h4lv0rs3n Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 (endret) Hei alle sammen. Jeg har nå bestemt meg at jeg skal kjøpe meg nytt hovedkort, minne, prossesor og skjermkort. Jeg har bestemt meg for et pakketilbud fra komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323910 På hovedkortet er dette. On-Board IDE • Two IDE port by VIA® VT8237A - Supports Ultra DMA 66/100/133 mode - Supports PIO, Bus Master operation mode - Can connect up to four IDE devices On-Board SATA • Two SATA ports by VIA® VT8237A - Supports storage and data transfers at up to 150MB/s - Supports RAID 0, 1 and RAID 0+1 Det fant jeg på MSI.com.tw Jeg lurer på om dette hovedkortet støtter mine harddisker. Vet ikke om dette hjelper deg, men det er det eneste jeg kan gjøre hittil. Dette er printscreen av AIDA32, kan dette si deg noe så du kan hjelpe meg mere? Internal I/O Connectors - ATX 24-pin power connector - 4-pin ATX 12V power connector - CPU / System FAN connectors - CD-in connector - Serial port connector - IrDA infrared module header - SPDIF-Out connector - 1 x Floppy disk drive connector - 2 x SATA connectors - 2 x ATA133 HD connectors - 2 x USB 2.0 connector support additional 4 ports - Front panel connector - Front panel audio connector - Chassis intrusion switch connector - Clear CMOS Jumper Så det jeg lurer på er om hovedkortet støtter harddiskene mine.. jeg har lite peiling på SATA/ATA osv. Takker for alt hjelp jeg kan få. Mvh Halvorsen Endret 5. februar 2008 av halvorsen2k Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Du greier da ganske enkelt å se om harddiskene/DVD er koblet til med IDE ATA: Eller SATA: Hovedkortet støtter opp til 4 stk IDE/ATA enheter og 2 SATA Lenke til kommentar
h4lv0rs3n Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 da er det bare å peisepå med nytt utstyr da eller? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Ja, om du har sjekket! Burde da være greit. Er da litt skeptisk til hovedkortet, hadde et lignende MSI kort og det var ikke rare greiene. Prosessor er bare støttet i bios v.1.6, og 125W versjonen av prosessoren er ikke støttet i det hele tatt, men jeg regner med at komplett har sjekket at delene fungerer sammen. Lenke til kommentar
h4lv0rs3n Skrevet 5. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2008 sier du at jeg heller burde velge et annet hovedkort? prisen på dette er ikke mye heller. mener det ligger på en 3-400 kr. kan noen legge ut link til noe litt større som støtter AMD2 A 64? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå