Gå til innhold

Bør jeg klage til dell? AC-adapteren er farlig


hjefre

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man ikke mister garanti om Dell har gitt beskjed om hva man skal gjøre og hvordan dette skal gjøres (evt. de har skjønt at personen er kyndig). Mister man ikke garantien om en totalt ukyndig person begynner å rote inne i maskina på egenhånd? Synes dette høres merkelig ut, og tror at hvis man skjønte eller skulle skjønt det kunne være en betydelig fare for å kunne gjøre noe galt pga sin ukyndighet, vil man miste garantien om noe går galt (eks: man brekker istykker en del).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det AC adapteret må da ha fått en røff behandling...

 

Har hatt et par Dell maskiner selv, og vi har flere på jobben, noen av dem som har vært i bruk i noen år (alle laptopper), og ingen av de har vi merket noen slik skade på adapterene...

 

Det er den standar typen dell lader ikke sant? med avrunda ender, og strømkabel som "bretter" seg inn over adapteret?

Det er 65 watt. Røff behandling nei egentlig ikke. Hvis du ser på bilde så ser du lednigen er isolert med brudd. det har dell bare lagt over krympestrømpe. Min ledning har blitt dratt i av og til ja men det skal den tåle. Denne kostruksjonen er farlig fordi det svakeste punktet i en ledning skal være loddepunktet. Rykern der skjer det ingen ting untatt at ac blir ødelagt . Her er det svakeste punktet strømpa som har resultert i at kobberet har blitt frigjort og ødelagt hovedkortet

Men siden adapteret har vært i en slik befatning, vil det si at du har fått ett brukt adapter?

 

Hvis det er det som har skjedd, så er jo saken klar, og ansvaret ligger på dell for skaden uansett om garantien har gått ut eller ikke.

Om det ikke er et brukt adapter, og det rett og slett er et sveket adapter som har slupper gjennom kvalitets kontrollen til dell, så ligger forsatt ansvaret hos dell, da slike feil skal tas ved kontrollen.

 

Om det derimot er noen andre som har reparert et allerede skadet adapter, så er det din egen feil.

 

Men siden du allerede har åpnet adapteret så hjelper det ikke å varsle dell om det, da de uten problemer kan hevde at det skyldes din klussing med adapteret.

 

Hadde du derimot sagt til dell, før du åpnet adapteret, at du mistenker noe er feil med adapteret, så hadde de tatt det inn og sjekket det, og du ville fått et nytt ett. De ville da også funnet ut om det var ett svekket adapter, eller om du har blitt solgt et brukt.

Lenke til kommentar

Kompisen min kan ikke kalles direkte kunnskapsrik når det gjelder PC, men klarte fint å bytte harddisk og DVD-drev selv. Dette fikk ingen betydning for hans garanti sa de. Selv om han ødela PCen i forsøket på å fikse den. Det koster såpass mye for dem å ta inn PCer (med henting og bringing + reparasjon) at de velger å la kunden prøve. Det går bra i så mange tilfeller at de beholder garantien selv om kunden roter det til. Om dette gjelder alle som selger bærbare vet jeg ikke, men tviler på det etter å ha lest mange andre innlegg om ødelagte bærbare. De fleste sender inn til et sentralt verksted. Tar ofte uker og måneder. DELL har som regel grei support, men de kan også misforstå og ikke behandle alle saker riktig. Vi er alle bare mennesker og kan gjøre feil. Forklar dem det du har funnet ut på en grei saklig måte så vinner nok trådstarter fram med en klage. DELL har vært greie å ha med å gjøre synes jeg. Har selv eid en Dimension 9200 stasjonær og var meget fornøyd med både PC og support.

Lenke til kommentar
Ingen årsak! :thumbup: Har selv fått uvurdelig hjelp her på forumet og prøver å hjelpe til når det er noe jeg kan noe om. :!:

 

Håper bare det ordner seg for trådstarter!

 

Resultat: Snakka med dell idag. Sendte over bildene. De var ikke tvil at slik skal ikke en adapter være .De kom frem til at det kommer en service teknikker til meg imorgen med ny ac adapter + hovedkort og vifte som de setter inn for meg. Pengene jeg har bestalt for hovedkortet for jeg i retur. 3000 kr.

 

JEG SENDER EN STOR TAKK TIL DELL

Lenke til kommentar

Jeg hadde et par dell stasjonære hvor hovedkortet hadde røket på begge. Pc'ene var 4år gamle, og garantien hadde gått ut... likevel ringte jeg dell. Gjorde litt feilsøk, og så sa han at det var lenger garanti på selve hovedkortet, og to dager senere kom det en fyr fra infocare og byttet begge hovedkortene for meg, og jeg trengte ikke betale noe som helst.

Lenke til kommentar

Bare en liten ettertanke ... Har ikke de fleste andre produsenter en sånn "mikke mus"-plugg på de fleste ladere? Jeg har hatt laptoper fra HP, tidligere Compaq og IBM, og alle disse har hatt "mikke mus"-plugg som gjør at man kan skille strømkabelen fra trafoen og kabelen til pcen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har ikkje pc garanti på 5 år? (o.O)

 

Nei, garantien velger produsenten selv hvor lang den skal være, men du har en lovfestet reklamasjonsrett på 5 år.

Lenke til kommentar
Ingen årsak! :thumbup: Har selv fått uvurdelig hjelp her på forumet og prøver å hjelpe til når det er noe jeg kan noe om. :!:

 

Håper bare det ordner seg for trådstarter!

 

Resultat: Snakka med dell idag. Sendte over bildene. De var ikke tvil at slik skal ikke en adapter være .De kom frem til at det kommer en service teknikker til meg imorgen med ny ac adapter + hovedkort og vifte som de setter inn for meg. Pengene jeg har bestalt for hovedkortet for jeg i retur. 3000 kr.

 

JEG SENDER EN STOR TAKK TIL DELL

 

Så flott at det ordnet seg! De skal være ganske greie å ha med å gjøre ja. Spesielt når man dokumenterer alt så godt som du har gjort. Det skader aldri å prøve! :)

Lenke til kommentar
Bare en liten ettertanke ... Har ikke de fleste andre produsenter en sånn "mikke mus"-plugg på de fleste ladere? Jeg har hatt laptoper fra HP, tidligere Compaq og IBM, og alle disse har hatt "mikke mus"-plugg som gjør at man kan skille strømkabelen fra trafoen og kabelen til pcen.

Det er riktig. Det er en bedre sikkerhet når du snubler i ledningen. På mac har de tenkt på dette problemet og lagd en magnetplukk som lett faller av hvis noen snubler i den.

 

Disse Dell strømforskyningene er ikke allverderns kvalitet eller design

Lenke til kommentar
Ingen årsak! :thumbup: Har selv fått uvurdelig hjelp her på forumet og prøver å hjelpe til når det er noe jeg kan noe om. :!:

 

Håper bare det ordner seg for trådstarter!

 

Resultat: Snakka med dell idag. Sendte over bildene. De var ikke tvil at slik skal ikke en adapter være .De kom frem til at det kommer en service teknikker til meg imorgen med ny ac adapter + hovedkort og vifte som de setter inn for meg. Pengene jeg har bestalt for hovedkortet for jeg i retur. 3000 kr.

 

JEG SENDER EN STOR TAKK TIL DELL

 

Så flott at det ordnet seg! De skal være ganske greie å ha med å gjøre ja. Spesielt når man dokumenterer alt så godt som du har gjort. Det skader aldri å prøve! :)

 

Jeg vil også at det har jævlig mye og si hvem du prater med hos Dell for å få hjelp. Noen holder seg kun til servicetaggen. Hvis den har gått ut legger de nesten på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...