Gå til innhold

Oppdatere N73 Firmware uten kabel.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Nokia N73 som jeg har hatt siden den var ny. Jeg syns derfor det er på tide å oppgradere firmwaren på min telefon, men jeg har klart å miste usb-kabelen til den.

Derfor lurte jeg på om det er en alternativ måte å oppdatere telefonen? Gjennom bluetooth eller å legge inn "updaten" på telefonen på forhånd?

Jeg syns jeg leste i en av amobil.no's mobilguider at det var en innebygget funksjon der man kunne laste ned updaten fra en server, men den funka jo ikke.. :(

Noe hjelp?

Hadde satt pris på svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du oppdatere selv på nettet så trenger du nok kabelen ja. Bluetooth kan ikke brukes. Hvis ikke du får lånt deg en kabel så koster det ikke all verden å kjøpe en ny. Du får enkelt tak i en ny en i en elektronikkbutikk eller på nettet. F.eks. her. :)

Edit: Kom akkurat til å tenke på at det også skal gå an å laste ned oppdateringer over mobilnettet. Har ikke prøvd det selv så jeg vet ikke akkurat hvordan det fungerer eller om du da får de samme oppdateringene som du får ved å bruke en pc. Mener du går inn på Meny - Last ned... Bare husk å sikkerhetskopiere først uansett hvilken måte du gjør det på...

Endret av elo_
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Det var dessverre ikke noe i "Last ned!" mappen. I artikkelen "Har du denne tasten?" så står det at i Enhetsbehandling, skal en kunne "se hvilken programvareversjon du har, og oppdatere den direkte fra telefonen.". Noe som ikke helt fungerer. Da jeg må angi en server profil.

Vet noen hva jeg skal "fylle inn" da jeg vil opprette en ny serverprofil?

Ellers kan jeg jo kjøpe en usb-kabel. De er jo nyttige! :)

Lenke til kommentar

Har aldri prøvd å oppdatere telefonen over mobilnettet så jeg vet ikke helt hvordan det fungerer. Tror nok det beste er å få tak i en ny kabel og gjøre det via Nokia PC Suite/Nokia Software Updater på nettet. En USB-kabel kan jo være kjekt å ha senere også hvis du skal overføre filer til/fra telefonen. :) Hvis du taster inn *#0000# i "standby-modus" så får du opp hvilken firmware-versjon du har. Jeg oppdaterte min i går til v4.0735.3.0.2 ("vanlig" N73).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...