Giftmedbarn Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg befinner meg for tiden i vancouver og har Rogers Wireless her borte. Det artige er at naar jeg skal ringe til andre folk baade i canada og i usa saa er det billigere for meg aa ringe med min ip-telefon(Phonzo Cash) (fra mobilen naturligvis) enn det er aa ringe fra min vanlige mobil. I gaar skulle jeg f.eks. ringe til honolulu for aa bekrefte en booking, og da var det billigere for meg aa ringe fra min norske ip-telefon til hawaii, enn det er aa ringe til norsk mobilnr fra min norske ip-telefon. Faktisk, 1 kr billigere per minutt... Hvorfor er det slik? Hvorfor skal det vaere saa dyrt aa ringe til norske mobilnr, men ikke utenlandske? Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Dette er fordi at mobiloperatørene i Europa tar betalt for innkommende samtaler. I USA, Canada og andre land som er inspirert av telefonsystemet der belastes MOTTAKER for innkommende mobilsamtaler. Derfor betaler den som ringer til mobilen kun vanlig fasttelefontakst uavhengig om han ringer en mobil eller fasttelefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå