hagobart Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har lenge kikket meg rundt etter nytt stereoanlegg. Jeg og familien hører mest musikk, men det vil bli brukt til film også. Jeg har sett meg ut følgende anlegg, men jeg kunne gjerne tenke meg noen innspill hvis noen mener noe! Forsterker: CAMBRIDGE 540A v.2 Integrert forsterker Høytalere: DALI Concept 2 Sub: DALI Concept Sub 12 Grunnen til at jeg velger følgende produkter er foruten at jeg ikke har råd (eller plass) til et skikkelig surroundanlegg, det faktum at to små unger vil komme til å rive ned skjøre stativ/gulvstående høytalere. Samtidig vil nok denne sub'en kunne gi det trykket både i musikk og film som man jo er så avhengig av. Jeg tenker samtidig at det er et godt utgangspunkt for videre utbygging til hjemmekino med tiden. Noen innspill? Grensa går på 10 tusen. Jaja...+/- noen hundre i evt. kabler og den slags. Jeg skal ikke være vanskelig! hagobart Lenke til kommentar
fhl Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Et alternativt oppsett: PSB Alpha B1 - fjorårets budsjettkomponent i Stereophile XTZ 99 W12 - mye for pengene, bra til musikk Yamaha AX-497 - god forsterker Totalt litt over 9000,-. Frode Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Begge disse anleggene er jo veldig gode, blir fort smak og behag. La ørene bestemmer Om du har mulighet da så klart. Kommer jo litt ann på hvor man bor om man har mulighet til å dra å høre på div anlegg. Ellers hva med noe brukt? Min kjærlighet innenfor forsterkere nemlig Xindak 6950 selges her til 4000,- (!!!) Der for du MYE lyd for pengene. Dog har den ikke pre-out til sub, men du kan jo feks tappe signalet fra den til en sub. Kanskje samme med disse Xavian høyttalerene og en XTZ sub? Om du for tappet signalet da. Et annet alternativ på høyttalerfornten er Jamo Concert 8 . Flere gobiter brukt kan du finne på hifisentralen eller på Finn.no Men husk at det lønner seg å høre på ting før man kjøper det Lenke til kommentar
hagobart Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ja jeg vet det er mye å finne. Mange ganger kan man jo virkelig finne bra brukt. Problemet mitt med tanke på lytteprøver er at jeg bor på "landet". Dvs. jeg har ikke noen skikkelig mulighet til å lytte på flere oppsett. Grunnen til at jeg har sett meg ut HIFI Klubben's utstyr er at jeg om et par uker reiser til Tromsø, som blir nærmeste plass som huser både HIFI Center og HIFI Klubben. Her skal det lyttes og da evt. kjøpes. hagobart Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hos hificenteren kan du jo høre på Dynaudio Audience 42 sammen med Harman/Kardon HK970 kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå