Gå til innhold

Dyreplageri på sitt værste!


Stangern

Anbefalte innlegg

Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Er ganske enig i det.

 

Hva har de stakkars dyra gjort galt ? bare fordi mennesker blir mishandla og sliter trenger jo ikke dyr og bli det fordet, det går ann og prøve og hjelpe dyra og menneskene på engang.

 

skulle likt og sett de som driver med dyreplageri gått gjennom det samma de gjør mot dyra

Nei. Jeg setter lett mennesket før dyr. Akkurat som dyra lett setter egen art før andre arter.

Selfølgelig setter jeg mennesket før dyr, men det betyr ikke at det er rett å behandle dyra sånn.

Nettop.

 

Noe mere er det ikke og si om det, men kan ikke fatte åssen mange av dere tenker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Er ganske enig i det.

 

Hva har de stakkars dyra gjort galt ? bare fordi mennesker blir mishandla og sliter trenger jo ikke dyr og bli det fordet, det går ann og prøve og hjelpe dyra og menneskene på engang.

 

skulle likt og sett de som driver med dyreplageri gått gjennom det samma de gjør mot dyra

Nei. Jeg setter lett mennesket før dyr. Akkurat som dyra lett setter egen art før andre arter.

Selfølgelig setter jeg mennesket før dyr, men det betyr ikke at det er rett å behandle dyra sånn.

Nettop.

 

Noe mere er det ikke og si om det, men kan ikke fatte åssen mange av dere tenker

Det er snakka om prioriteringar; ingen har sagt det er rett å behandle dyre sånn.

Lenke til kommentar

Har ingen respekt for folk som sier at de bryr seg, men er så passive som det går ann. De betaler kanskje en liten sum til en eller annen organisasjon for å hjelpe fattige barn i afrika for å så vaske vekk skyldfølelsen sin... Jeg sier bare en ting "Tomme ord, tomme mennesker"

 

Jeg later ikke som jeg bryr meg fordi jeg er ikke klar til å ofre den hyggelige tilværelsen min og dedikere meg selv til humanitært arbeid. Det er mye ondskap blant oss på denne verden og den forsvinner ikke så lenge vi lever. Jeg har gitt opp for lenge siden og sluttet å tro på falske idealer. Jeg er heldig nok til å bo lang vekk fra afrika, asia og andre gudsforlatte plasser. Hvis gud eksisterer i det hele tatt, så er han på en laaaang ferie...

 

Så PETA kan gå og kysse meg bak, det eneste de vil ha er makt og penger tjent på naive mennesker.

Lenke til kommentar

Jeg lurer nesten på om enkelte av forumbrukerene her burde kommet seg ut i naturen og sett hvordan den faktisk fungerer. En del byfolk (riktignok ikke alle) har høvelig snever innsikt og sjevt syn på den "skjønne naturen" vi alle faktisk lever i. ;)

 

Jeg har sett en halvspist rotte kravle av gårde med innvollene på slep. En rev så full av skabb at den så ut som et vandrende lik. En måke med knekt vinge prøve å unnslippe å bli sakte spist av et par røyskatter. En krabbe kravlende avgårde uten skall på toppen. En druknet elg. Ei måke med knekt nakke som prøver å løpe av gårde. osv osv... naturen er full av eksempler.

 

Og dette er helt normalt. Dette er naturen i A4-format. Dette er slik naturen fungerer og har fungert i millioner av år. Hver art er opptatt av sin egen arts ve og vel. "Alt annet" er enten fiender eller mat. Føler andre arter smerte? So what? Hvorfor kan ikke da vi mennesker også tenke i de baner?

 

Unansett hva vi mennesker måtte mene at er umenneskelig så bryr ikke naturen seg i det hele tatt. Vi har ikke sjans til å påføre naturen en brøkdel av smerten og stresset den påfører seg selv.

 

Edit:

Når vi tenker på andre dyr og vil behandle de på "menneskelig vis" er det gjerne fordi det er følelser med i bildet. Jeg er av den typen som kun tillater følelser som mer eller mindre kan begrunnes.

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
men det er vel litt teit å drepe et dyr, BARE for å tilfredstille oss med klær og diverse annet stuff?

Jeg synes det er teit med pelsdyroppdrett. Uansett hvor "dyrefiendtlig" jeg kanskje kan virke så mener jeg at pelsdyroppdrett objektivt sett er et luksusgode vi kan ha forruten. På generell basis synes jeg vi har for mange luksusgoder i vesten uansett...

 

Er det ville dyr som jaktes på og drepes for pelsens skyld (så lenge det er bærekraftige kvoter) har jeg absolutt ingenting i mot det. :)

Lenke til kommentar
Fy faen.. Bilde av hunden som fikk huden dratt av levende kommer jeg aldri til å glemme. Hadde jeg fått tak i en av dem som gjør noe av det der hadde jeg seriøst skjært av ham ballene og latt ham blø ihjel.

Ah

Du ville ikke heller spurt han hvorfor han gjør det? Spørre han om han tror dyret føler smerte? Er du mest ute etter å forebygge slik behandling av dyr eller mer ute etter å fysisk avstraffe alle som ikke mener det samme som deg?

 

Øye for øye, tann for tann høres noget gammeltestamentlig ut. Og selv der tror jeg ikke folk ble drept for å påføre dyr smerte.

Med andre ord er dette tankesettet ditt enda mer gammeldags enn det som av folk flest blir sett på som barbarisk og uegnet for et moderne samfunn. :hmm:

Hvis du da ikke er enig i Singer og hans verdi basert på intelligens.

Lenke til kommentar
Ah

Du ville ikke heller spurt han hvorfor han gjør det? Spørre han om han tror dyret føler smerte? Er du mest ute etter å forebygge slik behandling av dyr eller mer ute etter å fysisk avstraffe alle som ikke mener det samme som deg?

 

Øye for øye, tann for tann høres noget gammeltestamentlig ut. Og selv der tror jeg ikke folk ble drept for å påføre dyr smerte.

Med andre ord er dette tankesettet ditt enda mer gammeldags enn det som av folk flest blir sett på som barbarisk og uegnet for et moderne samfunn. :hmm:

Hvis du da ikke er enig i Singer og hans verdi basert på intelligens.

Du behøver ikke å ta alt helt bokstavelig heller, da. Det er bare denne generasjonens måte å uttrykke frustrasjon og hat på, selv om det virker over kanten.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Fy faen.. Bilde av hunden som fikk huden dratt av levende kommer jeg aldri til å glemme. Hadde jeg fått tak i en av dem som gjør noe av det der hadde jeg seriøst skjært av ham ballene og latt ham blø ihjel.

Ah

Du ville ikke heller spurt han hvorfor han gjør det? Spørre han om han tror dyret føler smerte? Er du mest ute etter å forebygge slik behandling av dyr eller mer ute etter å fysisk avstraffe alle som ikke mener det samme som deg?

 

Øye for øye, tann for tann høres noget gammeltestamentlig ut. Og selv der tror jeg ikke folk ble drept for å påføre dyr smerte.

Med andre ord er dette tankesettet ditt enda mer gammeldags enn det som av folk flest blir sett på som barbarisk og uegnet for et moderne samfunn. :hmm:

Hvis du da ikke er enig i Singer og hans verdi basert på intelligens.

 

Ville såklart ikke drept ham, men de fortjener en straff!

Lenke til kommentar
Fy faen.. Bilde av hunden som fikk huden dratt av levende kommer jeg aldri til å glemme. Hadde jeg fått tak i en av dem som gjør noe av det der hadde jeg seriøst skjært av ham ballene og latt ham blø ihjel.

Ah

Du ville ikke heller spurt han hvorfor han gjør det? Spørre han om han tror dyret føler smerte? Er du mest ute etter å forebygge slik behandling av dyr eller mer ute etter å fysisk avstraffe alle som ikke mener det samme som deg?

 

Øye for øye, tann for tann høres noget gammeltestamentlig ut. Og selv der tror jeg ikke folk ble drept for å påføre dyr smerte.

Med andre ord er dette tankesettet ditt enda mer gammeldags enn det som av folk flest blir sett på som barbarisk og uegnet for et moderne samfunn. :hmm:

Hvis du da ikke er enig i Singer og hans verdi basert på intelligens.

 

Ville såklart ikke drept ham, men de fortjener en straff!

Interessant.

Man sier én ting, men mener det motsatte.

Eventuelt så overdriver man så til de grader.

Er ikke slikt litt uheldig i en diskusjon?

 

Det blir litt vanskelig å se forskjell på hvem som har litt sterke meninger og hvem som er terrorister. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...