Nuffern Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har kun lest det første innlegget til trådstarter, men må bare si at jeg gir NetShop full støtte. Kunden er frekk og går til personangrep i sine mail til kundeservice. I tillegg virker det som om kunde selv har rotet ved bestilling/avbestilling. Snakk om å skyte seg selv i foten. Ser ikke at NetShop er usakelige eller frekke i sine svar. Kunden derimot bør ta et kurs i folkeskikk. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 10 innlegg med off-topic er fjernet. REGEL NUMMER EN: Om man mener noen bumper, bryter retningslinjene eller annet - så RAPPORTERER man posten - og lar moderatorer avgjøre om det er nødvendig med reaksjon. REGEL NUMMER TO: IKKE poste din mening ang evt regelbrudd. (Som vanlig tas reaksjoner på moderering på pm, og ikke i denne tråden) Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ikon har tydeligvis ikke kommet med riktige opplysninger noe h*n også vedkjenner seg. Det jeg da lurer på, er hvorfor i huleste Netshop skal få kjeft? Hele saken er jo basert på mangelfulle opplysniger fra kjøpers side. Ettersom trådstarter også har innrømmet dette, burde tråden i mine øyne bare stenges eller endre tema. Netshop har kun forholdt seg til de opplysningene de har fått. Angreretten er der nettopp for å avhjelpe i slike situasjoner. At selger faktisk nevner dette som en mulighet, er heller god service da angretten selvsagt er til ulempe for butikken. Og en siste ting: Trådstarter hevder ofte at h*n ikke har tid til å gå ned til posten for å ordne dette. Men hvorfor da bestille i utgangspunktet? Det tar jo også tid å sette inn minnet i PC-en osv... ? Kundeservice er alfa og omega i yrket mitt og jeg er vant til å møte forskjellige folk. Men dessverre er det enkelte ganger man opplever noen som nekter å ta en saklig tone men fyrer seg opp til de grader med en gang noe ikke går 100% deres vei. På meg ser det ut til at personen på Netshop Support møtte en slik kunde... Trådstarter nevner hvordan han/ hun har behandlet kunder proft selv før. Vel, å gå til personangrep og kalle motparten idiot er uansett særdeles usaklig, i alle fall når denne har holdt en saklig tone hele veien og man ikke en gang selv har klart å komme med korrekte opplysninger. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Når man driver butikk bør man være fleksibel, kanskje selv i tilfeller der kunden ikke nødvendigvis har retten på sin side. En fornøyd kunde kommer gjerne tilbake og bringer gjerne med noen venner og bekjente, anbefaler firmaet han handlet hos på jobben/skole osv. En misfornøyd kunde kommer neppe tilbake. Firmaet vil muligens også miste potensielle kunder i den misfornøyde kundens omgangskrets. Mange firma i dag er så store at de gir blanke men selv bare en bagatell som dette kan medføre store fremtidige tap av inntekter pga dårlig publisitet uavhengig om kunde eller Netshop har rett eller feil. Det var bedre i gamle dager da kunden hadde rett uansett. Lenke til kommentar
Lasan Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Når man driver butikk bør man være fleksibel, kanskje selv i tilfeller der kunden ikke nødvendigvis har retten på sin side. En fornøyd kunde kommer gjerne tilbake og bringer gjerne med noen venner og bekjente, anbefaler firmaet han handlet hos på jobben/skole osv. En misfornøyd kunde kommer neppe tilbake. Firmaet vil muligens også miste potensielle kunder i den misfornøyde kundens omgangskrets. Mange firma i dag er så store at de gir blanke men selv bare en bagatell som dette kan medføre store fremtidige tap av inntekter pga dårlig publisitet uavhengig om kunde eller Netshop har rett eller feil. Det var bedre i gamle dager da kunden hadde rett uansett. Er forsåvidt enig i at bedriften ofte tjener på å strekke seg litt lengre enn man i utgangspunktet må, men samtidig så er det sånn at når kunden oppfører seg sånn som i dette tilfellet så skjønner jeg godt at kundeservice ikke gidder strekke seg langt. Om det blir store fremtidige tap av inntekter kan jo diskuteres, for når kunden er så urimelig som her så kan man jo spørre seg hva som skjer neste gang h*n mener noe er galt. Kundeservice koster også penger, og hvis man har kunder som stadig lager problemer så er det egntlig like greit å sende h*n over til konkurenten. Og du kan si det var bedre i gamle dager da kunden alltid hadde rett, til det svarer jeg at i gamle dager så visste folk at jorda sirklet rundt sola, og ikke rundt seg selv som mange tror i dag. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Nå jobber ikke jeg direkte med salg og kundeservice mer, men da jeg gjorde det opplevde jeg at dersom jeg strakk meg langt for å imøtekomme kunde, kom kunden tilbake i flere år. Det gav god inntjening på sikt. Det finnes selvsagt grenser. Det tar stort sett 5 min for en bedrift å avslute en sak i kundens favør. Å håndtere en misfornøyd kunde kan ta ukesvis. Dog kan det jo eksistere personer som er misfornøyd samme hva. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Beklager til trådstarter, men du får i hvertfall ikke mye sympati hos meg.Tonen din og forklaringsevnen din gjør at min cred går til Netshop. Sorry, trådstarter, men her er jeg enig med rroil. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hva med å bytte emnetittelen til: Netshop support: Er det greit som kunde å gå i krangel med kundebehandleren? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Helt uavhengig av hvem som faktisk har rett i denne saken, så er det ganske latterlig å høre OP grine over frekke support-konsulenter. Svarene du får er kanskje knappe, men langt fra frekke. DU derimot oppfører jo deg helt forferdelig. Først syter og griner du og nekter å gjøre noe som helst fra sin side for å løse problemet, og så når du ikke får viljen din så synes du det er like greit å kalle menneskene som prøver å hjelpe deg for inkompetente idioter! (Ja, for DA kommer de nok til å hjelpe deg... smaaaart). Og etterpå så kommer du på forumet og copy/paster, og klager på at det var DEM som var frekke? Jeg visste ikke om jeg skulle gråte eler le når jeg leste dette. Tidenes beste dobbeltmoral. Tror du at folk som jobber i supportyrket har som jobb å la seg bli tråkket på, hvor du kan tømme ut frustrasjon når du trenger det? Neste gang når du føler du er blitt feilbehandlet så kommer du garantert lenger om du holder en høffelig tone og forklarer saken på nytt i tilfelle den er blitt misforstått. -Stigma Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du skal motta mail om at orderen er slettet, hvis du ikke har motatt denne så har ikke orderen blitt slettet. Ellers syntes jeg trådstarter har gitt dårlig informasjon, og er frekk mot kundebehandler. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå