Løve Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei Jeg er på jakt etter en laptop å bruke til studier. Kravene til den er at den skal ha en rask CPU, ha minst 1GB RAM, en relativt rask disk, ha et pent design(helst helt svart) og ikke minst være portabel. Den skal helst være stille også, og helst ikke bli for varm. Skjermkortet er det ikke så farlig med, men det er greit å ha ett med eget minne siden det å dele med den vanlige RAMen er ganske kjedelig. Batterilevetiden er det heller ikke veldig vitkig med, men det er kjekt å ha en som kan brukes en liten stund på et sted uten strøm. Det er ikke en desktop-erstatter jeg på jakt etter, men en ganske rask, portable og stilfull maskin til bruk på studier. Jeg har ikke bruk for ekstra ting som bluetooth, webcam eller BD/HD DVD-leser. Prisrammen er på ca. 15 000. Lenke til kommentar
Shumatsu Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 du har sett på http://www.apple.com/no/mac/ ? macbook er solide og greie maskiner. hvis du kun trenger et portabelt verktøy for skriving og nettbruk må jo macbook air være det ultimate - koster ca 14000. diskytelsen er middels, men med nok minne og ok prosessor betyr ikke det all verden. ellers er dells inspiron 1525 en jeg har god erfaring med, billig, men større og tyngre. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Kan man kjøre Windows XP på nyere Macer med Intel CPU? Ellers vet jeg ikke hvor aktuellt Mac er. De er veldig pene å se på og jeg liker designet, men innmaten er som regel så som så. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Ja, ein kan installere Windows på nyare Macar: http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html Lenke til kommentar
Løve Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Er Zeptos maskiner noe å satse på, eller finnes det noen med bedre pris/ytelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå