Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke Linksys-kort til å funke

Anbefalte innlegg

For noen dager siden mottok jeg et Linksys WMP300N Trådløst PCI. På den antistatiske posen som fulgte med, stod det: "Angrefrist, ikke org. emballasje. Ustabilt i VISTA. Kun brukt en gang". :roll:

Javel, tenkte jeg, og gjorde som det stod i intruksjonen, intallerte driver FØR jeg satte kortet i PCI-sloten, skrudde på PCen igjen, og vips. Network monitoren virker ikke, og found new hardware wizard greier ikke å finne noen drivere, med CD-ROMen i.

Det network monitor programmet virker ikke i det hele tatt, går bare an å trykke på "exit".

Tips til hva jeg kan gjøre? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Kjøpte du dette kortet nytt fra en nettbutikk? Isåfall ville jeg kjørt en saftig retur kun pga. meldingen som fulgte med.. Prøvd med drivere fra linksys.com?

Lenke til kommentar

Dette kortet er kjøpt nytt ja.

Grunnen til at jeg kjøpte det var pga. at det har atheros chipset, dvs. fungerer bra i Linux. Men jeg får vel ta og returnere det, hvis jeg ikke får det til å funke i xp x64, som jeg nå har installert. Ingen av Linksys-driverne har greid å få liv i kortet hittil. :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Dette kortet er kjøpt nytt ja.

Grunnen til at jeg kjøpte det var pga. at det har atheros chipset, dvs. fungerer bra i Linux. Men jeg får vel ta og returnere det, hvis jeg ikke får det til å funke i xp x64, som jeg nå har installert. Ingen av Linksys-driverne har greid å få liv i kortet hittil. :thumbdown:

Der fortalte du selv feilen. Dette kortet fungerer ikke i X64. Kortet er nok helt i orden selv om det er en b-vare.

Har selv kjøpt et maken kort, sliter som f... med å finne fungerende driver til X64. Har ikke tenkt og gi meg enda, kan poste link med driver når jeg finner en som virker.

Lenke til kommentar

Fant løsningen på WMP300N v2 problemet i X64 systemer.

Man bruker bare DLink sin 64 bit driver til DWA-547 :) Kortet opptrer da som et DLink kort, men det kan være det samme så lenge det virker :)

Det må man kunne leve med intil Linksys bryr seg litt mer om kundene...

Driveren finner man på denne FTP'en: ftp://files.dlink.com.au/products/DWA-547/REV_A/Drivers/

Driverfilen/pakken heter: DWA-547_v1.31b05_20080708.zip

Endret av Apoc_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...