Gå til innhold

Thermalright ULTRA120 Extreme på ASUS Maximus Formula?

jaho

Anbefalte innlegg

Skal snart kjøpe meg ny PC og har så langt satt opp følgende oppsett:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=65008

Som dere ser er hovedkortet et ASUS Maximus Formula og jeg har valgt en Thermalright ULTRA 120 Extreme som CPU-kjøler. På nettet et sted leste jeg at det grunnet kjøling på hovekortet ikke er alle CPU-kjølere som kan brukes. Det jeg lurer på er om det er noen som vet om CPU-kjøleren jeg har vlagt passer eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer veldig ann på om du har tenkt å overklokke, min erfaring er at det funker veldig fint passivt kjølt. og med vannkjøling på CPU, selv med litt lett overklokking.

men det bør kansje nevnes at jeg har et stacker kabinett, med 4 120'er som tar inn luft forran, 1 80 som drar ut luft fra toppen, to MIST 500W med 120mm vifter som drar ut luft henholdsvis nederst i kabbinettet, og rett ved prosessor, pluss en 120 som drar ut luft fra rett ved prosessor.

Lenke til kommentar

Tror kanskje jeg misfortsto svaret ditt, eller så misforsto du spørmsålet mitt. Det jeg lurte på er om det er fysisk mulig å feste Thermalright kjøleren på hovedkortet. Leste som sagt et sted på nettet at en fyr ikke fikk festet CPU-kjøleren på hovedkortet, på grunn av at kjølingne som er på hovedkortet var i veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...