simen_gunnar Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei! Jeg skal innstalere windows på mac. Dette er min onkel sin så han kommer imorgen slik at jeg skal gjøre det for han.. Jeg har innstalert xp en rekke ganger på pc, men jeg lurer på en ting. Er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal innstalere det på mac?? Er det bare å sette i cden så står det trykk en tast for å boote? takk for evt. svar! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html Eventuelt så hadde du funnet svaret ved å taste inn "windows mac" i Google. Men ja, kortversjonen er at du må opprette en partisjon for windows og, om det er en litt eldre intel-basert mac, installere en BIOS-kompatibel firmware til EFI. Dette gjøres ved hjelp av vertøyet Boot camp som følger med OS X Leopard og tidligere var tilgjengelig som en nedlasting for OS X Tiger. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 En annen ting du må tenke på, er om maskinen er fyllt opp med mye programmer o.l. Er den det, vil du få en feilmelding som sier at den ikke kan flytte på enkelte filer, og partisjoneringen vil avsluttes. Så det greieste er å ha en flett ny installasjon, så slipper du sitte å slette enkeltfiler.. Lenke til kommentar
simen_gunnar Skrevet 6. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2008 Ja, kommer det liksom sånn "trykk en tast for å boote opp fra cd" på macen også? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Tror det blir bootet automatisk fra Windows-CD-en, om det kommer "trykk en tast" så trykker du en tast... Vær oppmerksom på at om du skal installere Windows XP så må du ha en Windows XP SP2 CD. Om du følger veiledningen i Boot Camp-verktøyet så er det ingen problem å installere Windows på en mac. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå