Gå til innhold

Hvilken mangaserie skal jeg kjøpe? "Nybegynner"


Anbefalte innlegg

Jeg skal til Outland i morgen og tenkte å begynne med en mangaserie. Kan noen anbefale en serie. Den trenger ikke være serlig lang, men må ha god historie med action og vold. Jeg ser på "Tegneserier og anime" forumet at Naruto og Elfen Lied går igjen, er de bra?

Farger er pluss. Jeg har ikke lest særlig mye manga før. Jeg har lest litt på diverse poster, men det er så mye å velge mellom...

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal til Outland i morgen og tenkte å begynne med en mangaserie. Kan noen anbefale en serie. Den trenger ikke være serlig lang, men må ha god historie med action og vold. Jeg ser på "Tegneserier og anime" forumet at Naruto og Elfen Lied går igjen, er de bra?

Farger er pluss. Jeg har ikke lest særlig mye manga før. Jeg har lest litt på diverse poster, men det er så mye å velge mellom...

Lenke til kommentar

For en "nybegynner" vil jeg anbefale de første bøkene av Hellsing,

godt tegnet og nesten umulig å mislike. Settingen er i england

så det er heller ikke så far off med det første. Var i alle fall serien

som fikk meg inn på anime og manga, men hver sin smak.....

det er i alle fall min anbefaling.

 

(greia handler om vampyrer og slikt så om du ikke liker det så ikke

følg rådet mitt)

Endret av Ascorius
Lenke til kommentar

Mange gode tips over, så da anbefaler eg deg Great Teacher Onizuka.

 

Handler om Eikichi Onizuka,ein 22 år gammel fyr som plutselig finner ut at han vil blir lærer. Japans beste lærer faktisk. Mest for å få napp hos unge student jenter. Høre lite givendes ut ja? Så skal det nevnes at Eikichi har ein voldsom fortid som motorsykkel gjengleder, han kruser igjennom livet og følger sin egen filosofi. Som igjen gjør denne mannen i stand til å finne på og ikkje minst gjennomføre de mest utrolig ting :wee:

 

Eikichi Onizuka`s "way of life" skiller seg selvfølgelig ut i skolemiljøet, både blandt lærere og elever. Det er mye hysteriske hendelser,knallbra humor og mye fist fights igjennom serien. Skofter heller ikkje på dramatikk av den gode sorten.

 

Det er 25 volumer der man følger Eikichi Onizuka i forsøket på å nå ut til verden med sine læremetoder. Ellers finnes det også 6(FEITE) volum der man ser Eikichi Onizuka og Ryuji Danma, blodsbrødre i kamp, i jakten på å bli kvitt sin jomfrudom. Har kun lest 3 av disse, men herre jemini for mye galskap. :D Denne "preluden" heiter GTO: The Early Years

 

Kan ihvertfall ikkje gjøre annet enn å anbefale GTO for alle som er ute etter knallgod manga. Finnes også ein anime og Live-action utgave av serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...