cossiemk1 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har kikket litt rundt og funnet noe annet stilig fra pioneer slik som denne: Slank sub Er dette et bra alternativ? Hva slags kasse trenger jeg til den og kan jeg drive den med forsterkeren jeg har? Ja, den kan du bruke, men ikke forvent så mye av den En dynabel DY9312 er bedre... Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hei, har monterte en 4-kanals forsterker og bruker denne til fronthøyttalerene foreløpig.Høyttalere: Visit My Website Forsterker: Visit My Website Subben jeg tenkte på var da: Visit My Website Er den grei nok for en som aldri har hatt noe fra før av? Må jeg strekke ny rca kabel fra spiller eller strekker jeg bare fra forsterker? Takk for svar Hei, leste litt på svarene her, og opplysningen med att den forsterkeren kun duger til 2 høyttalere er tull. Jeg leste ikke så godt resten. Men jeg ville ikke valgt den 8" suben, men heller den første du nevnte, den er helt grei. Men jeg hadde godt for en reg ns sub og lagd kasse selv. Den forsterkeren din gir 2 X 50W RMS og 1 X 200W RMS Du bør oppgradere front høyttalera litt, og en grei 12" sub. Jeg hadde sjekka denne sub http://www.pioneer.no/no/products/25/130/2...307F/index.html og disse til front http://www.pioneer.no/no/products/25/131/2...02is/index.html Bygd kasse selv, mål og kasse typer står vanligvis i bruksanvisningen Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Her har vi en med peiling ja... NOT! Det blir, som skrevet av flere før meg her, lyd i hvilken som helst sub, med den forsterkeren, men det blir BEST med en sub som har høy følsomhet, da forsterkeren ikke leverer allverden.... Og hva mener du han skal bruke som forsterker til de front høyttalerene da?? spilleren, lol... Dessuten så finnes det MASSE som er mye bedre en pioneer høyttalere, så de burde trådstarter glatt drite i... skal han oppgradere fronthøyttalere, så bør han gå for et BRA komp.sett fra feks morel, focal, seas, eller hertz... Når jeg ser på sidene til eltek, så passer vel kanskje ikke dynabel dy9312 så bra alikevel, da den har ganske lav følsomhet denne kan funke fint: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...b428baff6f02022 Eller enda bedre, denne: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...b428baff6f02022 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hertz komponentsettene har en høy følsomhet, har subbene det også ? Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Her har vi en med peiling ja... NOT!Det blir, som skrevet av flere før meg her, lyd i hvilken som helst sub, med den forsterkeren, men det blir BEST med en sub som har høy følsomhet, da forsterkeren ikke leverer allverden.... Og hva mener du han skal bruke som forsterker til de front høyttalerene da?? spilleren, lol... Dessuten så finnes det MASSE som er mye bedre en pioneer høyttalere, så de burde trådstarter glatt drite i... skal han oppgradere fronthøyttalere, så bør han gå for et BRA komp.sett fra feks morel, focal, seas, eller hertz... Når jeg ser på sidene til eltek, så passer vel kanskje ikke dynabel dy9312 så bra alikevel, da den har ganske lav følsomhet denne kan funke fint: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...b428baff6f02022 Eller enda bedre, denne: http://iceaudio.no/index.php?func=vareinfo...b428baff6f02022 Med det svaret, så er det nok du med manglende kunskaper. For den suben jeg nevnte tåler 300W, og har en følsomhet på 94db 1W1M Og er en "open air". Men fungerer godt i lukka kasse. Og en 4 kanals forsterker kan kjøres frontkanaler i stereo og bakkanaler i mono, da får denne forsterkeren 2X50W - 1X200W RMS Og 200W RMS på 94db 1W1M spiller bedre enn den 9312 du nevner. som også tåler 300W RMS, men er på 87db 2,83V/1M Den er mye mer tungdreven en Pioneeren jeg nevnte. Selv om DU sier noe annet, se beviser det bare att dine 20 år kan du krølle sammen og kaste i do, dem er ikke verd noen verdens ting. Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Blir vanskelig å få et fasitsvar på hva som blir best her:S Har hvertfall blitt 100% ferdig med å montere forsterkeren ikveld:D Leser det dere sier om frontsettet og har tenkt over det, at jeg burde valgt et komp sett, men fikk de jeg har nå for 200kr så var jo et ganske greit kjøp(virket det hvertfall som) Det jeg lurer på er om følgende sett er bedre: Komp sett Eller burde jeg vurdere noen andre leverandører? Har som sagt tidligere gode priser på pioneer gjennom jobb så er ganske greit for meg å kjøpe derifra. Forresten la jeg bare inn en 10mm2 strømkabel. Er den egentlig for tynn? Takk for god hjelp Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 10mm2 strømkabel er det samme som jjeg bruker som høytalerkabel på subbene.. hehe.. like greit å legge opp 50mm2 med en gang, så VEIT du at det holder, også slipper du å legge opp ny kabel seinere.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 støtter klovnster om dette. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 50mm2 er veldig vanskelig å få skjult. visst du med sikkerhet vet at du ikke skal ha high end anlegg holder det lenge med 25mm2. Lenke til kommentar
klovnster Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 50mm2 er veldig vanskelig å få skjult.visst du med sikkerhet vet at du ikke skal ha high end anlegg holder det lenge med 25mm2. jeg klarte å skjule 4 50mm2 i en polo, så da klarer han sikkert en i en golf dessuten veit man ALDRI om man skal bygge større.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 det skal ikke store forsterkeren til før den 25mm blir liten.. Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 men vil det ha noen særlig effekt for meg slik som oppsettet er nå? Og hva mener dere om komp settet fra pioner som jeg la link til for noen poster siden? Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) men vil det ha noen særlig effekt for meg slik som oppsettet er nå? Og hva mener dere om komp settet fra pioner som jeg la link til for noen poster siden? Og har jeg noe bruk for kondensator? Kom gjerne også med konkrete tips til frontsett:) Endret 13. februar 2008 av torstein89 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Pioneer saker er vel helt greit. jeg ville sett på morel, focal eller focal sett regner jeg med. Og alle 3 har komponentsett i denne prisen. Hadde jeg vært deg ville jeg godt for en 50mm kabel først som sist. men en 25mm kabel holder sikkert. Kondensator er fy fy! Hold deg unna. Hvis det er noe bilen din trenger er det heller et orntlig batteri! Lenke til kommentar
torstein89 Skrevet 14. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2008 (endret) Pioneer saker er vel helt greit. jeg ville sett på morel, focal eller focal sett regner jeg med. Og alle 3 har komponentsett i denne prisen. Hadde jeg vært deg ville jeg godt for en 50mm kabel først som sist. men en 25mm kabel holder sikkert. Tenker jeg legger ny kabel, og skal prøve å samle sammen cash til nytt sett. Noen link til sett fra disse som du nevner? Helst ikke altfor kostbart. Endret 14. februar 2008 av torstein89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå