a-z Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 For noen dager siden mottok jeg et Linksys WMP300N Trådløst PCI. På den antistatiske posen som fulgte med, stod det: "Angrefrist, ikke org. emballasje. Ustabilt i VISTA. Kun brukt en gang". Javel, tenkte jeg, og gjorde som det stod i intruksjonen, intallerte driver FØR jeg satte kortet i PCI-sloten, skrudde på PCen igjen, og vips. Network monitoren virker ikke, og found new hardware wizard greier ikke å finne noen drivere, med CD-ROMen i. Det network monitor programmet virker ikke i det hele tatt, går bare an å trykke på "exit". Tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Kjøpte du dette kortet nytt fra en nettbutikk? Isåfall ville jeg kjørt en saftig retur kun pga. meldingen som fulgte med.. Prøvd med drivere fra linksys.com? Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Personlig kjøper jeg ikke datautsyr som er brukt, men dette synes jeg var merkelig att kortet ikke ble gjenkjent ,og ikke gikk og innstalere med CD.Blir vel retur neste og ett kort som har fått anbefaling fra andre kjøpere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Sounds good, det ville hvertfall jeg gjort. Lenke til kommentar
a-z Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Dette kortet er kjøpt nytt ja. Grunnen til at jeg kjøpte det var pga. at det har atheros chipset, dvs. fungerer bra i Linux. Men jeg får vel ta og returnere det, hvis jeg ikke får det til å funke i xp x64, som jeg nå har installert. Ingen av Linksys-driverne har greid å få liv i kortet hittil. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Dette kortet er kjøpt nytt ja. Grunnen til at jeg kjøpte det var pga. at det har atheros chipset, dvs. fungerer bra i Linux. Men jeg får vel ta og returnere det, hvis jeg ikke får det til å funke i xp x64, som jeg nå har installert. Ingen av Linksys-driverne har greid å få liv i kortet hittil. Der fortalte du selv feilen. Dette kortet fungerer ikke i X64. Kortet er nok helt i orden selv om det er en b-vare. Har selv kjøpt et maken kort, sliter som f... med å finne fungerende driver til X64. Har ikke tenkt og gi meg enda, kan poste link med driver når jeg finner en som virker. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Fant løsningen på WMP300N v2 problemet i X64 systemer. Man bruker bare DLink sin 64 bit driver til DWA-547 Kortet opptrer da som et DLink kort, men det kan være det samme så lenge det virker Det må man kunne leve med intil Linksys bryr seg litt mer om kundene... Driveren finner man på denne FTP'en: ftp://files.dlink.com.au/products/DWA-547/REV_A/Drivers/ Driverfilen/pakken heter: DWA-547_v1.31b05_20080708.zip Endret 4. april 2009 av Apoc_ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Det gjelder bare å finne ut hvilket chipset det er på kortet, så kan man som regel finne det meste av drivere. Her er også en som skal fungere: http://www.atheros.cz/download.php?atheros...08&system=3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå