vooDoo! Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Heia alle sammen Har et ganske stort problem med pc`n :sad: . I dag gjorde jeg et forsøk på å få litt bedre kjøling til min cpu. Jeg gjorde følgende: -Planslipte Kjøleribbe -Monterte chim -La på et lag med Artic Silver Jeg satte også inn brytere til å kontrollere vifter. Når jeg etter dette skrudde på pc`n ville den ikke vise skjermbilde, ellers starter pc`n nesten helt normalt(kom noen rare lyder fra høytaleren de første gangene). Jeg har en mistanke om at jeg har koblet kablene til bryterne feil. Dette fordi at hvis jeg skrur av viften så skrur hele pc`n seg av. Må da dra ut strømtilførsel til hovedkortet for at den skal starte igjen. Håper noen der ute kan hjelpe meg med dette problemet. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 hvilket hovedkort har du? endel hovedkort krever at det er koblet til en vifte på en (bestemt) av viftekontaktene på kortet, ellers vil det ikke starte. Det er en slags sikkerhet for at du ikke skal starte masina uten vifte på CPU. Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Hvis det er problemet som nevnt over med hk går d som oftest ann å slå av dette i BIOS..... Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 Funka ikke det, har prøvd alle vifteutgangene. Men men... Har forresten Abit Kt7a- raid og AMD T-Bird 1.2Ghz Lenke til kommentar
Xell Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Quote: vooDoo! skrev (2002-01-08 23:14):Funka ikke det, har prøvd alle vifteutgangene.Men men...Har forresten Abit Kt7a- raid og AMD T-Bird 1.2Ghz Da vet jeg ikke, men Abit kt7a-raid er faktisk et av disse kortene. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Har samme HK Hvordan er viften koblet til bryteren? du må ha ei vifte med gul kabel koblet til fan1 på hk no, når du kommer inn i bios så går du på health styret, der kan du disable cpu fan protection. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hvis det ikke fungerer så bør du sjekk om shim'en har kontakt med noen av komponentene på cpu'en. Prøv oxo å reset bios. Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 har testa cpu hos en kamerat... den funka i alle fall ikke, har bestilt ny. Tror d var feil i viftekoblingen min som gjorde det. Men tror dere at dat kan være noen feil på hovedkortet også? Lenke til kommentar
ChryZKoiD Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Da har du nok kortslutta greiene, prøvd d sjøl og fikk samme effekten. Ikke helt bra siden chipene kan skades. Mistet bios og en rambrikke etter ei stund pga av d ble svidd nån transistorer. Gotta love the warranty! :smile: Lenke til kommentar
vooDoo! Skrevet 10. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2002 offa.... var nok det jeg trodde ja... får vel prøve å få det på garantien da. Takk for all hjelp :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå