eigan Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Takk til Magnus Holm som fikset det for meg om noen lurer på løsning, så send meg en PM Hei Jeg trenger nå litt hjelp med en meny jeg skal lage.. Slik det skal være: Jeg kjører på med en løsning i css. Jeg har en id på li som jeg setter en bakgrunn på (ikonet) Problemet oppstår når jeg skal ha actions som hover, current og standard. For da får jeg problemer med bakgrunnsfargen: Den som skjer er at når jeg definerer id'en i li, så vil bakgrunnsfargen i linken også endre seg. Derfor må jeg bruke url("ikon") #farge for at det skal være noe bakgrunnsfarge der, og da får jeg problemer med actions, ettersom at dem har en annen bakgrunnsfarge.. CSS: http://css.pastebin.us/?show=m5ddd412a HTML <ul id="menu"> <li id="ic_1"><a href="#">Forsiden</a></li> <li id="ic_2"><a href="#">Tjenester</a></li> <li id="ic_3"><a href="#">Om oss</a></li> <li id"ic_3"><a href="#">Kontakt</a></li> </ul> Jeg har en løsning, og det er å sette en ny style for hver action (hover, current, standard).. men da vil jeg få en meget lang kode xD Håper noen forstod noe i det heletatt.. Takker for svar Endret 5. februar 2008 av Einar Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Legg ut løsningen her, man skal ikke trenge å sende PM for å få svar på et spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå