Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverket HJEMME går jÆvli treigt!! Noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hello BALLA!!!

Har problemer med at jeg ikke klarer å få mere enn rundt 6mb/sec i overføring i HJEMMEnettverket.. selv om jeg har på/AV HALF/FULL DUPLEX!

De maskinene jeg bruker somoftest å overføre filer gjennom er en

p3 500

256 ram

55 gb ... :shrug:

den andre er

p3 800

380 ram

120 gb...

Takk for "glupe svar" !!! :woot::woot::woot::woot::woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når eg får slik "hasj" med nettverket så sjekker eg innstilingen først, så kablene og så switchen viss alt ser iorden ut så formatere eg.

Viss ingenting funker så skaffer (kjøpefålåne) eg meg et ny nettverkskort.  

Sånn pleier eg å gjøre det

Er GANSKE sikker på at det ikke er noe galt med nettverkskortet og switch'n! Men er det fordi den ene maskina ikke er mer enn p3 500 og har 256 mb ram.. .. lurer på om den er problemet?

Ingen andre som har en like dårlig maskin i nettverk da?

Lenke til kommentar

Selv ATA33 disker klarer 10000kb overføring seg i mellom. Har testet selv og de klarte 13000kb/s.

Så selv om du har en gammel pc i nettverket skal det ikke ha noe å si så lenge du kjører 100mb. Regner med alle maskinene i nettverket har 100mb nettverkskort?

På hvilken måte overfører du filer? Kan være noen innstillinger hvis du feks bruker FTP.

Ellers varierer hastigheten mye på hva slags filer som kopieres. Skal du teste hastigheten anbefaler jeg deg å overføre store filer s.feks DIVX.

Mange små filer gir som regel dårlig hastighet i motsetning til store.

Lenke til kommentar

Har problemer med at jeg ikke klarer å få mere enn rundt 6mb/sec i overføring i HJEMMEnettverket.. selv om jeg har på/AV  HALF/FULL DUPLEX!

Du mener 6 MB/sec, ikke sant? Hvordan kan du si at det går jæv|i treigt? Teoretisk sett skal du vel klare 12,5 MB/sec(!?), men plager hastigheten deg så veldig?

Har også et nettverk her hjemme. Hastigheten kan komme opp i over 10 MB/sec enkelte ganger, men den hopper gjerne fra 4-8 MB/sec. Og det går mer enn fort nok for oss..

PS. Jeg har en T-bird 1.4GHz, koblet i nettverk med bl.a. Intel PIII 600MHz..

Lenke til kommentar

Har problemer med at jeg ikke klarer å få mere enn rundt 6mb/sec i overføring i HJEMMEnettverket.. selv om jeg har på/AV HALF/FULL DUPLEX!

Du mener 6 MB/sec, ikke sant? Hvordan kan du si at det går jæv|i treigt? Teoretisk sett skal du vel klare 12,5 MB/sec(!?), men plager hastigheten deg så veldig?

Har også et nettverk her hjemme. Hastigheten kan komme opp i over 10 MB/sec enkelte ganger, men den hopper gjerne fra 4-8 MB/sec. Og det går mer enn fort nok for oss..

PS. Jeg har en T-bird 1.4GHz, koblet i nettverk med bl.a. Intel PIII 600MHz..

Mente 6mb/sec jah.. Men det er litt lite det når jeg teoretisk skal klare å få 20mb/sec synes jeg.. kjører jo full duplex dvs 200mbit (er ikke det riktig da) .. og på switch'n står det at den takler FINT 200mbit.. så da ser jeg ingen hindringer for å IKKE klare å få mere enn 6mb/sec..

Grunnen til at jeg klager er at jeg brukder den ene maskinen til nedlastning 24/7 mens den andre (som jeg har på rommet) gidder jeg ikke å ha på om natta.. derfor bruker jeg å overføre store mengder data i nettverket for så å brenne ut.. !?!?!? Derfor hadde det vært fint å fått litt mere hastighet enn 6mb/sec.. :roll:

Lenke til kommentar
Selv ATA33 disker klarer 10000kb overføring seg i mellom. Har testet selv og de klarte 13000kb/s.

Så selv om du har en gammel pc i nettverket skal det ikke ha noe å si så lenge du kjører 100mb. Regner med alle maskinene i nettverket har 100mb nettverkskort?

På hvilken måte overfører du filer? Kan være noen innstillinger hvis du feks bruker FTP.

Ellers varierer hastigheten mye på hva slags filer som kopieres. Skal du teste hastigheten anbefaler jeg deg å overføre store filer s.feks DIVX.

Mange små filer gir som regel dårlig hastighet i motsetning til store.

Alle maskinene har 100mbit nettverkskort (kan kjøre full duplex dvs 200mbit) har en switch som også takler 200mbit.. (fullduplex) har justert begge maskinene så at de skal sende med full duplex også..

Jeg overfører for det meste divx'r gjennom nettverket og med 2-6mb/sec går litt vel treigt når man forventer at det skal ta 20-40 sec å kopiere en hel divx plate.. Vi lever jo tross alt i år 2003!!! så jeg skjønner ikke hva som skal være problemet med å ikke klare å overføre raskere! :grumpy:

Lenke til kommentar

Hmmm... tror du har misforstått det der med half/full duplex. Når man sier at full duplex kan kjøre 200 mbit/s, er det på den måten at man kan ha 100 mbit/s ned, og 100 mbit/s opp samtidig! Ikke at man kan laste ned eller opp med en hastighet på 200 mbit/s.

Lenke til kommentar
Mente 6mb/sec jah.. Men det er litt lite det når jeg teoretisk skal klare å få 20mb/sec synes jeg..

Nei, du mente 6 MB/s.

b = bit

B = byte

Ellers skjønner jeg ikke hvorfor du teoretisk sett skal klare 20 MB/s.. Har du ikke bare 100 mbit/s nettverkskort? 100/8 = 12,5 MB/s og det er maks.

Eller har jeg misforstått? Du kan jo prøve med nye tp-kabler, og ellers skifte ut det meste annet, men jeg vet ikke hvor stor hensikt det har.. Håper uansett du får opp hastigheten litt! Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...