AESU Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Med stadig synkende Cd salg, må man spørre seg når er bunnen nådd? Det går ubønnhørlig mot kun online salg av musikk i fremtiden, men spørsmålet er hvor mange år har cd platen igjen. Noen formeninger der ute Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Dette tror jeg bestemmes i stor grad av om og når selskapene begynner å selge (1) lossless-filer i stor skala som er (2) DRM-frie. Inntil begge disse tingene skjer, altså at lossless og DRM-fri musikk blir den primære måten å selge musikk online på, så har CDen fortsatt veldig gode punkter mot salg av musikk enten i lossy eller DRM-kontrollerte formater. Lenke til kommentar
AESU Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Dette tror jeg bestemmes i stor grad av om og når selskapene begynner å selge (1) lossless-filer i stor skala som er (2) DRM-frie.Inntil begge disse tingene skjer, altså at lossless og DRM-fri musikk blir den primære måten å selge musikk online på, så har CDen fortsatt veldig gode punkter mot salg av musikk enten i lossy eller DRM-kontrollerte formater. Betyr dette at per i dag blir online DRM fri musikk kun solgt i mp3/lossy formatet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Nei, det tviler jeg på. Men jeg har ikke funnet noen som selger DRM-fri lossless enda, uten at jeg har letet noen veldig. Lenke til kommentar
AESU Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Googlet lit...fant ut at ihvertfall www.MusicGiant.com tilbyr DRM fri låter i Flac format. Og det er jo lossless. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå