Gå til innhold

Bør jeg klage til dell? AC-adapteren er farlig

hjefre

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell M1210 xps.

Her om dagen røyk jeg hovedkortet.

Det kosta meg over 3000 kr.

Jeg lurte på hva feilen var . Jeg åpner stømforskynninga eller ac adaptern.

Til min store overraskelse ser jeg at ledningene til adaptern er åpne og kunn pakka in i krympestrømper. Enden av krypestrømpa har blitt dratt i etter vært som adaptern har blitt brukt. Plutselig har kobberet ligget åpent til hverandre og kortsluttet hovedkortet.

Dette syns jeg er helt utrolig at designet skal være så lite gjennomtenkt. En adapter vil bli dratt i.

Så bør jeg klage til Dell og kommer jeg noe vei?

Denne saken er nå løst jeg sender en stor takk til DELL

post-145738-1202230318_thumb.jpg

post-145738-1202230353_thumb.jpg

post-145738-1202230401_thumb.jpg

Endret av hjefre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, la meg få dette riktig:

Din pc bærbare pc kortsluttar? Du fikser feilen (ved å legge ut 3000kr?) Dvs. du skifta hovudkort i ein bærbar pc? Og i tillegg vil du finne feilen og skrur difor i hytt og pine på komponentar?

Når noko ryk og du har garanti (i dette tilfellet 5 år) gjer du ting berre vondt verre ved å byrje å mekke på tingen sjølv. Du skulle ha henvendt deg til Dell, fått dei til å sett på PC-en og evt. fått erstating/skikkeleg reperasjon. No har du mest sannsynleg ødelagt sjansen for garanti om du har opna på kabinettet sjølv.

Lenke til kommentar
Dårlig konstruksjon, ikke din feil, KLAG!

Men ikke forvent at noe skal skje i løpet av de neste 6mnd, Dell er træge! :p

Er dette egen erfaring? Jeg har bare gode ting å si om de, to ganger har noe skjedd med min Dell pc og begge gangene så har jeg ikke sittet i telefonen mer enn 5min og begge gangene har jeg faktisk fått ny del (batteri og harddisk) på døren med UPS dagen etterpå.

Lenke til kommentar
Altså, la meg få dette riktig:

Din pc bærbare pc kortsluttar? Du fikser feilen (ved å legge ut 3000kr?) Dvs. du skifta hovudkort i ein bærbar pc? Og i tillegg vil du finne feilen og skrur difor i hytt og pine på komponentar?

Når noko ryk og du har garanti (i dette tilfellet 5 år) gjer du ting berre vondt verre ved å byrje å mekke på tingen sjølv. Du skulle ha henvendt deg til Dell, fått dei til å sett på PC-en og evt. fått erstating/skikkeleg reperasjon. No har du mest sannsynleg ødelagt sjansen for garanti om du har opna på kabinettet sjølv.

Min service tag har akkurat gått ut . Jeg ringte dell og bestillte et hovedkort fordi jeg trengte pc raskt, som jeg satt inn selv. Etter jeg hadde satt inn hovedkortet kom jeg på at jeg bør sjekke ac adaptern så jeg ikke ryker et kort til. Det var da jeg oppdaget årsaken.Jeg har en anne adapter og bruker den nå.

Jeg skal ringe dell og høre men uansett så gjelder dette nok de fleste ac adaptere fr dell. det er nok ikke bare min som er lagd sånn.

Kanskje dette er en måte dell tjener penger på.

Lenke til kommentar

Det med at Dell er træge? Det har jeg opplevd selv ja.

Skulle bestille pc, men så ringte jeg de, og de sa det at pcen min ikke hadde kommet til meg før 4 måneder etter betaling.

En kamerat av meg forhånds betalte for en dell pc, det tok han 3 mnd før de i det hele tatt sendte den.

En annen kamerat av meg fikk ett defekt skjermkort i sin bærbare PC til 26000 kroner. Dette ville han ha reparert, og han har nå ventet 2 måneder på at de skal komme å ha service på pcen!!

Hvor bra er dette liksom?

Lenke til kommentar

For å nevne det gjelder forbrukerkjøpsloven for produkter i fem år, og ville ha dekket en reperasjon av et hovedkort. Om du ringer dem og forklarer saken er det mulig du slipper å betale for det.

Har forøvrig bare gode erfaringer med Dellsupport. De har hatt lange leveringstider på maskiner det siste året, men dette er også annonsert tydelig. Det er Infocare som står for Dells reperasjoner i Norge, så Dell sentralt har vel ingen direkte skyld i treghet fra dette selskapet.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Dårlig konstruksjon, ikke din feil, KLAG!

Men ikke forvent at noe skal skje i løpet av de neste 6mnd, Dell er træge! :p

Er dette egen erfaring? Jeg har bare gode ting å si om de, to ganger har noe skjedd med min Dell pc og begge gangene så har jeg ikke sittet i telefonen mer enn 5min og begge gangene har jeg faktisk fått ny del (batteri og harddisk) på døren med UPS dagen etterpå.

Enig med deg i det men jeg syns at dell har dårlig kvalitet på ting. Min pc har røket 4 ganger på et år. Vifta en gang, hard disken en gang, og hovet kortet pluss at webkomerat likte ikke at jeg brukte daemon tool slik at pc starta ikke. Men hjelp fikk jeg . Men at det ikke er isolasjon på ac ataptern og bare krympestrømpe er hårreisende. I verste fall kunne hele adaptern tatt fyr. Den blir forresten jævla varm.

Lenke til kommentar
Hva er det med dette "åpne pc-en og mist garantien"

Du mister ikke garantien så lenge du ikke setter i noen uorginale deler, alle må da få lov til å åpne pc-en sin. Dell kan da ikke bevise at du har åpna maskina.

Når du opnar PC-en og skifter hovudkort har du sjølvsagt mista garantien din. Det var det eg ville understreka. Klart, alle kan skru av kabinettdøra og sitte å glo på komponentane til auga fell ut, utan å miste noko garanti.

Uansett, får du feil på ein ferdigpc/bærbar/andre elektroniske ting whatever er uansett det smartaste å raskt melde inn til selskapet ein kjøpte tingen frå. Å ta slike ting i eigne hender vil som regel føre til vondt -> verre.

Lenke til kommentar

Du mister ikke garantien så lenge du ikke setter i noen uorginale deler, alle må da få lov til å åpne pc-en sin. Dell kan da ikke bevise at du har åpna maskina.

Når du opnar PC-en og skifter hovudkort har du sjølvsagt mista garantien din. Det var det eg ville understreka. Klart, alle kan skru av kabinettdøra og sitte å glo på komponentane til auga fell ut, utan å miste noko garanti.

Uansett, får du feil på ein ferdigpc/bærbar/andre elektroniske ting whatever er uansett det smartaste å raskt melde inn til selskapet ein kjøpte tingen frå. Å ta slike ting i eigne hender vil som regel føre til vondt -> verre.

Dette er helt feil når jeg setter inn hovedkortet mitt selv får jeg et års garanti på kortet dette har jeg skriftlig fra dell.Men det er ikke dette som er poenget med tråden.

Det er ac adaptern som tråden dreier seg om , det farlige designet og at det er sikkert en hel haug av andre personer med dell adaptere dette kan skje med også.

Kanskje Dell vet om dette allerede og at det vil kunne resultere i tilbakekallelse av adaptere. Jeg skal ihvertfall ringe dem imorgen

Lenke til kommentar

Les forbrukerloven før du poster gale svar! Svarene dine er direkte gale. DELL PC-en til en kompis av meg røk og han fikk tilsendt ny harddisk og DVD-drev som han byttet selv. Originale deler fra DELL og han mister ingen garanti ved å utføre reparasjonen selv. Han spurte også om RAMen hans som er uoriginal (satt inn av meg) og den var det ikke garanti på, men fortsatt garanti på resten av maskina. En såpass dårlig konstruksjon som dette er dårlig av DELL og direkte farlig. Dette er noe som DELL bør unnskylde til PC-kjøper (trådstarter) og fikse opp problemet. Jeg driver selv næringsvirksomhet med noe salg av HIFI-komponenter så jeg kjenner godt til lovverket. Klag til DELL, men vær saklig og høflig så når du nok fram med klagen din! :) Fint at du har tatt bilder av det. Det hjelper bestandig i en klage. Legg også med dato for når bildene er tatt i klagen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Eg hadde liknande problem med min adapter. Eg hadde slitt han på heilt same måte som deg (den tynne ledningen) og etter eit år med "opp og ned" i skuledataveska var det. Hjå meg slutta den berre å fungere, pga. den "knekken". Eg har eigen serviceavtale på min pc, og nokre dagar seinare fekk eg ny ladar. Det slo meg ikkje at dette kunne skade PC-en ettersom eg berre fekk problem med ladinga, og den slutta å fungere FØR det evt. hadde oppstått noko brannskade. Er uansett enormt dårleg patent på desse adaptarane, sidan dei bortimot er ubrukelege/brannfelle etter eitt års bruk (i mitt tilfelle då).

Lenke til kommentar

Les forbrukerloven før du poster gale svar! Svarene dine er direkte gale. DELL PC-en til en kompis av meg røk og han fikk tilsendt ny harddisk og DVD-drev som han byttet selv. Originale deler fra DELL og han mister ingen garanti ved å utføre reparasjonen selv. Han spurte også om RAMen hans som er uoriginal (satt inn av meg) og den var det ikke garanti på, men fortsatt garanti på resten av maskina. En såpass dårlig konstruksjon som dette er dårlig av DELL og direkte farlig. Dette er noe som DELL bør unnskylde til PC-kjøper (trådstarter) og fikse opp problemet. Jeg driver selv næringsvirksomhet med noe salg av HIFI-komponenter så jeg kjenner godt til lovverket. Klag til DELL, men vær saklig og høflig så når du nok fram med klagen din! :) Fint at du har tatt bilder av det. Det hjelper bestandig i en klage. Legg også med dato for når bildene er tatt i klagen.

Lykke til!

Takk for fint svar . Er det noen andre som har hatt problemer med dells ac adapter?.Så vil jeg gjeren høre om det. Jeg skal legge til at den er jævlig vanskelig og åpne. Jeg skal banne på anatagelig så har dette skjed med flere personer uten at de er klar over det. Ja det var ikke lett og skjønne at det var ac adptern som gjorde at hovedkortet røk før jeg åpna den og så det . Min sak blir sterkere hvis jeg det er flere som har opplevd dette.

Lenke til kommentar

Det AC adapteret må da ha fått en røff behandling...

Har hatt et par Dell maskiner selv, og vi har flere på jobben, noen av dem som har vært i bruk i noen år (alle laptopper), og ingen av de har vi merket noen slik skade på adapterene...

Det er den standar typen dell lader ikke sant? med avrunda ender, og strømkabel som "bretter" seg inn over adapteret?

Lenke til kommentar
Det AC adapteret må da ha fått en røff behandling...

Har hatt et par Dell maskiner selv, og vi har flere på jobben, noen av dem som har vært i bruk i noen år (alle laptopper), og ingen av de har vi merket noen slik skade på adapterene...

Det er den standar typen dell lader ikke sant? med avrunda ender, og strømkabel som "bretter" seg inn over adapteret?

Det er 65 watt. Røff behandling nei egentlig ikke. Hvis du ser på bilde så ser du lednigen er isolert med brudd. det har dell bare lagt over krympestrømpe. Min ledning har blitt dratt i av og til ja men det skal den tåle. Denne kostruksjonen er farlig fordi det svakeste punktet i en ledning skal være loddepunktet. Rykern der skjer det ingen ting untatt at ac blir ødelagt . Her er det svakeste punktet strømpa som har resultert i at kobberet har blitt frigjort og ødelagt hovedkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...