Depressure Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hei. Har et par kjappe spørsmål. Hvilket "fritt" program er best og pakke ut .rar filer med i debian? Jeg har googlet litt, men kommer frem til så mange ting at jeg liksom ikke får noe utav det. Har du noe og anbefale? Jeg har et canon eos400D kamera som lagrer raw bildefilene i .cr2 format. hvilket "fritt" program er best og behandle disse i debian? win boxen har nemlig krasja igjen så nå gidder jeg ikke mer win. Endret 8. februar 2008 av Depressure Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 "aptitude search rar" i Debian lister opp "unrar (Nonfree version)" og "unrar-free". Det kan jo se ut som sistnevnte er det du leter etter. Vet ikke om den ligger i standardpakkebrønnene, jeg har lagt til contrib og non-free i sources.list. Lenke til kommentar
ahaf Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg har et canon eos400D kamera som lagrer raw bildefilene i .cr2 format. hvilket "fritt" program er best og behandle disse i debian? ufraw som standalone eller plugin til gimp. Digikam. dcraw - kommandolinje konvertering av RAW filer. basis for både ufraw og raw konverteren i digikam. Lenke til kommentar
Depressure Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2008 Tusen takk for svar. Skal se om debian er kompatibelt med mus og tastatur ejg har nå så setter jeg igang. Ha ei god helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå