Noldus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 takk for all hjelp sålangt. Det blir spennende å se hvor jeg ender opp. Neste oppgradering må bli bak kameraet der blir det aldri bra nok ... Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Tja. Hvis du stort sett er fornøyd med D40 så langt og ikke har akutte planer om å kjøpe masse optikk som krever fokusmotor så ville jeg ærlig talt sittet på gjerdet en liten stund. Nikon kommer nok med en D80-oppfølger i løpet av året som vil inneholde mange av de samme nyvinningene som finnes i D300. Men det kommer jo en del an på hva du har bruk for også... D200 har værtetning og er ganske robust, og hvis du har bruk for dette er det er bra og relativt rimelig alternativ. Hvis du ikke har noe stort behov for det kan det være like greit å vente litt. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Værtetting ser jeg nytten av til mitt bruk, selv om jeg selvfølgelig vil klare meg uten. jeg regner med jeg kommer til å kjøpe noen objektiver uten autofokus. Jeg har egentlig ikke behov for å vente på nyeste modell, da jeg vil ut å leke meg om ikke alt for lenge. Disse kamerahusene er vel like gode nå som da de kom ut? og prisen blir vel ikke stort bedre. Endret 5. februar 2008 av Noldus Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Da har jeg prøveholdt D200 og D80. D80 følte jeg satt best i mine hender, men knappene på D200 forelsket jeg meg i med en gang. D40 blir aldri den samme etter bare å ha holdt i de to andre ... Er 2000,- en grei salgspris for D40 kit med ekstra batteri? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Da har jeg prøveholdt D200 og D80.D80 følte jeg satt best i mine hender, men knappene på D200 forelsket jeg meg i med en gang. D40 blir aldri den samme etter bare å ha holdt i de to andre ... Er 2000,- en grei salgspris for D40 kit med ekstra batteri? Ja, 2000-2500 kr er greit. Du får det nytt for 3500, og det kan ikke være stort mer enn et år ;-) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 da var D40'en solgt. Nå gjenstår bare å finne en erstatter. om jeg ikke finner noe okei brukt D200, er vel fortsatt D80 et godt kamera til 6200,-? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå