanseringen av den nye, urbane sjokoladen i 1998 var den dristigste i Nidars 89 år gamle historie. Sprek design, utradisjonell smaksammensetning av sjokolade, stivpisket yoghurt og sprø crisp skulle kapre unge, urbane mennesker i alderen 18-32 år. I to år hadde fabrikken i hemmelighet arbeidet, og 2000 nordmenn hadde smakt og synset om sjokoladen. Nidars ledelse hadde stor tro på at den spesialdesignede sjokoladen skulle falle i smak, bli meget lønnsom for fabrikken og plassere seg på en tredjeplass etter Stratos og Troika i løpet av 2001. Den første måneden i salg, var Soho den mestselgende sjokoladen i Norge, viste en markedsundersøkelse. For å tilfredsstille etterspørselen i markedet, satt Nidar i gang med doble sjokoladeskift på Soho-maskinene. Så gikk salget gradvis nedover. Før jul i fjor ble sjokoladen trukket fra det norske markedet. Årsaken var klar: Soho solgte altfor dårlig. - Den solgte utrolig bra det første året. Vi var så fornøyde. Så gikk det bratt nedover med salget. Til slutt solgte den så dårlig at vi ble nødt til å prioritere annerledes. Vi torde ikke bruke mer penger på Soho, men valgte å satse på eksisterende prosjekter og nylanseringer. Tilbaketrekningen var ikke noe moro fordi vi hadde hatt større ambisjoner for Soho, sier informasjonskonsulent Anne Guri Solem Selnæs i Nidar. Nidar brukte 60 millioner kroner på nye tekniske investeringer og produktutvikling for å komme frem til yoghurt-sjokoladen Soho. I tillegg gikk det med minst 10 millioner kroner til markedsføring, produksjon av reklamefilm og produktreklame. »

Rart det ikke stod noe om smaken, for det var det markedsføringslæreren min sa.

31876_1701_0.jpg

Lenke til kommentar

Hmm... tror egentlig det ikke er altfor vanskelig å fixe det med at "smaken" forandrer seg over tid. Melk holder jo ganske lenge, bare se på produkter som Litago osv...

Jeg personlig er ikke noe glad i yogurt, så jeg smakte aldri på sjokoladen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...