Gå til innhold

Netshop support: Er det greit som kundebehandler gå i krangel med kunden?

Anbefalte innlegg

Fra 30 til 2 min er ikke dårlig..

Det synes jeg faktisk var litt morsomt, i alle fall når du ikke har forklart dem skikkelig at det er snakk om 2 forskjellige bestillinger. Da hadde jeg også tenkt "Donald historie" (sand til Sahara etc.).

Hvis jeg jobbet i kundeservice så hadde jeg vel heller tenkt.. Hmmm, her er det noe gæærnt og sjekket med kunden om jeg oppfattet riktig eller om det er noen misforståelser på gang her. Evt. bedt kunden ringt meg så dette kunne forklares over telefon.

Å lage en joke ut av det som kundebehandler er, som jeg sa: idiotisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg for min del er kjempe fornøyd med servicen jeg har fått hos NetShop Oslo, og med tanke på angrerett, så kan man med loven i hånd kreve det dersom det skulle være nødvendig. (Ref. posten fra Rookie_NO i denne tråden. Evt. hos Lovdata)

Dette blir off-topic, men nei, nei. Du kan ikke bruke det svaret til å slå i bordet hos Netshop Oslo og kreve angrerett. Til det er svaret alt for generelt og løst.

Anbefaler deg heller å lese noen av de svært omfattende trådene om Netshop Oslo og angrerett her i forumet.

Lenke til kommentar

Fyren var morsom med deg etter du hadde startet nest siste mail med "Tøv."

Siste mailen svarer du at de er inkompetente. Når man skal forholde seg til en som tydelig er sint svarer man i korte trekk, ellers blir dem gjerne enda sintere. Om han hadde utelatt "Fra 30 til 2 min" og bare skrevet "Bruk angrefristskjemaet så ordner deg seg", hadde alt vært greit da?

Nei, du hadde jo fortsatt blitt misforstått, og du hadde vært minst like sint..

Ja, humor er morsomt, særlig når folk er sint. Står en får og smeller på deg for ting du "vet" er feil, så tar man ikke det så tungt. Regner med det ordner seg til slutt for deg, men i forhold til kundebehandleren fra Netshop har jeg sett mye værre ting fra den kanten.. :)

Lenke til kommentar
Jeg for min del er kjempe fornøyd med servicen jeg har fått hos NetShop Oslo, og med tanke på angrerett, så kan man med loven i hånd kreve det dersom det skulle være nødvendig. (Ref. posten fra Rookie_NO i denne tråden. Evt. hos Lovdata)

Dette blir off-topic, men nei, nei. Du kan ikke bruke det svaret til å slå i bordet hos Netshop Oslo og kreve angrerett. Til det er svaret alt for generelt og løst.

Anbefaler deg heller å lese noen av de svært omfattende trådene om Netshop Oslo og angrerett her i forumet.

Uansett meninger om denne saken så er "cluet" nå at de har fjernet muligheten til å betale online hvis man henter varen i Oslo. Da må man betale den når man henter varen, og derfor tror jeg at den debatten slukner. Hovedinnvendingen min mot at man ikke hadde angrerett var nettopp at man kunne betale med kort, og således inngikk en gyldig avtale allerede på nettet.

Men slik systemet er nå så er det etter min mening ikke angrerett, slik også Panter mener. (At det ikke er angrerett hos Netshop Oslo.)

Lenke til kommentar
Jeg er kjent for å være meget tålmodig...

Ikke at det angår meg egentlig, men ut ifra hva du presterer å skrive til netshop og her på diskusjon.no så virker det absolutt ikke slik. Og om så netshop skulle klart å gjøre en feil, så går det vel an å være litt imøtekommende og faktisk bare sende varen tilbake. Det hadde vel ikke tatt lengre tid enn du har brukt på å skrive innlegg her på diskusjon.no uansett..

Lenke til kommentar
Uansett meninger om denne saken så er "cluet" nå at de har fjernet muligheten til å betale online hvis man henter varen i Oslo. Da må man betale den når man henter varen, og derfor tror jeg at den debatten slukner. Hovedinnvendingen min mot at man ikke hadde angrerett var nettopp at man kunne betale med kort.

Hmm.. Er du sikker på det? Jeg kan ikke huske at det var mulighet å betale i det hele tatt over nettet.

Eksempelvis så påpekte Netshop i den tråden at

"Samtlige kunder får varen presentert på disk før de betaler" som en begrunnelse til at de ikke har angrerett.

Uansett, her er den lange tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=480428

Der ser man at det ikke kom til noen 100% sikker konklusjon om man har krav på angrerett om man bestiller på nettet, men henter selv.

Lenke til kommentar
Jeg er kjent for å være meget tålmodig...

Ikke at det angår meg egentlig, men ut ifra hva du presterer å skrive til netshop og her på diskusjon.no så virker det absolutt ikke slik. Og om så netshop skulle klart å gjøre en feil, så går det vel an å være litt imøtekommende og faktisk bare sende varen tilbake. Det hadde vel ikke tatt lengre tid enn du har brukt på å skrive innlegg her på diskusjon.no uansett..

Hvordan vet du det? Hvordan kan du vite at det tar meg like kort tid å skrive her som det tar meg å gå til posten? Hvordan kan du vite at jeg i det hele tatt har mulighet til å komme meg ut av huset for å gå til posten?

Har ikke noe ønske om å gå inn i personlivet mitt på inet, men la oss bare konkludere med at jeg lider sterkt under tidsklemma for tiden og at det ikke lar seg løse før om en stund.

Lenke til kommentar
Hvis jeg jobbet i kundeservice så hadde jeg vel heller tenkt.. Hmmm, her er det noe gæærnt og sjekket med kunden om jeg oppfattet riktig eller om det er noen misforståelser på gang her. Evt. bedt kunden ringt meg så dette kunne forklares over telefon.

Tror du ganske enkelt har bevist at du aldri har jobbet på noen kundeservice med dette utsagnet. Du har en sak hvor 14 mennesker er inne og leser og jobber i, og du har 300 andre saker liggende. Dersom kunden ikke klarer å forklare seg godt nok over mail, så får han bare prøve på nytt. Ringe til kunder som sender mail er som regel døfødt, da det store flertallet av mennesker under 25 (som er det store flertallet av kundene til Netshop) vil da ikke ta telefonen. Ved å ringe deg ville de heller ikke fått noe annet enn kjeftingen din, og du finner ikke mange som frivillig ønsker å ta en telefon du vet du blir kjefta ned på.

Lenke til kommentar

Tror du ganske enkelt har bevist at du aldri har jobbet på noen kundeservice med dette utsagnet. Du har en sak hvor 14 mennesker er inne og leser og jobber i, og du har 300 andre saker liggende. Dersom kunden ikke klarer å forklare seg godt nok over mail, så får han bare prøve på nytt. Ringe til kunder som sender mail er som regel døfødt, da det store flertallet av mennesker under 25 (som er det store flertallet av kundene til Netshop) vil da ikke ta telefonen. Ved å ringe deg ville de heller ikke fått noe annet enn kjeftingen din, og du finner ikke mange som frivillig ønsker å ta en telefon du vet du blir kjefta ned på.

Jeg har nok det dessverre.

Jeg sa vel ikke at du som kundebehandler skal ringe til kunden?(Selv om jeg personlig faktisk har blitt oppringt flere ganger fra personer som jobber i kundeservice i diverse yrker) Jeg sa at du kan be kunden ringe til deg/Kundeservice? Er det virkelig så galt å be kunden ordne dette over telefon med kundeservice?

Nå er du vel som kundebehandler betalt for nettopp å behandle kunder. Oppførselen til kunder vil alltid være varierende. Du trenger ikke å gjøre det værre enn det allerede er. Å behandle ubehagelige kunder er en del av jobben, det er ikke snakk om frivillighet(Regner med at du ikke jobber med kunde behandling på fritida...) det er jobben din å behandle kunder, uavhengig av oppførselen dems.

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Ikon!

Synes at du skal bite i det sure eplet med engang, det var du som kuka det til fra første mail!

Hadde du startet med korrekte opplysninger så hadde vel saken stillt deg annerledes! At DU snakker rundt deg selv og legger skylden på kundeservice er vel noe av det mest idiotiske jeg har hørt/ lest på lenge!

Det hjelper jo ikke at du flere timer etterpå sender en mail med utfyllende opplysninger når du allerede har svertet Netshop! Samtidig så er det vel flere her inne som synes din påståelighet ikke ligner grisen, det er mange av oss som har bestilt på Supertirsdag, har avbestillt og som ikke kjenner oss igjen i dine forklaringer.

Men nåkka skal du vel bruke/gjøre før å få dagan til å gå!

Lenke til kommentar

De har tatt ned plakatene om ikke angrerett på Netshop Oslo , min sønn fikk bruke angreretten der i midten av Desember engang. Pluss att Netshop innrømmet angrerett i den artikkelen som stod om dem her på HW.no engang i fjor.

http://www.hardware.no/artikler/rapport_fr...n_netshop/44682

Se nederst på side 4.

Hmm.. Er du sikker på det? Jeg kan ikke huske at det var mulighet å betale i det hele tatt over nettet.

Eksempelvis så påpekte Netshop i den tråden at

"Samtlige kunder får varen presentert på disk før de betaler" som en begrunnelse til at de ikke har angrerett.

Uansett, her er den lange tråden

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=480428

Der ser man at det ikke kom til noen 100% sikker konklusjon om man har krav på angrerett om man bestiller på nettet, men henter selv.

Lenke til kommentar

Du er da heldig som i det heletatt får svar fra Netshop. Sendte en mail til Netshop Oslo a.d. problemer med en Mist strømforsyning den 29/1-08 , har enda ikke fått svar.

Sendte derfor ett spørsmål til Microplex om det samme 5/2 og fikk svar på drøyt 3 timer.

Svarte tilbake og fikk svar igjen klokka 23:57 om kvelden att det kunne ta litt tid å få svar fra produsenten pga. kinesisk nyttår. Det kaller jeg service !

Lenke til kommentar
Ikon!

Synes at du skal bite i det sure eplet med engang, det var du som kuka det til fra første mail!

Hadde du startet med korrekte opplysninger så hadde vel saken stillt deg annerledes! At DU snakker rundt deg selv og legger skylden på kundeservice er vel noe av det mest idiotiske jeg har hørt/ lest på lenge!

Det hjelper jo ikke at du flere timer etterpå sender en mail med utfyllende opplysninger når du allerede har svertet Netshop! Samtidig så er det vel flere her inne som synes din påståelighet ikke ligner grisen, det er mange av oss som har bestilt på Supertirsdag, har avbestillt og som ikke kjenner oss igjen i dine forklaringer.

Men nåkka skal du vel bruke/gjøre før å få dagan til å gå!

Altså herregud! Nå må du lese skikkelig da! Hva i all verden har det å si om det er den bestillingen eller den andre bestillingen når begge ble avbestilt og jeg dobbelt sjekket om jeg hadde noen bestillinger på kvelden?!

Å argumentere med at "andre har bestilt uten problemer" så derfor er det har ikke jeg hatt problemer, er jo fullstendig bak mål. Det finnes alltid en mulighet for at ting går galt. Sånt må man alltid ta høyde for.

Lenke til kommentar
Du er da heldig som i det heletatt får svar fra Netshop. Sendte en mail til Netshop Oslo a.d. problemer med en Mist strømforsyning den 29/1-08 , har enda ikke fått svar.

Sendte derfor ett spørsmål til Microplex om det samme 5/2 og fikk svar på drøyt 3 timer.

Svarte tilbake og fikk svar igjen klokka 23:57 om kvelden att det kunne ta litt tid å få svar fra produsenten pga. kinesisk nyttår. Det kaller jeg service !

Hele denne greia har foregått over en periode på 2 uker :)

Lenke til kommentar
Hvordan vet du det? Hvordan kan du vite at det tar meg like kort tid å skrive her som det tar meg å gå til posten? Hvordan kan du vite at jeg i det hele tatt har mulighet til å komme meg ut av huset for å gå til posten?

Har ikke noe ønske om å gå inn i personlivet mitt på inet, men la oss bare konkludere med at jeg lider sterkt under tidsklemma for tiden og at det ikke lar seg løse før om en stund.

Du er sikker på at du ikke bare gjør deg vanskelig nå..? Mitt inntrykk på grunnlag av skriveriet ditt er at du hausser ting mer enn nødvendig, men som du sier, jeg vet ikke om du sitter i rullestol på nordpolen eller ikke, og ikke har jeg noe med det å gjør heller.

Lenke til kommentar
Det finnes alltid en mulighet for at ting går galt. Sånt må man alltid ta høyde for.

Yepp det er sant, men du legger skylda på kundeservice du!

Sukk... Hvordan skal jeg si dette uten at det blir misforstått...

Jeg legger skylda på netshop, fordi jeg vet jeg har slettet ordrene. Men er det slik å forstå at jeg da ikke skal snakke med kundeservice? Gi meg nr. til administrerende direktør så kan jeg sikkert ringe han og be han se på ordre systemet sitt.. Hvem i all verden skal jeg snakke med hvis jeg ikke skal snakke med kundeservice? Man kommer jo ikke igjennom til noen andre?! Hvis jeg ikke kan snakke med kundeservice? Hvem skal jeg da snakke med? Skal jeg ringe å kjefte på posten da? Er jo der pakka ligger?

Lenke til kommentar

Du er sikker på at du ikke bare gjør deg vanskelig nå..? Mitt inntrykk på grunnlag av skriveriet ditt er at du hausser ting mer enn nødvendig, men som du sier, jeg vet ikke om du sitter i rullestol på nordpolen eller ikke, og ikke har jeg noe med det å gjør heller.

Hehe. Neida, Jeg gjør ikke ting vanskeligere enn de er :)

Endret av Ikon
Lenke til kommentar

Klart du skal kontakte kundeservice, men du skal også gi rette opplysninger. Mitt poeng er og har vært hele tiden at dere pratet rundt hverandre. Mest pga feil info fra deg, ergo saken kunne vært løst på en annen måte!

Men skal jo være enig til en viss grad, kuka finn du overalt og mestparten jobber i en eler annen form for support/ kundeservice. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...