Gå til innhold

Netshop support: Er det greit som kundebehandler gå i krangel med kunden?


Anbefalte innlegg

Helt til siste svar jeg fikk fra Netshop tenkte jeg at dette ikke var noen sak av interresse for andre, men dette tar kaka...

 

Forhistorien:

 

Under supertirsdag bestilte jeg minne, som jeg avbestilte pga. at jeg følte at "tilbudene" var mest lagervarer de ikke ble kvitt og noen varer som de hadde grei pris på.

 

Jeg bestilte først minnet men så avbestilte jeg det rett etter bestillingen fordi jeg ikke fant noe sted å skrive inn "timesalg" første gangen(Så jeg avbestilte den og tok bestillingen på nytt). Så etter en stund så slettet jeg også denne bestillingen sammen med de andre fordi jeg rett og slett ikke ville ha det lenger.

 

Her er "remsa"...

 

Meg:

 

"

Hei, Jeg har fått en purrelapp på en pakke som ligger på posten atm. Jeg kommer ikke til å hente denne da den ble avbestilt ca. 30 minutter etter at den ble bestilt. Ordre nr. På min side hos netshop er: xx xx xx

Jeg er 100% sikker på at denne ble avbestilt via min webside.

 

 

Mvh,

 

xx

"

 

Når jeg skrev denne mailen trodde jeg at det var den siste (Den jeg hadde merka med "Timesalg" som hadde gått igjennom)

 

 

Svar fra Netshop:

 

"

Det er bedre om du da går på posten og gir beskjed om å returnere med vedlagt angrefristskjema.

Ordren gikk ut 29min etter bestilling. Det er mulig du har vært minuttet for sen.

 

 

Mvh

xx

Netshop support

"

 

Makan tenkte jeg. Skal dem ha meg til å gå ned på posten fordi dem ikke gidder å fikse opp sine egne feil?! Makan til latskap! Så jeg svarer:

 

"

Tøv. Dette ble bestilt under deres "superpris" dag, hvor det ble spesifisert av dere at hvis bestillingen ble merket (Hvilket jeg gjorde) så ble ingen av bestillingene behandlet før slutten av dagen. Bestillingen ble avbestilt før tilbudsdagen deres var omme.

 

Mvh,

 

xxx

"

 

Netshop svarer igjen, denne gangen med "bevis".....

"

Hei igjen,

Legger ved kopi av ordrebekreftelsen. Hadde du merket ordren så ville det stått 'Timesalg' som bestillingsreferanse.

Det står det ikke og følgelig har ordren blitt effektuert med en gang.

 

 

Mvh

xx

Netshop support

"

 

Da slår det meg... De har ikke klart å slette den første jeg slettet(Og denne er jeg 1111110% sikker på at jeg slettet!!!)

Irritert over den arrogante holdningen til "support" karen svarer jeg mer direkte(og mer tydelig irritert tilbake)

 

 

"

Vel, beklager men da er dere enda mer inkompetente, for den bestillingen ble avbestilt ca. 2 minutter etter at den ble bestilt. Det kom ikke opp noe sted som jeg kunne skrive timesalg på bestillingen etter at jeg hadde bestilt den, så rett etter at den var bestilt gikk jeg inn og slettet ordren.

 

Jeg har forsvart deres service før når folk har klaget på den på hardware.no, men nå ser jeg at de hadde rett.

Skal ikke handle hos dere noe mer, takk for dårlig service!

 

Mvh,

 

xxx

"

 

 

Får i svar:

 

"

Fra 30 til 2min er ikke dårlig.

 

Løser seg bare du sender som angrefrist.

 

Ha en god dag.

 

 

Mvh

xxx

Netshop support

"

 

Nå er jeg i fyr og flamme. Ikke nok med at han svarer sarkastisk og frekt tilbake. Men han har ikke engang giddet og lese forklaringen min, som ligger i den forrige mailen jeg sendte, men han sitter og prøver å legge ansvaret over på meg!!!

Dette kaller de support?!!? Forbaska idioter! Jeg svarer:

 

"

Ja,dette var den andre som jeg avbestilte. Bra du følger med.

 

Idiot

"

 

Jeg har aldri i mine 30 år vært borti liknendes support tulling! Jeg har kun lest om de i tegneserier og sett dem på film! Jeg trodde ikke slike folk fantes engang!

Netshop support får stryk karakter fra meg i alle fall.

Dem gjør feil og så skal de ha kunden til å rette opp, fordi dem ikke gidder selv!

Endret av Ikon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke gitt netshop samme historie som du legger ut her. De er aldri blitt informert om at det var 2 avbestillinger, samt 2 bestillinger.

 

Mulig du kommer lenger med det. Du har sikkert gjort rett her, men ikke lagt fram saken din like godt for Netshop som du har lagt den fram her. Eller har jeg bommet litt..

Lenke til kommentar

Hmmmm, mulig du har rett i at jeg ikke fikk skikkelig frem at det var to bestillinger. Jeg ble såpass pissed uansett fordi han ville på død og liv at jeg skulle ned på posten og fikse opp i deres feil.

 

 

Idiot svaret skrev jeg for 10 minutter siden, så de kan nok ikke bruke det som grunnlag for å være frekke.

 

Uansett, det å automatisk bare si at dette er bruker feil, er jo fullstendig høl i huet! Jeg har handlet hos netshop i en årrekke og så bli møtt ved første svar med at dette er din feil(Hvilket det ikke er) og så bare drite i å prøve å komme med noen løsning fra sin egen side er utrolig provoserende!

Lenke til kommentar

Når du sletter en åpen ordre fra websiden til netshop, så er det da ikke de som "ikke har klart å slette den" siden den blir fjernet når du sletter den. Hvordan du har fått til dette undres jeg over siden en ordre ikke går til plukking dersom du har slettet ordren. At du siden ikke er villig til å innrømme at du ikke slettet den før den gikk til plukking (å slette den etter den går til plukking er umulig) er bare menneskelig, men at du lager dette rabalderet fordi du ikke gidder å gå på posten er bare latskap. IMHO

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hva skal de få gjort med en pakke som ligger på posten til deg?

 

Så vidt jeg vet såå har ikke de noen måte å kalle tilbake en pakke som allerede har ankommet postkontoret. Pakken blir vel sendt tilbake etter en stund, men da vil du få en ekstra utgift for det (husker ikke hvor mye)

 

Jeg er faktisk helt enig med netshop her, det hele er mye enkelere, og billigere, for alle parter, om du henter pakke på posten, og returnerer den med angre skjemaet...

 

Det at det har skjedd kluss i bestillinger som ikke har blitt slettet osv. kan muligens ha noe med at du bestilte varen en av de dagene i året hvor netshop har størst pågang på sine sider.

Lenke til kommentar

hvis du fikk slettet orderen, så vil den ikke finnes på dine sider lenger. har du gått in der å sett om det er tilfellet at du slettet den?

 

 

man får bare ikke mer hjelp av dem når man er uhøflig!

ufattlig at du faktisk innrømmer at du er så utrolig frekk. tilåmed i en alder av 30.

Lenke til kommentar

Det er noen punkter som utmerker seg her.

 

- Kjøper utviser ikke gode holdninger ovenfor netshop, så jeg skjønner at de er litt vanskelig tilbake.

- Men, Netshop oppfører seg ikke som en proff bedrift her, de er ikke spesielt løsningsorienterte. De har tydeligvis ikke tatt seg bryet med å sjekke historikken til kunden nøye. Det er for dårlig.

 

- Dersom netshop sender ut en ordre som er annulert skal selvfølgelig ikke kunden stå til ansvar for det, ved å bruke angrefrist vedgår kunden ansvar og må selv betale retur porto.

 

Har forøvrig selv erfart at det å slette en ordre kan skape problemer hos Netshop.

 

Jeg hadde en litt spesiell situasjon for en stund siden, den foregikk noe ala dette. Jeg bestilte en vare som de ifølge web siden hadde på lager på søndag, på bekreftelsen står det leveringsdato mandag. Når det på mandag er endret status til levering på tirsdag sender jeg en epost og spør om varen er klar for henting på tirsdag. Jeg får ikke noe svar, og på tirsdag er dato'n endret til onsdag. Jeg sender avgårde nok en epost og spør hva de roter med, varen sto på lager på oslo når jeg bestilte, og i sandefjord står det mange lager. Da dukker det opp nok en ordrebekreftelse, ingen forklaring, men leveringsdato er satt 2 uker frem i tid ! Da klikka det for meg, så jeg sendte avgårde en mail som jeg leksa opp om dårlig logistikk og kundebehandling og diverse, samtidig som jeg slettet hele ordren og bestilte varen ett annet sted. Når jeg fulgte opp saken dagen etter var plutselig bestillingen tilbake hos Netshop, så jeg slettet den nok en gang. 3 dager senere dukker det opp svar fra netshop om at de ikke finner bestillingen min, og kan derfor ikke besvare henvendelsen.

 

Jeg har handlet ganske mye hos netshop/oslo og supporten har vært alt fra glimrende til elendig.

Lenke til kommentar
Dessuten har du forpliktet deg til kjøpet når du har trykket "Bekreft" på ordren. Du har ingen rett til noen sletteknapp, og må da ta konsekvensene av å sende den tilbake med angrefrist.

 

For en stund siden var det en lang diskusjon hvorvidt et kjøp foregår når man bekrefter handelen eller når penger overføres mellom partene. Denne diskusjonen dukket opp i forbindelse med angrerett hvis man handlet på netshop oslo. Man bestilte via nettet, men hentet og betalte på utsalgsstedet. Og poenget er vel hvis "avtale om kjøp" ansees gjennomført når man har bekreftet bestilling må man også ha angrerett, hvis "avtale om kjøp" gjennomføres først når betaling skjer i butikken har man ikke angrerett. Vel Netshop tilbyr ikke angrerett ved kjøp i oslo avdelingen, noe som tyder på at de tolker det slik at avtale om kjøp først forekommer ved betaling.

 

Uansett hvis Netshop tilbyr muligheten til å annulere en ordre, så må de også stå ansvarlig for tjenesten, hvis teknisk feil hos dem gjør at ordren ikke blir annulert så skal ikke kunden belastes for dette, selv om kunden i utgangspunktet ikke har krav på en slik tjeneste.

Endret av Insomnis
Lenke til kommentar

Hei, ja jeg er 30 år.

 

Jeg har shoppet i flere år på netshop og enda flere år på internet butikker, så jeg er fullstendig klar over hva som er kravene for at en bestilling er slettet. Jeg er kjent for å være meget tålmodig, problemet her var at fyren som skrev til meg fikk meg til å føle det som om det var jeg som hadde gjort noe feil(Igjen, jeg VET jeg slettet ordrene, jeg sjekket tilogmed før jeg la meg om jeg hadde noen ordrer). Det er dette jeg reagerte på, riktignok kraftigere enn vanlig, men det var bare en tone helt fra start som jeg så absolutt ikke hadde forventet å høre.

 

Den første mailen jeg sendte var ment som en beskjed til dem om at de hadde gjort noe feil og at de fikk bare vente til den kom tilbake til dem fra posten. Hadde de skrevet første svaret tilbake med i alle fall et forsøk på å tro meg så hadde det nok gått annerledes, men når de fra mail1 prøver å legge skylden på meg(Igjen, jeg er 110% sikker på at de bestillingene ble slettet, spesielt den han til slutt refererte til, for den hadde jeg glemt å skrive timesalg på, så jeg slettet den rett etter den ble skrevet).

Lenke til kommentar
Det er noen punkter som utmerker seg her.

 

- Kjøper utviser ikke gode holdninger ovenfor netshop, så jeg skjønner at de er litt vanskelig tilbake.

 

Ja, jeg vet jeg var vanskelig. Men jeg hadde vel gitt opp litt på hele greia. Men uansett, når man jobber i et service yrke så skal man ikke behandle folk annerledes bare fordi de er vriene. Det er uproft. Tror nok de har hatt mye mer vriene kunder enn meg :p

Lenke til kommentar

Kanskje du hadde blitt behandlet bedre om du hadde tatt det opp på en ordentlig måte. Mailene dine tilsier jo mer at du er 13år enn 30

 

Du oppga jo feil ordrenummer i første mail, da er det ikke så lett for han å spå at du snakka om en annen ordre

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Jeg har handlet mye hos Netshop, og har hatt mine saker med retur og misnøye, f.eks. når prisen på et produkt blir satt ned 2 timer etter at min bestilling er registrert/plukket.

 

Men, Netshop har IMO hele tiden ytt meget god service, og har hele tiden imøtekommet meg både i retursaker og i den saken nevnt ovenfor. Personlig har jeg ikke noe å utsette på Netshop, og anbefaler de gjerne til andre.

 

Hva ønsker trådstarter med denne tråden? Sympati? Sverte Netshop?

Jeg synes den eneste som stilles i et dårlig lys her er trådstarter. Vi har hans første post der han refererer til flere mailer som er sendt. Jeg vet lite om hva som egentlig har skjedd utenom det trådstarter skriver, og da er det for meg vanskelig å plassere skyld eller ansvar. Det som er klart er at han for meg velger en svært uproff måte å håndtere saken sin på. Men det speiler vel samfunnet forøvrig, terskelen for å gå over fra saklighet til usaklighet blir stadig lavere.

 

Hva kan Netshop gjøre for å sjekke historien til kunden? De har ordresystemet sitt å forholde seg til, og kommer det inn en ordre som ikke er slettet så effektuerer de denne. Enkelt og greit.

 

Er enig med riroil som i en tidligere post sa at cred går til Netshop. Jeg synes de har svart greit og bedt kunden benytte angrefristskjema for retur av varen.

Lenke til kommentar

Personlig kommer jeg ALDRI til å handle fra Netshop.

Om det er varer som kun føres av Netshop her til lands feks TRUE 120 osv. bestiller jeg fra utland.

Ja faktisk, om jeg hadde fått varene UTEN KOSTNAD ville jeg ikke hatt de fra Netshop.

Microplex har jeg dessverre sett meg nødt til å slutte å handle hos etter de ble kjøpt opp av Netshop.

Kanskje om de en gang i en fjern fremtid har lært å drive butikk på forsvarlig vis.

Jeg er overhodet ikke villig til å støtte forretningsdrift av denne art.

 

Uansett, man bør ikke legge inn bestilling og spesielt ikke bekrefte denne dersom man ikke har tenkt å kjøpe varen. Jeg skjønner at man kan ombestemme seg, men noen ganger går varene så raskt ut at man ikke rekker avbestille. Teoretisk sett om det er lite pågang akkurat da kan orderen gå til plukking umiddelbart etter bekreftelse.

 

Det kan jo være trådstarter har avbestilt i tide og har sitt på det tørre, men synes han formulerer seg dårlig og det er vanskelig å skjønne hva som egentlig har skjedd.

Lenke til kommentar

Hvis dere leser posten min nøye(Hvilket dere ser ut til å ikke ha gjort) så ser dere midt på at jeg kommenterer at jeg forstår at han snakker om en annen bestilling enn den jeg TRODDE det var(Jeg bestilte samme vare 2 ganger på samme dag, begge ble slettet fra min side). Det jeg gjorde feil var at jeg ikke var klar nok i min mail til netshop om at jeg tydligvis har misforstått hvilken av de 2 bestillingene som faktisk ikke ble slettet.

 

Jeg har selv jobbet på elkjøp i kassa en god del år tilbake og fikk streng beskjed før jeg begynte å jobbe at man skal ALLTID forholde seg saklig til kundene, man skal aldri prøve å skyve ansvaret over på kundene. Dette fordi at en kunde kan ha en dårlig dag, behandlingen før kan ha lang og dårlig, kunden er sliten, o.l.

Kundesenter gir fra første svar tydlig inntrykk av at de gir faen i om de har gjort feil eller ikke. Jeg var hverken frekk eller sint/frustrert i min første mail til dem, så de som sier at min tone er slik at de har grunnlag for å være obstarnasig syns jeg ikke setter ting skikkelig i sammenheng.

 

Dette er dessuten helt uten noe poeng. I service/selger yrket skal du aldri gi kunden/kjøper følelsen av at han blir dårlig behandlet?! Jeg vet det er lenge siden jeg jobbet på elkjøp, men jeg har aldri hørt om dårlig behandling = fornøyd kunde?!?!?

Hvis dere er uenige i dette så kan dere umulig ha jobbet i butikk.

 

Når jeg jobbet på elkjøp så hadde jeg en liknende situasjon hvor kunden var hakket værre enn det jeg er her. Jeg visste at jeg måtte forholde meg saklig og vennlig, dette til tross for fullstendig mangel på respekt tilbake. Jeg tolket det som at kunden var frustrert pga. lange køer/dårlig service fra før/dårlig dag/whatever og at det ikke var ment mot meg personlig. Holdt meg seriøs hele tiden, vennlig i tonen og gjorde ALDRI noe som ville tillatet kunden til å hisse seg opp enda mer eller forværret situasjonen. Kunden sa han skulle rapportere meg til sjefen min etterpå fordi han ikke fikk det som han ville. Jeg hørte aldri noe mer om saken.

 

Hvis jeg hadde begynt å gjøre narr av kunden, brukt sarkastiske kommentarer så hadde jeg fått sparken på dagen, HELT uavhengig av hvordan kunden oppførte seg! Dette fordi det er et service yrke og god service er en selvfølge i slike yrker!

 

Du kan tenke deg selv hvordan du ville reagert hvis du rett og slett ikke blir trodd av kundeservice, så blir du frustrert fordi de lesser alt ansvar over på deg. Videre så blir du møtt med sarkasme fra kundesenter. Dette skal liksom være ok behandling av en person som er betalt for å hjelpe deg med problemer?!

 

Så vidt jeg skjønner på folk her så er det helt greit av en webshop å velge å tro at kunden juger for så å be han betale retur på en vare som har blitt sendt pga. feil i webshoppens system?

Er virkelig standarden på generell service i Norge såpass dårlig at vi mener dette er ok?!

 

 

Ps. Jeg hadde det meget travelt i dag tidlig så jeg fikk ikke med meg at jeg skulle endre topic navn. Skal gjøre det nå.

Lenke til kommentar

Jeg tror support hos Netshop har hatt en utrolig dårlig dag den dagen. Jeg nekter å tro at dette er normal måte som folk blir behandlet hos Netshop. Selv om jeg oxo har opplevd at Netshop avviser folk uten å sette seg inn i saken.

 

Jeg synes en unnskyldning fra Netshop support er på plass, og da tror jeg Ikon kommer med en liten "unnskyldning" tilbake. Og hvem vet, kanskje han tar en tur på posten og sier i fra at pakken er feilsendt. Han trenger faktisk ikke å ta den ut en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...