Gå til innhold

Hva er ditt syn på reptiler/krypdyr ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var program om lovgivningen i Norge og reptivmiljøet på TV2 ista.

Står litt om programmet her.

Landbruksministeren presterte å si at han ikke kunne se nytteverdien i å holde slike dyr. På tide med litt nytt blod på den kanten...

Jeg synes herptiler er tøffe, men tror jeg fort ville gått lei dem. Uansett synes jeg at dette burde bli lovlig i Norge. Det burde ikke være nødvendig å bli kriminell bare fordi man har en liten øgle, skilpadde eller en frosk!

Lenke til kommentar

Har selv hatt skjeggiser og iguana og kjenner en del med slanger og diverse andre kryp. Så jeg er helt klart for legalisering!

Synes dog det var litt dumt det stuntet han ene på et stort reptilforum i norge tok her. Det og at det mange ganger blir oppdaget reptiler hos rusmisbrukere når politi egentlig ser etter noe annet er med på å dra ryktet til reptilholdere ned..

Lenke til kommentar

Jeg hadde vel godt over 40 reptiler før og var veldig godt kjent innenfor miljøet for noen år siden. Politiet kom og tok alt. Reptilparken i oslo prøvde og få plass til mest mulig av dem, men en del måtte avlives. Blandt annet iguanaen min :cry: Dette kosta mye penger og holde alt tipp topp så en ekstremt dyr hobby.

Aldri hatt noen episoder bortsett fra en ballpyton som stakk over til naboen. Naboen hogde huet av den, men var veldig lei seg for det etterpå. Ellers ble jeg aldri bitt botsett fra et par pisk av iguanaen en sjelden gang iblant.

Pilgift froskene er de dummeste dyra jeg har vært borti. Jeg hadde sikkert 50 stk, men alle drukna! Samma hva slags tiltak jeg gjorde så drukna dem en etter en.. Fargene på disse froskene er veldig fasinerende, men for noen idioter.

Kameloner skifter ikke farge når dem blir tamme noe som er utrolig kjipt og skuffer alle sammen..

Skjeggagamene er koselige husdyr. De får personlighet og er veldig hjemmekoselig. Liker og få kos. Min siste skjeggagam brukte jeg mye tid på. Den fulgte etter meg rundt hjemme og var med på alt. Holdt edderkoppene ute av huset :yes: Uheldigvis ble den tatt av en jævla fugl i fjor sommer når den var ute på spasertur i hagen. Jeg blir litt blank i øya når jeg åpner kles skuffen hans :cry: Han var veldig populær i barnehagen hvor dama jobber..

Før det hadde dama en dag hver mnd hun tok med et eller annet dyr og viste ungene. Ikke et giftig dyr såklart. Veldig populært blant unger og foreldre så det endte med åpen dag løsning her hjemme.. Unger misforstår helt så de trodde øgler var ugler :!:

Hadde også et amerikansk ekorn(snipp&snapp) som bodde i høytaleren og fylte hele greia med nøtter:!:

Jeg er selvsagt for legalisering..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

sitat : Pilgift froskene

Er ikke disse støgg-giftig :/

Synes ikke dødlige dyr (f.eks slanger) burde vært lovlig....for obvious reasons !

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hadde nok skaffet meg ett par skjeggagamer hvis det hadde vært lov.

er dårlig av norge at de ikke har endret på en slik utdatert lov...

det er MANGE som har slikt i norge, skjeldent noen av dem blir merket

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Pytonslanger er ikke giftig men det er ikke særlig "digg" å bli bitt av de.....det fikk en slangefyr på Animal Planet erfare.....slangen bet han rett under rumpa og det så ut som han hadde blitt kutta dypt med kniv *yikes*

Naturligvis svidde det no jævlig når legen måtte ta på alkohol på såret :/

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...