Gå til innhold

Lost 4x2 "Confirmed Dead"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To nye spørsmål om tre pussigheter i denne episoden:

Hvorfor sa John at han møtte Walt, men at han var høyere? Har det noen vekt?

Hvorfor var piloten så skadet da helikopteret var så pent plassert på bakken? Hvorfor kravle seg unna til en haug mens han hadde store skader? Nødsignalet kunne han jo ha sendt opp fra helikoteret også. Har denne fyren noen tilknytning til øya/ Dharma/ andre vi ikke vet om i dag?

Grunnen til at han klatret opp på haugen må jo være for å få oversikt over stedet, og for at nødblusset skulle gå høyere og bli mer synlig tipper jeg.

Det dere kaller Smokey, er det den svarte røyken dere sikter til?

Lenke til kommentar

Repeterte denne klatringen til haugen nå. Han virket ikke veldig skadet da han gikk opp dit, så du har nok rett ja. Da de andre fant ham virket han å være helt i ørska, men siden han kom seg opp dit greit, kunne nok skadene kunne føres tilbake til kaoset oppe i lufta. Tenkte det kunne være noe som skjedde i mellomtida som skadet ham, muligheten er jo der fortsatt, men det trenger ikke å ha skjedd noe.

Smokey er røykmonsteret ja.

Hva er det Miles sier da de kommer bærende med Naomi til helikopteret (etter ca 38 minutter).

Miles: Wow, wow, wow, what are you doing with her?

Faraday: taking her with us.

Miles: whats the point, thats not Naomi, she's me (?)

Hva er det siste som sies her og hva mener han?

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Miles: Wow, wow, wow, what are you doing with her?

Faraday: taking her with us.

Miles: whats the point, thats not Naomi, she's me (?)

Hva er det siste som sies her og hva mener han?

Jeg trodde han sa "it's just meat" som i at nå er det bare en død kropp, og ikke Naomi lengre..?

(Jeg mistenker dette kommer til å bli en hysterisk misforståelse, hehe)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Headcase kan oversettes til uforutsigbar og mentalt ustabil. En mentalt uforutsigbar fysiker (har etter eget utsagt dette yrket) er kanskje noe Naomi reagerte på?

Lurer på grunnene til at akkurat denne brokede forsamlingen ble sendt til øya.

Vi ser ham først i flashbacket/ forwardet (?) der han gråter mens han ser på tv at de har funnet flyet. Se min-teori-tråden for en teori jeg har tro på rundt akkurat det.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Likte spesielt godt delen der John fortalte at kulen hadde gått gjennom og det hadde gått verre hvis han hadde hatt en nyre der! GJENNOMTENKT =)

Om du likte den gjennomtenkte delen så er det moro å se tilbake på pilot episoden.

Sjekk her for i denne episoden, Confirmed Dead så har vi et flashback av piloten Frank Lapidus som ser på nyhetene og ser at piloten i Flight 815 ikke er piloten i flyvraket i havdypet. Grunnen var at piloten (ved navn Seth Norris forresten) alltid hadde en giftering på fingeren og det hadde ikke liket.

Og ser man tilbake til piloten i Pilot Part 1, der har du Greg Grunberg, spille den rollen, med giftering på fingeren.

Lenke til kommentar
Hvorfor sa John at han møtte Walt, men at han var høyere? Har det noen vekt?

Ja, det har noe vekt.

Tid.

Walt er ikke på øya (eller er han det?), og for han så går tida som den skal. I RL vokser han, mens tiden på øya står stille.

Min teori om Walt er teleportering. Derfor er han så farlig, ifølge the Others. Men jeg vet ikke hvorfor Bea måtte ta blodprøve av han. Men det stemmer ikke helt det heller, for Walt var i (eller nærheten av) Room 23, og ved det stedet var det visst masse døde fugler...(?) Walt kontrollerer også regnet.

Lenke til kommentar

Synes episoden var veldig bra. Var som forventet ikke en lang tidsperiode fra øya. Det har vel gått rundt to døgn siden de to siste episodene av sesong 3. Så i ren tidslinje går det veldig tregt, og det tror jeg det vil fortsette med.

Vi fikk ingen direkte svar på hvem Oceanic 6 kan være. Men Sayid, Juliette er nå hete kanidater.

I neste episode er jeg helt sikker på at vi får vite en eller flere av hvem som er i Oceanic 6. Rett og slett fordi serieskaperne ikke kan drøye lenge med dette. Jeg vil jo tro at "oceanic 6" kommer seg av øya iløpet av noen dager. Hvis det skal drøye lenger en to-tre episoder så vil handlingen bli veldig treg. Med det siste så mener jeg da at selve tidlinjen på øya kommer til å stå nesten stille sammenlignet med tidligere sesonger.

Fire nye fjes

Likte de nye karakterene, men med fire flashbacks av fire personer. Samt flashbacket av Naomi og han creepy sjefen så ble det mye å holde styr på. Kanskje derfor at jeg følte episoden bare var halveis da den var ferdig. Denne gikk veldig fort. Liker karakteren til

Ørken-Isbjørn ?

Isbjørnen i ørkenen kan jo bety flere ting. Blant annet at Dharma kan ha hatt forsknings stasjoner flere steder i verden. Er det et tropisk klima der øya er? I såfall er jo en ørken nesten det motsatte. Kanskje de forsker på forskjellige klimaforhold ?

Mange spørsmål som dukket opp her. Virker ikke som disse folkene (eller de de jobber for) er Dharma folk. Men heller noen som vil finne øya og det Dharma har drevet med.

Hvem er Bens "man on the boat" ?

Jeg tror denne personen enten er George, Michael eller Daniel. Michael skal jo tilbake i serien og kan mye mulig være spionen til Ben. Det vil jo isåfall bli en rimelig bra "twist".

Lenke til kommentar

Virkelig bra episode. Jeg likte godt de nye karakterene som ble introdusert, og elsket at man aldri helt visste hvor man hadde dem. Spent på å få finne ut mer om intensjonene deres. Det blir også veldig mye spennende omkring hvem som jobber for Ben ombord på den båten.

Et veldig godt inntrykk av starten på sesong 4 altså, Lost har mye historie å bygge videre på, så jeg ser virkelig fram til fortsettelsen. :)

Lenke til kommentar

Hadde nesten glemt det du nevner der. Får det ikke til å rime med det andre som har skjedd; hvorfor kom ikke Dharma tilbake, de må jo ha hatt en stor organisasjon hjemme også? Nå har vi jo funnet tegn på at de hadde andre stasjoner også. Ble Dharma angrepet både på øya av hostiles og der hjemme av disse leterne? Vi vet lite om det her, så det blir veldig spennende å følge med på. De vi vet er jo at noen som har tilgang til Dharma-forsyninger og som vet hvor øya er, siden de dumpet maten. Leterne visste ikke hvor øya var, så jeg tviler på at det var dem. Det kan neppe ha vært i tilknytning til hostiles, siden det ikke ble dumpet nær deres leir. Og hvor kommer Penny og hennes gjeng inn? De må helt klart ha en tilknytning til Dharma sentralt siden det var en direktelinje til hennes kontor i The looking glass.

Noe jeg kom på nå; Naomi hadde jo et bilde av Penny, dette fikk vi ikke noe svar på siden Naomi døde. Kan disse leterne, altså båtfolka, ha spionert på Penny og Dharma, og Naomi tok med et bilde av Penny for å kjenne henne igjen om hennes leteaksjon hadde kommet først til øya?

Edit:

dro innom Lostpedia, og der står det at Ben skrev at de hadde lite forsyninger og at det de skulle fått ikke hadde kommet. Det kan tyde på at det jevnlig pleide å komme forsyninger, men det trenger ikke nødvendigvis å gjøre det heller. Kanskje det bare ble droppet på feil plass, men hvem vet.

Endret av Skagen
La til spoiler.
Lenke til kommentar

Spennende!

Jeg tror at Ben's mann på båten e Christian, jeg. Siden han kommer til øya denne sesongen. Ikke spør meg helt hvorfor, men jeg tror det slik.

Endret av Skagen
Potensiell spoiler lagt i egnet tag.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...