bjornidar Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Prøver å få en utskrift av den respektive sides innhold. Tabellen min ser slik ut: Siden som kobler opp mot databasen ser slik ut: // KOBLER TIL DATABASEN OVENFOR HER (DEN ER RIKTIG) // Connect to server and select databse. mysql_connect("$host", "$username", "$password")or die("<span class=\"error\">Cannot connect to the database!</span>"); mysql_select_db("$db_name")or die("<span class=\"error\">Cannot select DB!</span>"); $sql = "SELECT * FROM `thjohansen` WHERE pagename=`$pagename` "; $result = mysql_query($sql); if (!$result) { $message = 'Feilmelding: ' . mysql_error() . "\n"; $message .= '<br><br>Spørring: ' . $sql; die($message); } while($rows=mysql_fetch_array($result)){ echo $rows['content']; } ?> Og den respektive siden ser slik ut: <?php $p = 'mur'; include_once("sys/pageinfo.php"); ?> Jeg har nå prøvd en del forskjellige ting, men klarer rett og slett ikke å finne feilen. Er nå heller ikke så veldig erfaren men MySQL, så du skal ikke se bort i fra at det er en fille-feil.. Jeg får feilmeldingen: Feilmelding: Unknown column 'mur' in 'where clause' Spørring: SELECT * FROM `thjohansen` WHERE pagename=`mur` Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Feil type fnutter. Bruk ...WHERE `pagename` = 'mur' så skal det funke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå