kaaasen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Heisann. Bare for å gjøre tidligere erfaringer klart med en gang kan jeg jo nevne at jeg har spilt Anarchy Online for mange år siden, Star Wars Galaxies, Lord of the Rings: Online - og selvfølgelig World of Warcraft (inklusive The Burning Crusade). Begynner å bli en smule lei World of Warcraft igjen etter en haug med level 60-70 characters, og ser etter et nytt MMORPG jeg kan kose meg med (sammen med bruttern). Vi likte ikke Lord of the Rings: Online i det hele tatt, og Anarchy Online er for utdatert til at det er aktuelt å ta det opp igjen. Star Wars Galaxies frister heller ikke å ta opp. Vi ligger vel litt i mellom casual players og hardcore players, så det hadde vært allright med et spill man kunne kose seg med uten å være avhengig av 10-25 andre personer i hele tiden også. Etter å ha tittet på GameOgre kom jeg frem til (på vegne av begge to) at de spillene som virker mest aktuelle nå om dagen hvis man ser bort i fra Age of Conan, må være City of Heroes+City of Villains, Dungeons & Dragons Online og Pirates of the Burning Sea. Jeg har lest litt om samtlige spiller, og skal selvsagt fortsette å lese mer om de før jeg velger å investere i et spill. Det jeg egentlig etterlyser er noen som har nogenlunde samme MMORPG-erfaring som meg, som har prøvd et eller flere av disse spillene, og kanskje få en anbefaling eller advarsel. På forhånd takk! Lenke til kommentar
neoman Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Har selv spillt både wow og lotro vært hardcore i begge spilla, var bare hardcore i lotro i 2 månder riktig nok, syns raiding i lotro var ekstremt mye bedre en i wow, men pvpen var ikke noe særlig så la det ned. wow derimot var det så mye mere å gjøre i men langt fra nok. venter selv også på age of conan som jeg tror vil bli fantastisk bra. men tror du vil få store problemer med å finne noe kan måle seg med wow før age of conan kommer. men om jeg skulle valgt en av di du nevnte ville jeg uten tvil valgt pirates of burning sea. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg er enig med neoman, har selv prøvd å finne et MMORPG å spille ettersom jeg er lei av WoW. Du skal slite med å finne et MMORPG som gir deg en god spillopplevelse med valgmulighetene ute på markedet nå. Det beste er nok å vente ca 3 måneder til Mai, når Age of Conan kommer ut. Om jeg skulle startet et nytt spill i dag, så hadde det nok blitt Vanguard. Dette spillet er litt buggete og langt fra perfekt, men det er et solid produkt. Det mangler dessverre spillerbasen for å gjøre det stort. Lenke til kommentar
colsen91 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Prøvd alle spillene du nevner over her; og jeg anbefaler også CoX på det sterkeste! Det er en gratis 14 dagers trial her; Linkzor Du må bare registrere deg på www.mmorpg.com for å få den. Spilte gjennom denne trialen, men kjøpte ikke med tanke på at jeg venter på Warhammer:online, som ser solid ut, og siden jeg spilte forgjengeren fra samme selskap blir dette mitt neste. Men CoX er definitivt et godt valg, hvis du kan omstille deg til å se litt sci-fi i stedet for alver osv Ellers kan jeg anbefale The saga of Ryzom eller EVE: online, to absålutt geniale spill, og jeg driver fortiden på med EVE, og storkoser meg. Lykke til. btw, bare send mail eller noe hvis du vil ha fler råd eller har startet opp med EVE, så kan jeg gi deg / dere noen ledetråder innen spillet og litt starter cash =) Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den trialen er jo Nord America only... ? Lenke til kommentar
colsen91 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Den trialen er jo Nord America only... ? Skaffes på akkurat samme måte som om du bodde i USA, du spiller bare på amerikanske servere, og merker ingen forskjell ang. lagg osv. Kos deg =) Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Aha. hm.. Kanskje jeg gir det en sjangse. Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Heisann. Bare for å gjøre tidligere erfaringer klart med en gang kan jeg jo nevne at jeg har spilt Anarchy Online for mange år siden, Star Wars Galaxies, Lord of the Rings: Online - og selvfølgelig World of Warcraft (inklusive The Burning Crusade). Begynner å bli en smule lei World of Warcraft igjen etter en haug med level 60-70 characters, og ser etter et nytt MMORPG jeg kan kose meg med (sammen med bruttern). Vi likte ikke Lord of the Rings: Online i det hele tatt, og Anarchy Online er for utdatert til at det er aktuelt å ta det opp igjen. Star Wars Galaxies frister heller ikke å ta opp. Vi ligger vel litt i mellom casual players og hardcore players, så det hadde vært allright med et spill man kunne kose seg med uten å være avhengig av 10-25 andre personer i hele tiden også. Etter å ha tittet på GameOgre kom jeg frem til (på vegne av begge to) at de spillene som virker mest aktuelle nå om dagen hvis man ser bort i fra Age of Conan, må være City of Heroes+City of Villains, Dungeons & Dragons Online og Pirates of the Burning Sea. Jeg har lest litt om samtlige spiller, og skal selvsagt fortsette å lese mer om de før jeg velger å investere i et spill. Det jeg egentlig etterlyser er noen som har nogenlunde samme MMORPG-erfaring som meg, som har prøvd et eller flere av disse spillene, og kanskje få en anbefaling eller advarsel. På forhånd takk! Mornings. Har selv prøvd D&D online og må si at det er relativt elendig selv om jeg er en god fan av D&D spill, absolutt ikke anbefalt fra meg. Selv søker jeg litt avveksling fra WoW og har planer om å teste Vanguard:SoH. Sjekk ut tråden på denne delen av forumet og se om det er noe for deg Mange hjelpsomme folks som svarer på spørsmål der iallfall. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Anarchy Online sin grafikk motor skal bli graftig oppgradert i nærmeste fremtid btw. Om jeg skulle startet et nytt spill i dag, så hadde det nok blitt Vanguard. Dette spillet er litt buggete og langt fra perfekt, men det er et solid produkt. Det mangler dessverre spillerbasen for å gjøre det stort. Hvorfor Vanguard ovenfor Everquest 2? Om du sammenligner de to er det jo ingen tvil hvem som skinner mest. Endret 5. februar 2008 av fredrik Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 De fleste har jo Free Trial. Test de ut. Personlig ville jeg anbefalt LOTR Online. Meget bra spill. Men om du vil ha PvP ville jeg da anbefalt Everquest 2. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 De fleste har jo Free Trial. Test de ut. Personlig ville jeg anbefalt LOTR Online. Meget bra spill. Men om du vil ha PvP ville jeg da anbefalt Everquest 2. Personlig ville jeg lest første posten før jeg svarte ;-) For min del er verken LOTRO eller EQ2 et alternativ. Det er mange gode forslag her, så jeg får se det an litt. City of Heroes/Villains var visst heller ikke aktuelt her i gården. Det er jo litt vanskeligere å finne et spill til to stykker, men når man først finner det er det jo morsommere å spille sammen. Det er vel egentlig ingen fullgode alternativer i MMORPG-verden til Warcraft annet enn Conan som nevnt, men det er jo greit å ha noe å holde på med i mellomtiden også. Anarchy Online sin grafikk motor skal bli graftig oppgradert i nærmeste fremtid btw. Har du en kilde til dette? Ikke at jeg ikke stoler på deg, men det hadde vært spennende å lese mer Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hehe, jeg gjorde det. Jeg sa "personlig JEG ville valgt". (folk er jammen kjappe for å hakke på folk). Dessuten nevnte du ikke at du hadde testet ut Everquest 2. Fakta er at det er ikke noen bra MMORPG spill der ute. Ivertfall ikke i min meining. Alt er bare grinde. Endret 5. februar 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
PcAj Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Flyff. Gratis, lett og bli avhengig av, men ensformig i lengden. Rart spill... http://flyff.gpotato.com -Hvis jeg husker rett Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg kan gi deg svært konkret info og video på oppdatering av AO motor...2 sec.. Link: http://www.anarchy-online.com/wsp/anarchy/...p;table=CONTENT Video: Det er vel en slags versjon av Dreamworld motoren ser det ut som, sikkert ikke like bra som AOC sin, men bra nok for et så gammelt spill? Definitivt! Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har spilt Anarchy online , Everquest2 , DDO , LOTRO , WoW , Tabula Rasa , HEllgate London . For 3 uker siden begynte jeg med Vanguard og STORKOSER meg , Vanguard bør være det naturlige valget for øyeblikket i fantasy sjangeren , serlig nå som det er blitt kvitt de fleste bugsa og modnet litt . Personlig kan jeg sterkt anbefale Vanguard , sjekk ut tråden vi har gående , om spillet er noe for deg Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 Vi får se. Drøyer det litt, i og med at det ikke er noen klare favoritter her. Har D&D:O på vei ned nå, også får vi si om vi blir hektet eller ikke. Kjempemange gode innspill her forresten! Hva Anarchy Online angår...wow! Ikke det at grafikken er alt, men jeg skal ærlig innrømme at den største grunnen til at jeg ikke har tatt det opp igjen er fordi grafikken har sett utdatert ut i flere år. Blir muligens et gledelig gjensyn med Anarchy Online for min del. Jeg skal i alle fall følge nøye med fremover! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Vent på Age of Conan. Lenke til kommentar
Janerikn Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Guild Wars... Veldig undervurdert. Grunnen er nok at det tar litt tid å sette seg inn i det, og før man har gjort det, får man en "ikkje like" følelse. Personlig ligger Guild Wars på top 1 lista mi all-time (eg har spilt veldig mye spill opp igjennom åra), og eg har over 1000 timer i det. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 *snip* Mornings. Har selv prøvd D&D online og må si at det er relativt elendig selv om jeg er en god fan av D&D spill, absolutt ikke anbefalt fra meg. Når var sist gang du testa DDO? Har blitt ufattelig mye bedre siden release. Utviklerene leverer pakke på pakke med oppdateringer som inneholder haugevis av nytt content og forbedringer! Spillet har faktisk blitt svært bra -- kjempegøy å spille sammen med noen (naturligvis, ettersom spillet egentlig baserer seg på grupper) siden spillet har svært lite grinding. Spillet bruker kun quests som foregår i instancer, der hver instance er helt unik, og har en helt egen "storyline"! Hver instance (eller hule, men siden du har tidligere erfaring med mmorpg-spill rekner jeg med du vet hva jeg mener med "instance") har også 4 vansklighetsgrader: Solo (gruppe er nemlig ikke helt nødvendig, men personlig synes jeg det blir fort kjedelig uten en gruppe), Normal, Hard og Elite. Solo velger du om du spiller alene, normal velger du om du er i en gruppe og hard og elite velger du om gruppen din vil ha en utfordring -- tror kanskje drop-rate, eventuelt kvaliteten på tingene som dropper, stiger med vansklighetsgraden, men jeg er ikke sikker. Community-et i spillet er også ganske bra, de fleste oppfører seg som voksne folk (antageligvis fordi de fleste er det), og er stort sett hyggelige. I hvert fall de fleste jeg har møtt på! Om du synes dette høres interessant ut kan du prøve det gratis i 10 dager her: http://trial.ddo.com/ Håper dette innlegget er til hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå