Gå til innhold

Dyreplageri på sitt værste!


Stangern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har det ikke vært for dyrene vi har her i verden så har vi vel ikke levd tror jeg.

så lenge leve dyrelivet!

 

Poenget er at dyr er det nok av. Samma for meg åssen pelsen blir til, bare den blir det.

 

 

Den var vel litt drøy da?! bryr du deg ikke om dyr du? er du hjerteløs?

 

Før du anklager noen at de bryr seg ikke om dyr og er derfor hjerteløs, burde du spørre deg selv om hvor mye bryr du deg egentlig... Har du gjort noe for å så hjelpe de stakkars dyrene utenom å bare snakke om at du bryr deg om de?

Lenke til kommentar
har det ikke vært for dyrene vi har her i verden så har vi vel ikke levd tror jeg.

så lenge leve dyrelivet!

 

Poenget er at dyr er det nok av. Samma for meg åssen pelsen blir til, bare den blir det.

 

Neinei, tror ikke dyret kjenner særlig med smerte bare fordi de skjærer av det hele huden uten av det er helt dødt. De kan jo ikke snakke, så de er vel ikke særlig intelligente. Spørs om de har et fullutviklet nervesystem i det hele tatt! Såklart, det ville jo vært verre om det skjedde mot et menneske, men for fan, de skjenner det jo de og! Å bo på så liten plass som de dyrene gjør er jo helt forjævlig...

 

Ok, så det lages pels. Det er greit nok, men de bør nå lage den uten av dyr trenger å lide for det. Hadde de fått leve på stor plass med kontakt med andre dyr, og ordentlig mat ville det vært greit. Men det er ikke greit å la dyr leve i små bur, og dratt av skinnet før de er død. Den jævla hunden lever uten hud på kroppen!

 

Jeg ble direkte kvalm av å se den siste videoen, og jeg måtte slå av etter at huden var dratt av!

Lenke til kommentar
er du hjerteløs?

 

Nei, slik jeg ser på det er jeg ikke det. Jeg bare bryr meg ikke fordi det er dyr. Hadde det vært mennesker hadde det vært annerledes.

For mennesker er jo ihverfall ikke dyr. Neida.

Klart vi er, men vi deler verden opp i mennesker og dyr. Det er ikke annerledes enn å si at vi er nordmenn mens folk fra enten Sverige, Spania eller Senegal er fra "resten av verden". Det betyr ikke at vi ikke er en del av verden, bare at man bruker ordet dyr om de alle dyrene utenom oss selv.

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre deg om hva du baserer påstandene dine på? En eller annen ekstrem religion kanskje?

 

Mine påstander er basert på mine egne meninger og tanker. Hvi har sjangsen til å lage fin pels av dyr, så hvorfor ikke?

Hvis vi har sjansen til å lage fint lær av mennesker, så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Kan jeg spørre deg om hva du baserer påstandene dine på? En eller annen ekstrem religion kanskje?

 

Mine påstander er basert på mine egne meninger og tanker. Hvi har sjangsen til å lage fin pels av dyr, så hvorfor ikke?

Hvis vi har sjansen til å lage fint lær av mennesker, så hvorfor ikke?

Er vel av same grunn som at vi ikkje er kannibalar, tenkjer eg.

Lenke til kommentar

Som fremtidig diktator av norge og sverrige skal jeg innføre kannibalisme og skal selge menneskeflesk på svinesund.

 

lol, sånn seriøst er naturlig at dyr dør. Men er unaturlig at mennesker mishandler dyr før de dør, greit nok at dyr blir mishandlet av andre dyr men det er mere naturlig.

 

Såvidt jeg vet så er menneske-rasen en dyreart.

Endret av Ole J
Lenke til kommentar
Såvidt jeg vet så er menneske-rasen en dyreart.

Så klart, men la meg sitere et fint innlegg lenger oppi tråden her:

 

Klart vi er, men vi deler verden opp i mennesker og dyr. Det er ikke annerledes enn å si at vi er nordmenn mens folk fra enten Sverige, Spania eller Senegal er fra "resten av verden". Det betyr ikke at vi ikke er en del av verden, bare at man bruker ordet dyr om de alle dyrene utenom oss selv.
Lenke til kommentar
Som fremtidig diktator av norge og sverrige skal jeg innføre kannibalisme og skal selge menneskeflesk på svinesund.

 

lol, sånn seriøst er naturlig at dyr dør. Men er unaturlig at mennesker mishandler dyr før de dør, greit nok at dyr blir mishandlet av andre dyr men det er mere naturlig.

 

Såvidt jeg vet så er menneske-rasen en dyreart.

Ah

Sånn av ren nysgjerrighet:

Hva er forskjellen mellom at mennesker mishandler dyr og dyr mishandler dyr?

Vil det mishandlede dyre føle mer/mindre smerte? Mer/mindre stress?

 

Hvorfor er det ene naturlig og det andre ikke? Har ikke mennesker siden tidenes morgen jaktet (og uunngåelig mishandlet/torturert/påført smerte) på dyr?

Lenke til kommentar

da spør jeg deg Belarnion. Blir ikke du litt irritert over mennesker som mishandler dyr? Når de mishandler de dyra som er mye mindre enn dem selv. blir du ikke litt sint osv da?

hva er vitsen i torturere et dyr? hva tjener du på det..? kan du forklare meg det er du snill? spørsmålet var ikke hva forskjellen er.. men om hvor teit det er å mishandle et lite dyr som ikke har gjort mennesket noe.

 

 

Jakting på dyr er greit, hvis man skal spise det man jakter etter. sånn som Lars Monsen.. han jakter på dyr for å overleve. kan ikke vi også kalle oss dyr da? siden vi også jakter på mat. jo jeg vil nesten si at vi kan kalle oss selv for dyr.

dyr jakter på dyr for å få mat.. de mishandler ikke dyrene. Mennesket jakter på dyr for å få mat.. eller så går vi på prix,rema,meg osv.

 

Så er du en som liker å mishandle et dyr bare for status å morsomheter.. vær så snill å mishandle deg selv i stedet, siden det er så jææævlig morsomt å se dyr lide.

Endret av redsword
Lenke til kommentar
Hvis vi har sjansen til å lage fint lær av mennesker, så hvorfor ikke?

 

Ser du virkelig ikke den intellektuelle forskjellen på mennesker og dyr?

Ja det er sant. Den intellektuelle forskjellen hadde jeg helt glemt. Selfølgelig mener jeg bare at vi skal lage lær av mennesker som har en IQ på under 70.

Lenke til kommentar
Som fremtidig diktator av norge og sverrige skal jeg innføre kannibalisme og skal selge menneskeflesk på svinesund.

 

lol, sånn seriøst er naturlig at dyr dør. Men er unaturlig at mennesker mishandler dyr før de dør, greit nok at dyr blir mishandlet av andre dyr men det er mere naturlig.

 

Såvidt jeg vet så er menneske-rasen en dyreart.

Ah

Sånn av ren nysgjerrighet:

Hva er forskjellen mellom at mennesker mishandler dyr og dyr mishandler dyr?

Vil det mishandlede dyre føle mer/mindre smerte? Mer/mindre stress?

 

Hvorfor er det ene naturlig og det andre ikke? Har ikke mennesker siden tidenes morgen jaktet (og uunngåelig mishandlet/torturert/påført smerte) på dyr?

 

Vil ikke påstå at 100 sauer i en boks på 70 kvadrat er naturlig mishandling, eller at man klipper av halene på sauene for at man skal slippe å stelle ræva dems, jo vi mennesker har fra tidenes morgen drept dyr for å spise kjøtt.

 

Det jeg vil peke på det fins grenser. Men hvem er det som skal sette dem?

Lenke til kommentar
da spør jeg deg Belarnion. Blir ikke du litt irritert over mennesker som mishandler dyr? Når de mishandler de dyra som er mye mindre enn dem selv. blir du ikke litt sint osv da?

hva er vitsen i torturere et dyr? hva tjener du på det..? kan du forklare meg det er du snill? spørsmålet var ikke hva forskjellen er.. men om hvor teit det er å mishandle et lite dyr som ikke har gjort mennesket noe.

 

 

Jakting på dyr er greit, hvis man skal spise det man jakter etter. sånn som Lars Monsen.. han jakter på dyr for å overleve. kan ikke vi også kalle oss dyr da? siden vi også jakter på mat. jo jeg vil nesten si at vi kan kalle oss selv for dyr.

dyr jakter på dyr for å få mat.. de mishandler ikke dyrene. Mennesket jakter på dyr for å få mat.. eller så går vi på prix,rema,meg osv.

 

Så er du en som liker å mishandle et dyr bare for status å morsomheter.. vær så snill å mishandle deg selv i stedet, siden det er så jææævlig morsomt å se dyr lide.

Om jeg ser at det vedkommende gjør er feil sett ut fra samfunnet og kulturen personen lever i, i tillegg som jeg vet jeg kan gjøre en forskjell for å endre det, da bkan jeg tillate meg selv å bli irritert/sint. Hva er "vitsen" med å bli irritert/sint på noe man ikke kan gjøre noe med?

Om dyret er stort eller lite, har søte øyne eller svære hoggtenner har fint lite med saken å gjøre. Vi mennesker har så ubeskrivelig lett for å tillegge dyr menneskelige egenskaper. Det er en uting vi kanskje bør slutte med? Hadde vi nordboere gjort slik tidligere ville Norge hat svært få innbyggere siden vi ikke hadde orket å skade "de nusselige hårballene". Nesten ingen dyr kan gjøre mennesker noen verdens ting siden vi dreper alle dyr som kan drepe mennesker. Ja til flere store rovdyr i Norge. :thumbup:

 

Det nytter ikke for meg her å fortelle hva vitsen med "å torturere" dyrene i hvert enkelttilfelle er. Vil ikke du tro at det er en grunn til at de gjør det som de gjør det? Eller kaster de bare en terning og ser om de skal torturere dyr i dag? Kanskje de rett og slett er onde mennesker som pisker konene sine hjemme? Kanskje de hater verden, livet, pelsdyr og alt som puster? *Enhver* sak har mer en én side.

Jeg kan ikke mene noe om slike saker før jeg kjenner til argumentene, de kulturelle bakgrunnene og historiene bak hendelsene før jeg kan opparbeide en egen mening. Noe annet ville vært sneversynt og ofte basert på irrasjonelt "føleri".

 

Fair enough, jakte for å spise. Jeg er stadig på fisketur og av og til på jakt og spiser fangsten. Det føles 10 ganger bedre ut enn å spise kotelettene på Rimi. Det skal nevnes at jeg også bedriver catch and release siden det verken påfører fisken ekstrem smerte eller stress.

Bare for å balansere litt her: Dyr kan også finne på å jakte på full mage når jaktinstinktet tar fullstendig overhånd. De jakter for morroskyld. Lykke til med å fortelle dyrene at dette er feil... Noen dyr leker også med maten og piner byttet i det lengste. Naturen er ikke så rosenrød som en del kanskje har inntrykk av...

 

Nei, jeg mishandler ikke dyr for gøy eller for status. Det er en ganske utbredt enighet i det Norske samfunnet at å mishandle dyr er feil, ergo er det feil å mishandle dyr i forhold til norsk kultur. Dermed har jeg noe å basere mine meninger på her *i Norge*. Hva som skjer i resten av verden får resten av verden finne ut selv. Vi har ingen rett til å trekke nisselua vår nedover ørene på folk i alle verdens land. (Selv om vi kanskje ønsker det) :innocent:

Vil ikke påstå at 100 sauer i en boks på 70 kvadrat er naturlig mishandling, eller at man klipper av halene på sauene for at man skal slippe å stelle ræva dems, jo vi mennesker har fra tidenes morgen drept dyr for å spise kjøtt.

 

Det jeg vil peke på det fins grenser. Men hvem er det som skal sette dem?

Om *jeg* skulle satt grenser *i Norge* ville tollmurene vært skyhøye for det meste av mat og alle landets gårder ville blitt tvunget til å drive økologisk og mest mulig utendørs. Matprisene ville skutt i taket og jeg hadde sagt "so what". ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...