Gå til innhold

Olympus E-410 dobbel-kit til 5000,-

Anbefalte innlegg

Har fått et tilbud om dobbel-kitet med 14-42mm og 40-150mm objektiv til 5000,-. Noen grunn til å stå over dette tilbudet? I akam sin test virker kameraet helt greit, men kan hende noen vet om noen irriterende feil og mangler som jeg ikke vet om..?

Billigste pris jeg finner det for ellers er 6000,-, så det er jo litt å spare. Pluss at optikken skal være god. Men interessant å høre om noen har noe negativt å si om kameraet..

Takker. :o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringar med E-410 er svært gode. Det er eit ideelt reisekamera, også med dei to objektiva du nemner. Vil meine du får mykje bra kamerautstyr for pengane her.

Om du kjøper det, hugs å setje skarphet til -2 og slå av støyfilteret. Da får du gode jpg-bilete rett ut frå kameraet. LiveView er ein nyttig funksjon ved makro- og andre stativopptak. Til forskjell frå E-1 har E-410 lettare for å brenne ut høglysparti. Dette kompenserer du ved å undereksponere ved aktuelle motiv. Alternativet er også å fotografere i RAW-format.

Elles kan du gløyme alt som har med rensing av sensor, sidan Olympus sitt støvreduksjonssystem fungerer i praksis. Her sparer du fleire hundrelappar...

Lenke til kommentar

Kjekt å høre. Går jeg for SLR er det nok denne jeg går for, men fremdeles litt usikker på hva som best fyller mine / familiens behov - kompaktkamera har også sine fordeler. Takk for tips vedr. instillingsendringer. :)

Endret av groogerlend
Lenke til kommentar

Har E-400 selv, og kan ikke si annet enn at jeg er meget fornøyd. Den eneste grunnen til at jeg ser for meg å supplere kamerabagen med et E-3 over tid er at jeg trenger flere bilder i sekunder, raskere AF og ISO-ytelsen.

Den beste grunnen til å velge E-410 er at kitoptikken er mycket god. 14-42 er nydelig, har ingen erfaring med 40-150, men det får også gode skussmål.

Lenke til kommentar

E-410 mangler IS i forhold til E-510, men er mindre. Det gjør at 150mm kun fungerer i godt lys, for du må opp i 1/300 sek for at det skal bli skarpt.

Om du har penga, så får du dobbeltkit E-510 til 6500 kroner på nettet. Da får IS på begge objektivene. Du får også enkelt-kit E-510 til 5500 kroner.

Lenke til kommentar
Kjekt å høre. Går jeg for SLR er det nok denne jeg går for, men fremdeles litt usikker på hva som best fyller mine / familiens behov - kompaktkamera har også sine fordeler. Takk for tips vedr. instillingsendringer. :)

Om du er i tvil og ser på kompaktkamera, bør du vurdere Canon G9, den har jo en del av speilreflekskameraenes finesser.

canon_powershot_g9_is_norsk_-1619658517_0.jpg

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=54287

http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=2005

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Da har jeg vært innom Japan Photo i Stavanger og kjøpt E-410.

Forstod at de hadde en del E-410 dobbelkit, og det var derfor de solgte dem ut for 5000 kroner. Greit å vite hvis noen andre er interessert. Men for de fleste er det vel tilbudet på 30D som er mest interessant.. :)

Tusen takk for all hjelpa når jeg har vingla frem og tilbake og ikke bestemt meg. :):thumbs:

Lenke til kommentar
Gratis med nytt kamera,selv venter jeg på eos 450D til kr 5500 inklusive det nye kitogjektivet .

Det skal komme i Mars etter det jeg har fått opplyst.

Hvorfor 450D til 5500, snekkern, når du kan få 30D + det samme objektivet til 5200? De megapixlene vil du neppe savne..

Grattis med knallkamera, groogerlend!

Lenke til kommentar

Liveview er tingen som tydeligvis er "in" ja ;) . Tror mange blir overrasket over hvor lite aktuelt det egentlig er. Kan vel telles på en hånd de gangene jeg har brukt liveview - men som alt er det smak og behag :)

Lykke til med et flott kamera, btw - du får sikkert mye glede av det :)

Endret av ibrotha
Lenke til kommentar

Tjada.. Har prøvd E-3 i butikken. Lekte meg litt med LiveView, også med skjermen på sin faste plass for å simulere hus uten vribar skjerm. Det fungerte mye bedre enn jeg hadde antatt. Bare inne i butikken tok jeg flere bilder der jeg hadde stålkontroll over komposisjon der jeg ville måtte gjette uten LiveView.

LiveView (fortrinnsvis med vridbar skjerm) er en stoor fordel om:

- Du trenger å skyte bilder over hodene på folk (konsert er ett åpenbart eksempel

- Nattfoto på stativ med MF

- Makrofoto på stativ med MF

Portrettfoto med fjernutløser der du gjerne vil være FORAN kameraet for å skape kontakt. Snu skjermen, så kan du følge med.

Men.. om du vil leke turist og holde kameraet med to hender foran deg og nistirre på skjermen, da er ikke speilrefleks tingen for deg uansett. Det er mulig, men det er også mulig å kjøpe en dyr bil og gjøre den om til en grill.

Det er bare jævlig mye ekstra arbeid. Til syvende og sist er det billigere, enklere og trolig bedre å kjøpe en grill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...