Gå til innhold

Spansk mobil nummer (hvor kan det skaffes)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Spansken min er ikke mye tess, men jeg har erfaring fra fra belgiske, franske, danske og svenske kontantkort.

Flere og flere land krever at du legitimerer deg ved kjøp, og med tanke på at Spania er offer for terrorister er det godt mulig at du bare får kortet ved å møte opp personlig. Ta med pass. Det er lite sannsynlig at du kan kjøpe over nett, med mindre du har et spansk personnummer og en spansk adresse dit kortet kan sendes.

Noen operatører har kort varighet på beløpet på kontoen, så det er mulig at du må lade med korte mellomrom.

Jeg har kontantkort fra belgiske Base. De har bestemt seg for å legge seg under EUs tariff for roaming (45 eurocent i stedet for 59), så det lønner seg faktisk for meg å bruke det belgiske kontantkortet (!) når jeg skal ringe fra Sverige til Norge...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Én ting glemte jeg å si: hvis du tar med det norske abonnementet/kontantkortet ditt til Spania betaler du EU-tariffen (59 eurocent) lokalt og til EU (nå også inkludert Norge). Derimot kan du med det spanske kontantkortet risikere å betale over dette for å ringe til Norge. Forklaringen er at EU-direktivet ikke gjelder for utenlanddsamtaler foretatt i operatørens hjemland. Derimot kandet lønne seg å bruke det spanske kontantkoret for å ringe fra Norge til EU. Ganske forvirrende, men sant og logisk. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...