Gå til innhold

Dyreplageri på sitt værste!


Stangern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Så dei små brune i sør burde berre banke livsskiten ut av dei store gerilja-dudsa? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Så dei små brune i sør burde berre banke livsskiten ut av dei store gerilja-dudsa? :hmm:

Ser heller det skje enn at dyra plukker opp noen AK47 fra sovjet for å knerte de som plager de.

Lenke til kommentar

Ble bitt av Peta basillen for noen år siden jeg også. Har ikke spist kylling siden (3-4 år?).

 

Men det er nok sant at man ikke skal tro på at de viser frem. Men som noen andre nevnte, så er jo dette den eneste måten de kan bli hørt på. Hele poenger bak filmene er jo å provosere folk. Man blir sykt påvirket.

 

Ser man et program om aid smittede ihjelsultende negerbarn fra Afrika, så syntes man jo synd på de også... Jeg mener at man først skal hjelpe menneskene, så kan de igjen hjelpe dyrene. Hva hjelper det vel å redde 100 kyllinger i Afghanistan når 90% folka som bor der hjernedøde idioter (ikke rasistisk ment, men satt på spissen). Er nok en stor ond sirkel det her.

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Kvinner blir systematisk voldtatt i Darfur, det brukes som et krigsvåpen. I Rwanda døde menn, kvinner og barn - de hadde like vanskelig for å slippe unna som et dyr hadde hatt. Tilfeller av kidnapping, voldtekt, tortur og mord, enten det er snakk om mindre tilfeller eller av hele folkeslag, skjer hele tiden.

 

Det er ikke mer synd i dyra.

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Er ganske enig i det.

 

Hva har de stakkars dyra gjort galt ? bare fordi mennesker blir mishandla og sliter trenger jo ikke dyr og bli det fordet, det går ann og prøve og hjelpe dyra og menneskene på engang.

 

skulle likt og sett de som driver med dyreplageri gått gjennom det samma de gjør mot dyra

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Er ganske enig i det.

 

Hva har de stakkars dyra gjort galt ? bare fordi mennesker blir mishandla og sliter trenger jo ikke dyr og bli det fordet, det går ann og prøve og hjelpe dyra og menneskene på engang.

 

skulle likt og sett de som driver med dyreplageri gått gjennom det samma de gjør mot dyra

Dyra har ikke gjort noe galt. "Survival of the fittest". Uten mennesker på planeten ville mange dyr blitt drept på vanvittige måter. Har du noen sinne sett hvor grusom naturen kan være? Den filmen det ble linket til er absolutt ingenting i forhold til den råskapen naturen kan oppvise.

- Dyr blir spist levende over flere timer.

- Dyr henger seg fast i kratt og buskas og sulter/tørster til døde mens de får infeksjoner her og der.

- Dyr får infeksjoner og sykdommer som sakte men sikkert tar knekken på de.

- Dyr får kroppsdeler revet av i alle retninger.

- Dyr blir avhudet mens de fortsatt lever, for deretter å sakte bli spist.

- Dyr ser sine egne avkom bli most i småbiter av større rovdyr eller en konkurrerende hann.

- Dyr blir kvelt, partert, gjennomboret, utsultet, tørstet, utmattet, most, knust, spist, kokt, stekt, steinet osv til døde. Og dette skjer i naturen *hele tiden*.

 

Kanskje vi kan sende latt hele naturen gjennomgå det samme som naturen gjennomgår. Oh wait....

 

Nei. Jeg setter lett mennesket før dyr. Akkurat som dyra lett setter egen art før andre arter.

Lenke til kommentar

Ja forstår hva du skall fram til, Mend et er ikke alle dyra på den filmen som hadde gått gjennom noe sånn, katter og hunder kan de bare lavære ifred

 

Når man først skall avlive et dyr kan man gjøre det på en rolig måte, ikke flå de levenes og knekke bena på dyr som fortsatt lever osv.

 

du kan si hva du vill, det er fortsatt galt det de gjør

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Er ganske enig i det.

 

Hva har de stakkars dyra gjort galt ? bare fordi mennesker blir mishandla og sliter trenger jo ikke dyr og bli det fordet, det går ann og prøve og hjelpe dyra og menneskene på engang.

 

skulle likt og sett de som driver med dyreplageri gått gjennom det samma de gjør mot dyra

 

Altså, at en fyr ikke har noe hud på hele hodet og bare øyenvippene er det eneste som er igjen?

Lenke til kommentar
Ja forstår hva du skall fram til, Mend et er ikke alle dyra på den filmen som hadde gått gjennom noe sånn, katter og hunder kan de bare lavære ifred

 

Når man først skall avlive et dyr kan man gjøre det på en rolig måte, ikke flå de levenes og knekke bena på dyr som fortsatt lever osv.

 

du kan si hva du vill, det er fortsatt galt det de gjør

Mener du da også, med hånda på hjertet, at det som foregår i naturen er galt?

 

Ja, så klart det på sett og vis er galt å kverke dyr på den måten. Men hvis alternativet ville vært at de som kverker dyrene ikke ville hatt råd til mat hjemme til familien sin, og barna sultet til døde, om de ikke kverket dyrene slik. Hva da?

 

Hva om kulturen i landene tilsier at slik kverker man dyr, hva da? Da er det ikke lengre moralsk og etisk forkastelig på samme vis. Vi i vesten har veldig lett for å mene bastant at vår kultur og vår moral er *den* korrekte. Dermed har vi lett for å se ned på andre kulturer som har andre skikker og moraler.

 

Hvordan kan man objektivt begrunne at våre etiske og moralske regler og skikker er de korrekte?

 

Vi kjenner ikke nok til hver av de enkelte situasjonene i filmen til å egentlig kunne uttale oss.

Mener nå jeg da.

Lenke til kommentar
Ja forstår hva du skall fram til, Mend et er ikke alle dyra på den filmen som hadde gått gjennom noe sånn, katter og hunder kan de bare lavære ifred

 

Når man først skall avlive et dyr kan man gjøre det på en rolig måte, ikke flå de levenes og knekke bena på dyr som fortsatt lever osv.

 

du kan si hva du vill, det er fortsatt galt det de gjør

Mener du da også, med hånda på hjertet, at det som foregår i naturen er galt?

 

Ja, så klart det på sett og vis er galt å kverke dyr på den måten. Men hvis alternativet ville vært at de som kverker dyrene ikke ville hatt råd til mat hjemme til familien sin, og barna sultet til døde, om de ikke kverket dyrene slik. Hva da?

 

Hva om kulturen i landene tilsier at slik kverker man dyr, hva da? Da er det ikke lengre moralsk og etisk forkastelig på samme vis. Vi i vesten har veldig lett for å mene bastant at vår kultur og vår moral er *den* korrekte. Dermed har vi lett for å se ned på andre kulturer som har andre skikker og moraler.

 

Hvordan kan man objektivt begrunne at våre etiske og moralske regler og skikker er de korrekte?

 

Vi kjenner ikke nok til hver av de enkelte situasjonene i filmen til å egentlig kunne uttale oss.

Mener nå jeg da.

Klart de skall må ha mat på bordet men de trenger ikke drepe dyra på den måten uansett, mener ikke at naturens gang er gal, men de vi fikk se i filmen er galt, kan avlive dyra på en human måte vis de først skall gjøre det, ikke stå og kvele et dyr med foten eller slenge de rundt, så og si alt i den filmen var galt, men dere kan mene hva dere vill

 

Det som foregår i naturen er ikke galt. Det er naturlig, men det unaturlige er å flå dyr levende for så å selge skinnet videre til bedrifter som lager fine kåper av det.

 

Jeg mener, hvorfor flår vi ikke katter og hunder så vi kan bruke deres pels også? Du mener vell at det er det samme, Belarnion?

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Det som foregår i naturen er ikke galt. Det er naturlig, men det unaturlige er å flå dyr levende for så å selge skinnet videre til bedrifter som lager fine kåper av det.

 

Jeg mener, hvorfor flår vi ikke katter og hunder så vi kan bruke deres pels også? Du mener vell at det er det samme, Belarnion?

Ja

Hvorfor flår vi ikke katter og hunder også?

Jeg hadde glatt besøkt den første restauranten i Norge som serverte katt/hund. :thumbup:

Lenke til kommentar
Flytt til Kina. Så du mener med hånden på hjertet at vi alle burde flå katter og hunder å bruke det som kåper? Uten at det hadde brydd deg en støyt hvordan de ble utsatt på videoen over?

Jeg vet jeg har veldig lyst til å flå nabokatta som ødelegger hagen min totalt. :innocent:

 

Nei, jeg har ikke problem med at katter og hunder blir flådd. Jeg ville hatt et problem om dyr ble flådd på de mest smertefulle måtene vist i videoen over hvis det skjedde i Norge.

Her tilsier økonomi, levestandard, etikk og moral (og ikke minst lover og regler) at vi skal behandle dyrene så "humant" som mulig.

 

Om det skjer i et annet land med andre spilleregler enn våre, så vil jeg at de enkelte landene ta seg av det på egen måte. Jeg (og vi andre her i vesten) har egentlig ingen ting vi skal si vedrørende andre nasjoners bruk av deres egen etikk og moral. Vi kan ikke uten videre tvinge folk til å godta *våre* regler!

Lenke til kommentar
Det som foregår i naturen er ikke galt. Det er naturlig, men det unaturlige er å flå dyr levende for så å selge skinnet videre til bedrifter som lager fine kåper av det.

 

Jeg mener, hvorfor flår vi ikke katter og hunder så vi kan bruke deres pels også? Du mener vell at det er det samme, Belarnion?

 

Naturlig og unaturlig er to begreper som er nokså løst definert. Å si at det mennesker gjør mot dyr er naturstridig blir å ta i litt. Dessuten er ikke "naturlige" hendelser nødvendigvis bedre enn "unaturlige".

Lenke til kommentar
Det er sinnsykt at folk kan gjøre sånn mot dyr...Ser at noen har nevnt at man heller burde bry seg mer om menneskeutnyttelse enn de stakkars dyra, men i min mening så er det mer synd på de dyra siden de er/burde være mer forsvarsløse enn mennesker.

Er ganske enig i det.

 

Hva har de stakkars dyra gjort galt ? bare fordi mennesker blir mishandla og sliter trenger jo ikke dyr og bli det fordet, det går ann og prøve og hjelpe dyra og menneskene på engang.

 

skulle likt og sett de som driver med dyreplageri gått gjennom det samma de gjør mot dyra

Nei. Jeg setter lett mennesket før dyr. Akkurat som dyra lett setter egen art før andre arter.

Selfølgelig setter jeg mennesket før dyr, men det betyr ikke at det er rett å behandle dyra sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...