Gå til innhold

Netshop support: Er det greit som kundebehandler gå i krangel med kunden?


Anbefalte innlegg

Regner med at hvis du ikke henter pakka vil du bli fakturert for uavhentet pakke som koster deg ganske mye.

 

Nå har du allerede sittet å gnålt om dette problemet her på nett i en del timer, så at du har så dårlig tid at du ikke kan gå å hente pakken å få sendt den tilbake er vel ganske utrolig, med andre ord sier du at om du ikke hadde avbestilt/slettet orderen hadde du allikevel ikke hatt tid til å hente ut pakken din?

 

samme hvordan feilen oppstår er det vel best å få løst problemet på en måte som er enklest for begge parter, du oppnår ihvertfall ikkeno med å sitte på nett å syte i stedet for å prøve å ordne opp i problemene du selv har skapt, til å begynne med burde du vel vite bedre enn å legge inn bestillinger å hytt å pine for senere å slette dem, er du virkelig så klønete og impulsiv? er lov å tenke før man i hele tatt bestiller en ordre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo hende han har ADHD slik som jeg , har prestert å opprette og slette en 5-6 ordre i løpet av en time før jeg endelig har kommet meg ut av døra for å hente på netshop.

 

til å begynne med burde du vel vite bedre enn å legge inn bestillinger å hytt å pine for senere å slette dem, er du virkelig så klønete og impulsiv? er lov å tenke før man i hele tatt bestiller en ordre.
Lenke til kommentar

Sorry, her lukter det brukerfeil på lang vei. Den "jeg vet jeg ikke gjorde feil" holdningen hører sikkert support x antall ganger hver dag. Greit nok du sier du vet du ikke gjorde feil, jeg tror deg rett og slett ikke.

 

Har brukt netshop i mange år, og bestilt/avbestilt flere ganger uten problemer. Hva hadde du forventet deg av svar fra Kundeservice? At de ringer posten og ordner at de sender den tilbake? Er det så urimelig å be deg om å gå 50m ned til postkontoret, sende den tilbake og få frakt dekket i etterkant? Tough customer, host host**

Lenke til kommentar
Det finnes alltid en mulighet for at ting går galt. Sånt må man alltid ta høyde for.

 

Yepp det er sant, men du legger skylda på kundeservice du!

 

Sukk... Hvordan skal jeg si dette uten at det blir misforstått...

 

Jeg legger skylda på netshop, fordi jeg vet jeg har slettet ordrene. Men er det slik å forstå at jeg da ikke skal snakke med kundeservice? Gi meg nr. til administrerende direktør så kan jeg sikkert ringe han og be han se på ordre systemet sitt.. Hvem i all verden skal jeg snakke med hvis jeg ikke skal snakke med kundeservice? Man kommer jo ikke igjennom til noen andre?! Hvis jeg ikke kan snakke med kundeservice? Hvem skal jeg da snakke med? Skal jeg ringe å kjefte på posten da? Er jo der pakka ligger?

 

Tror hovedpoenget er. Uansett hvem som har feil, så har du "feil" i måten du oppfører deg.

 

Sannsynligvis vil Netshop ta utgiftene på dette "bare for å bli kvitt" en irriterende kunde.

 

BTW. Ønsker du ikke pakken, kan du gå på Posten og si at du nekter å motta sendingen så vil den gå i retur. Vær da forberedt på faktura fra Netshop.

Lenke til kommentar

Aldri i verden om han får dekket frakt.. Selvsagt vil Netshop at han skal gå ned for å ta ut pakken, da slipper dem merkostnader. Dere avviser så sinnsykt fort at Netshop kan ha feil i saken. Hvorfor? Greit nok at han ikke var direkte diplomatisk, men å påstå at han ble sur for ingenting er rett og slett frekt.

 

Sjelden jeg har opplevd en mer fanatisk gjeng faktisk. Greit nok, dere er fornøyd med Netshop, men vær klar over at det finnes folk der ute som ikke er direkte fornøyd med dem. Det er sånn med alle webshoppene.. Ingen har 100% fornøyd kundemasse, på meg virker det som noen fanatikere her skal få oss til å tru dette..

 

Så hva er vi enige om

Han handlet feil ved å være usaklig, han har mest sannsynlig rettet opp i det i etterkant og prøver å få en dialog med Netshop.

 

Hva er vi uenige om:

Netshops system har feiler som dem ikke er villige til å rette opp i. Men i følge en del av dere kan ikke dette være sant fordi systemet har fungert for alle dere og dere er fornøyde.. VÅKN OPP! Intet system er ufeilbarlig, absolutt alle systemer har en eller annen form for glitch. Kan dette ha skjedd akkurat når Ikon holdt på, JA! Er det sannsynlig, faktisk. Ifølge en del av dere så har systemene til Netshop "aldri" klikket, så hvorfor kan ikke Ikon være den uheldige stakkaren som sitter med skjegget i postkassa?

Lenke til kommentar

en ting som fascinerer meg er "nerders" evne til å ringe til databutikker. man kan rett og slett ikke regne med å få svar på mail innen 1 dag. hvorfor kan dere ikke bare RINGE kundeservice, de tar saken i egne hender SAMTIDIG som dere snakker på telefon.

 

mitt spørsmål er da: er dere redde for telefoner?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva problemet er her. Trådstarter har gjort en tabbe (bestilt noe han ikke skulle ha), og Netshop er naturligvis ikke interessert i å betale postens gebyrer for uavhentede pakker av den grunn.

 

Sorry trådstarter, men det er ingenting som gir deg rett til å bare avbestille etter at du har bestilt. Om nettsidene til Netshop har en slik mulighet må det regnes som en bonus, og om det ikke fungerte å avbestille i dette tilfellet var det synd at du ikke fikk benyttet deg av denne bonusen.

 

Du kan benytte deg av angreretten, men må da første hente ut varen.

 

Tror pipen hadde fått en annen lyd om det var jeg som bestilte noe av deg, og du ble sittende igjen med kostnader på ca 300kr for å rydde opp i trøbbelet jeg skapte ved å bryte avtalen.

Lenke til kommentar
Aldri i verden om han får dekket frakt.. Selvsagt vil Netshop at han skal gå ned for å ta ut pakken, da slipper dem merkostnader. Dere avviser så sinnsykt fort at Netshop kan ha feil i saken. Hvorfor? Greit nok at han ikke var direkte diplomatisk, men å påstå at han ble sur for ingenting er rett og slett frekt.

 

Sjelden jeg har opplevd en mer fanatisk gjeng faktisk. Greit nok, dere er fornøyd med Netshop, men vær klar over at det finnes folk der ute som ikke er direkte fornøyd med dem. Det er sånn med alle webshoppene.. Ingen har 100% fornøyd kundemasse, på meg virker det som noen fanatikere her skal få oss til å tru dette..

 

Så hva er vi enige om

Han handlet feil ved å være usaklig, han har mest sannsynlig rettet opp i det i etterkant og prøver å få en dialog med Netshop.

 

Hva er vi uenige om:

Netshops system har feiler som dem ikke er villige til å rette opp i. Men i følge en del av dere kan ikke dette være sant fordi systemet har fungert for alle dere og dere er fornøyde.. VÅKN OPP! Intet system er ufeilbarlig, absolutt alle systemer har en eller annen form for glitch. Kan dette ha skjedd akkurat når Ikon holdt på, JA! Er det sannsynlig, faktisk. Ifølge en del av dere så har systemene til Netshop "aldri" klikket, så hvorfor kan ikke Ikon være den uheldige stakkaren som sitter med skjegget i postkassa?

 

Vi er ikke uenig at det kan ha skjedd en feil i Netshop sitt system. Trådstarter har jo sagt det i første post. Tar man utgangspunkt i at trådstarter har rett i at han avbestilte bestillingen på nett 2 minutter etter han gjorde første bestilling, har det skjedd en feil i systemet.

Problemet her er ikke at trådstarter var usaklig, men at han ikke fikk fram sin sak skikkelig. Hadde jeg sittet hos Netshop hadde jeg tolket det som om det var snakk om en bestilling. Derfor svarte de "sarkastisk", selv synes jeg det var litt morsomt. Tenker han som sendte den mailen hadde forskjellige bilder i hodet sitt..

Lenke til kommentar
Sjelden jeg har opplevd en mer fanatisk gjeng faktisk.

Javel? Sikkert mange som meg som aldri har rørt netshop som kun reagerer på trådstarter sin oppførsel. Hva legger du egentlig i fanatisk..?

 

Han handlet feil ved å være usaklig, han har mest sannsynlig rettet opp i det i etterkant og prøver å få en dialog med Netshop.

Han har mest sannsynlig rettet opp hva? Han ble jo ikke mindre frekk i kjeften etter det jeg forstod.

 

 

Hva er vi uenige om:

Netshops system har feiler som dem ikke er villige til å rette opp i. Men i følge en del av dere kan ikke dette være sant fordi systemet har fungert for alle dere og dere er fornøyde..

Hvordan vet du at det er netshop som har feilet? Virker som du tar det som en selvfølge.

 

VÅKN OPP! Intet system er ufeilbarlig, absolutt alle systemer har en eller annen form for glitch. Kan dette ha skjedd akkurat når Ikon holdt på, JA! Er det sannsynlig, faktisk. Ifølge en del av dere så har systemene til Netshop "aldri" klikket, så hvorfor kan ikke Ikon være den uheldige stakkaren som sitter med skjegget i postkassa?

NEI, faktisk ikke. Oftest i slike situasjoner er det mennesklige feil, jeg sikter til den skråsikre trådstarter, selv om det ikke er sikkert.

 

---

Har du kanskje noen negative erfaringer siden du er så krass mot netshop. Det kan jo høres ut slik fra tunnellsynet ditt.

Lenke til kommentar

For meg virker det som en systemfeil hos Netshop, iom at Ikon sjekket om det var noen aktive ordre etter bestillingene/avbestillingene, og det ikke var det. Eller tolker jeg det helt feil?

 

Korrespondansen er jo et helt annet kapittel. Poenget mitt er at ingen mail hadde trengt å bli sendt dersom ingen avbestilte produkter hadde blitt sendt.

Lenke til kommentar
For meg virker det som en systemfeil hos Netshop, iom at Ikon sjekket om det var noen aktive ordre etter bestillingene/avbestillingene, og det ikke var det. Eller tolker jeg det helt feil?

 

Det er nok en systemfeil ja, sett at Ikon har rett. Problemet er egentlig mailen som var for lite forklarende i starten. Ikke synes jeg at Netshop support gikk i krangel med kunden heller. I forhold til "tullemailene" som ble sendt, svarte de saklig.

Lenke til kommentar
Sorry trådstarter, men det er ingenting som gir deg rett til å bare avbestille etter at du har bestilt. Om nettsidene til Netshop har en slik mulighet må det regnes som en bonus, og om det ikke fungerte å avbestille i dette tilfellet var det synd at du ikke fikk benyttet deg av denne bonusen.

 

Netthandel – dine rettigheter

"Dersom du avbestiller varen før levering, følger det av forbrukerkjøpsloven at selgeren ikke kan fastholde kjøpet og kreve betaling."

Lenke til kommentar
Sjelden jeg har opplevd en mer fanatisk gjeng faktisk.

Javel? Sikkert mange som meg som aldri har rørt netshop som kun reagerer på trådstarter sin oppførsel. Hva legger du egentlig i fanatisk..?

 

Han handlet feil ved å være usaklig, han har mest sannsynlig rettet opp i det i etterkant og prøver å få en dialog med Netshop.

Han har mest sannsynlig rettet opp hva? Han ble jo ikke mindre frekk i kjeften etter det jeg forstod.

 

 

Hva er vi uenige om:

Netshops system har feiler som dem ikke er villige til å rette opp i. Men i følge en del av dere kan ikke dette være sant fordi systemet har fungert for alle dere og dere er fornøyde..

Hvordan vet du at det er netshop som har feilet? Virker som du tar det som en selvfølge.

 

VÅKN OPP! Intet system er ufeilbarlig, absolutt alle systemer har en eller annen form for glitch. Kan dette ha skjedd akkurat når Ikon holdt på, JA! Er det sannsynlig, faktisk. Ifølge en del av dere så har systemene til Netshop "aldri" klikket, så hvorfor kan ikke Ikon være den uheldige stakkaren som sitter med skjegget i postkassa?

NEI, faktisk ikke. Oftest i slike situasjoner er det mennesklige feil, jeg sikter til den skråsikre trådstarter, selv om det ikke er sikkert.

 

---

Har du kanskje noen negative erfaringer siden du er så krass mot netshop. Det kan jo høres ut slik fra tunnellsynet ditt.

 

Jeg flagget det ganske tidlig da, at jeg hadde hatt dårlige erfaringer med Netshop. Jeg velger å ikke avfeie Icon, selvsagt kan det hende han lyver, at han gjør historien litt mer pro-seg-selv.. Jeg velger likevel å tru at feilen har skjedd hos Netshop, både p.g.a. mine tidligere erfaringer med dem og at jeg kan kjenne meg selv igjen når det koker over.

 

Jeg forstod med en gang hva Icon mente i mailene sine, jeg krever ikke at alle skal tolke dem, så selvsagt burde han vært flinkere å formulere dem. Support kunne likevel vært litt mer ydmyk istedenfor å vise arroganse.. Spydighet fra Netshop ville jeg og ha klikket på i den situasjonen.

 

Og når jeg snakker om system, så innbefatter det en menneskelig del, det er bestandig en menneskelig del. Det være seg slett programmering eller rett og slett feilbruk.. Hva vet vel jeg, alt jeg vet er at systemet til Netshop langt fra er godt nok, og tydeligvis så har dem ikke gjort noe med det på flere år.. Er vel 3 år siden jeg hadde mine problemer..

Lenke til kommentar
Netthandel – dine rettigheter

"Dersom du avbestiller varen før levering, følger det av forbrukerkjøpsloven at selgeren ikke kan fastholde kjøpet og kreve betaling."

 

ser dette kjem frå forbrukerrådet eit rådgjevande organ, dermed er dette deira tolkning av lovverket og ikkje direkte sitering av lovverket.

 

Og kva er "levering", pakken i stua?, på postkontoret?, pakka hjå butikken? Prosessert ordre?

 

I tillegg så kjem jo kravet til dokumentasjon av avbestillinga. Ein står veldig svakt om ein ikkje har dokumentasjon som beviser avbestillinga før ordren var behandla.

Lenke til kommentar
"Dersom du avbestiller varen før levering, følger det av forbrukerkjøpsloven at selgeren ikke kan fastholde kjøpet og kreve betaling."

Ja, men i dette tilfellet har jo Netshop levert før de mottok avbestilling. Har en mistanke at det kreves mer av kjøper enn at han hevder å ha avbestilt via nettsiden, men at det ikke "fungerte" - det kan jo skyldes feil av bruker, feil i nettleser etc.

 

Og hvis vi faktisk ser på loven, så finner vi jo dette:

§ 41. Avbestilling før levering

Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.

Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre.

Hvis det ikke er avtalt avbestillingsgebyr, utmåles erstatningen etter reglene i kapittel 11.

I dette tilfellet ville altså Netshop kunne krevd ca 300kr i porto-kostnader hvis pakken måtte gå i retur.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Litt difust dette med levering ja. Men vil tro at varen regnes som levert når varen er plukket på lager. Men som du sier, det er vanskelig å bevise tidspunkt ved avbestilling osv.

 

Direkte sitering av lovverket:

 

Justis- og politidepartementet

 

§ 41. Avbestilling før levering

 

Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.

 

 

Lurifaksen: Dette var mer ment som en opplysning om at kunden har rett til å avbestille en vare etter varen er bestilt, men før levering.

Endret av pluto68
Lenke til kommentar

La oss analysere denne arrogante selgeren:

 

Ikon: "Hei, Jeg har fått en purrelapp på en pakke som ligger på posten atm. Jeg kommer ikke til å hente denne da den ble avbestilt ca. 30 minutter etter at den ble bestilt. Ordre nr. På min side hos netshop er: xx xx xx

Jeg er 100% sikker på at denne ble avbestilt via min webside.

 

Mvh, Ikon"

 

Netshop: "Det er bedre om du da går på posten og gir beskjed om å returnere med vedlagt angrefristskjema. Ordren gikk ut 29min etter bestilling. Det er mulig du har vært minuttet for sen.

 

Mvh, Netshop support"

Netshop ser at du hadde en ordre som ikke var merket timessalg, og at denne var sendt, men siden du ikke var interessert i pakken så forteller han deg hvordan du kan løse saken fort og enkelt.

 

Ikon: "Tøv. Dette ble bestilt under deres "superpris" dag, hvor det ble spesifisert av dere at hvis bestillingen ble merket (Hvilket jeg gjorde) så ble ingen av bestillingene behandlet før slutten av dagen. Bestillingen ble avbestilt før tilbudsdagen deres var omme.

 

Mvh, Ikon"

 

Netshop: "Hei igjen. Legger ved kopi av ordrebekreftelsen. Hadde du merket ordren så ville det stått 'Timesalg' som bestillingsreferanse. Det står det ikke og følgelig har ordren blitt effektuert med en gang.

 

Mvh Netshop support"

Netshop forklarer saklig hvorfor ordren er utført før dagen var over, og viser til kopi av ordrebekreftelsen.

Da slår det meg... De har ikke klart å slette den første jeg slettet(Og denne er jeg 1111110% sikker på at jeg slettet!!!)

Irritert over den arrogante holdningen til "support" karen svarer jeg mer direkte(og mer tydelig irritert tilbake)

Til nå har netshop holdt en profesjonell tone, overhode ikke arrogant, kun forklart hvordan det hele ligger an og hvordan du kan ordne opp i dette på best mulig måte.

 

Ikon: "Vel, beklager men da er dere enda mer inkompetente, for den bestillingen ble avbestilt ca. 2 minutter etter at den ble bestilt. Det kom ikke opp noe sted som jeg kunne skrive timesalg på bestillingen etter at jeg hadde bestilt den, så rett etter at den var bestilt gikk jeg inn og slettet ordren.

 

Jeg har forsvart deres service før når folk har klaget på den på hardware.no, men nå ser jeg at de hadde rett.

Skal ikke handle hos dere noe mer, takk for dårlig service!

 

Mvh, Ikon"

 

 

Netshop:"Fra 30 til 2min er ikke dårlig.

 

Løser seg bare du sender som angrefrist.

 

Ha en god dag.

 

 

Mvh Netshop support"

Netshop reagerer på at du endret fra 30 min til 2 min uten å spesifisere særlig klart at det er snakk om to ulike ordre, så fortsetter de med å forklare hvordan det lettest lar seg ordne, og avslutter med at de ønsker deg en god dag.

 

Nå er jeg i fyr og flamme. Ikke nok med at han svarer sarkastisk og frekt tilbake. Men han har ikke engang giddet og lese forklaringen min, som ligger i den forrige mailen jeg sendte, men han sitter og prøver å legge ansvaret over på meg!!!

Dette kaller de support?!!? Forbaska idioter! Jeg svarer:

 

"

Ja,dette var den andre som jeg avbestilte. Bra du følger med.

 

Idiot"

 

Du har en eksplosiv liten lunte..

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Jeg forstod med en gang hva Icon mente i mailene sine, jeg krever ikke at alle skal tolke dem, så selvsagt burde han vært flinkere å formulere dem.

 

Du forstod det jo selvsagt fordi han hadde forklart det godt over, før han forklarer korrespondansen. Om dem tolker dem på andre måter, som du sier du ikke krever, da har ikke Netshop vært arrogant her. De har heller ikke gått i krangel med kunden, men forklart hvordan det skal løse seg for kunden på best mulig måte.

Netshop tror jo dette er en kunde som har bestilt en vare, siden ombestemt seg for sent når han ville avbestille..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...