Hansulu Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Har to maskiner som jeg bruker begge daglig. Den ene er en stasjoner maskin som står på hele dagen og kan godt fungere som en server. Den andre er en bærbar jeg bruker mye i forbindelse med skole. Jeg bor fortiden på en studenthybel, så derfor anser jeg sikkerheten som ekstra viktig. Når jeg sjekker arbeidsgruppene kommer det opp en hel del andre maskiner, som jeg ikke har løst skal rote i sakene mine. Det jeg vil er å dele noen mapper mellom disse maskinene og en skriver. Jeg vil at det skal være enkelt å koble seg opp mot disse både i nettverk(for hastigheten sin skyld) og gjennom internett(praktisk) når jeg er på skolen eller andre steder. Har en ekstern harddisk koblet til den stasjonere som kan fungere som et knutepunkt mellom maskinene. Har dårlig erfaringer med akkurat dette og sikkerhet siden jeg som regel har hatt private nettverk. Noen som kan hjelpe med gode veiledninger og tips? Lenke til kommentar
Bister Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 du kan jo sette opp et eget nettverk og overføre gjennom der, eller kan du prøve et program som heter network magic. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Virket som et helt genialt program og det var akkurat det jeg var ute etter, men jeg kunne ikke bruke dette pga. at jeg ikke har en router. Jeg bruker en switch for å kunne dele internett mellom de to maskinene, der den stasjonere er logget på og automatisk gir den andre maskinen tilgang til internett. Kan maks ha to maskiner tilkoblet til dette systemet, da administator tilater maks to tilkoblinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå